Статті

Водіям розповіли, як не захворіти від кондиціонера у машині

Влітку від кондиціонера легко захворіти простудою, яку провокує різкий перепад температур між вуличною спекою і прохолодою в салоні машини. Гайморит, бронхіт, отит – не варто розповідати, наскільки неприємні ці хвороби. Крім того, протягом цілого року є ризик отримати від машини інші захворювання дихальних шляхів – наприклад, відомий як “кондиціонерна хвороба” легіонельоз, особлива форма пневмонії.

Звісно, ці страхи очікують на вас, якщо у вашій системі клімату живуть грибки, бактерії та мікроби. Вони з’являються перш за все на випарнику – теплообміннику кондиціонера, розташованому у торпедо. Під час роботи він робиться мокрим, і на цю вологу осідає пил, дрібне листя, пух та насіння рослин. У цьому затишному “компресі” охоче оселяються некорисні для людини мікроорганізми, повідомляють в Авто24.

Щоб таких поселень в машині не було, кондиціонер треба періодично очищувати, а також правильно вимикати. За хвилину-дві до зупинки на паркування треба вимкнути кондиціонер, але залишити працюючим вентилятор, який жене повітря у салон. Теплообмінник просушиться потоком повітря і в ньому не будуть множитися пліснява та мікроби.

Яку температуру виставляти

Лікарі кажуть, що для людини влітку шкідливий різкий перепад температури понад 5 – 7 градусів. Знаючи це, варто тримати у салоні мікроклімат на таку ж величину прохолоднішим. Так, якщо на дворі +35 градусів, то виходить, в машині має бути +28 + 30 градусів, які неначе теж не надто комфортні. Але для початку і така “прохолода” буде достатньо, а через 5 – 10 хвилин після посадки пасажирів температуру можна буде ще плавно знизити.

Куди спрямовувати потік повітря

Найдужче водій відчуває холод з кондиціонера, коли холодні потоки дують йому в обличчя та на груди. Але такий розподіл повітря саме і загрожує хворобами. Тому краще спрямувати холодний потік від кондиціонера вгору від себе, у крайньому випадку додатково – на ноги.

Як боротися з пахощами

Важкий сморід або просто болотний запах у салоні – це зовнішній прояв наявності шкідливих мікроорганізмів на випарнику і в каналах кліматичної установки. Для очищення служать спеціальні пристрої (є на деяких СТО), які насичують всю систему випарами дезінфекційного препарату. У деяких випадках може допомогти “любительський” засіб у вигляді аерозольного балончика з довгою трубкою-розпилювачем, яка встромляється у повітропроводи через дефлектори на торпедо. Саме через цю трубку подається спеціальний засіб для чистки.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025