Статті

Водіям розповіли, як не захворіти від кондиціонера у машині

Влітку від кондиціонера легко захворіти простудою, яку провокує різкий перепад температур між вуличною спекою і прохолодою в салоні машини. Гайморит, бронхіт, отит – не варто розповідати, наскільки неприємні ці хвороби. Крім того, протягом цілого року є ризик отримати від машини інші захворювання дихальних шляхів – наприклад, відомий як “кондиціонерна хвороба” легіонельоз, особлива форма пневмонії.

Звісно, ці страхи очікують на вас, якщо у вашій системі клімату живуть грибки, бактерії та мікроби. Вони з’являються перш за все на випарнику – теплообміннику кондиціонера, розташованому у торпедо. Під час роботи він робиться мокрим, і на цю вологу осідає пил, дрібне листя, пух та насіння рослин. У цьому затишному “компресі” охоче оселяються некорисні для людини мікроорганізми, повідомляють в Авто24.

Щоб таких поселень в машині не було, кондиціонер треба періодично очищувати, а також правильно вимикати. За хвилину-дві до зупинки на паркування треба вимкнути кондиціонер, але залишити працюючим вентилятор, який жене повітря у салон. Теплообмінник просушиться потоком повітря і в ньому не будуть множитися пліснява та мікроби.

Яку температуру виставляти

Лікарі кажуть, що для людини влітку шкідливий різкий перепад температури понад 5 – 7 градусів. Знаючи це, варто тримати у салоні мікроклімат на таку ж величину прохолоднішим. Так, якщо на дворі +35 градусів, то виходить, в машині має бути +28 + 30 градусів, які неначе теж не надто комфортні. Але для початку і така “прохолода” буде достатньо, а через 5 – 10 хвилин після посадки пасажирів температуру можна буде ще плавно знизити.

Куди спрямовувати потік повітря

Найдужче водій відчуває холод з кондиціонера, коли холодні потоки дують йому в обличчя та на груди. Але такий розподіл повітря саме і загрожує хворобами. Тому краще спрямувати холодний потік від кондиціонера вгору від себе, у крайньому випадку додатково – на ноги.

Як боротися з пахощами

Важкий сморід або просто болотний запах у салоні – це зовнішній прояв наявності шкідливих мікроорганізмів на випарнику і в каналах кліматичної установки. Для очищення служать спеціальні пристрої (є на деяких СТО), які насичують всю систему випарами дезінфекційного препарату. У деяких випадках може допомогти “любительський” засіб у вигляді аерозольного балончика з довгою трубкою-розпилювачем, яка встромляється у повітропроводи через дефлектори на торпедо. Саме через цю трубку подається спеціальний засіб для чистки.

Recent Posts

ТОП-5 дизельних позашляховиків, що пройдуть мільйон кілометрів без ремонту

Глобальний тренд на електрифікацію не вбив попит на дизельні автомобілі, особливо в сегменті SUV. В…

21.12.2025

ТОП-3 найнадійніші кросовери Mazda: моделі, що не підведуть

Японські автомобілі традиційно вважаються надійними та безвідмовними. Mazda тут не виключення. Це підтверджує і останнє…

21.12.2025

ТОП-5 електромобілів, які надто дорого утримувати

Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…

21.12.2025

Toyota оновила свою найдоступнішу модель: фото

Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…

21.12.2025

Катастрофи не буде: можливі наслідки для паливного ринку після ударів по Одещині

Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…

21.12.2025

BMW тестує новий електричний M3: подробиці

Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…

21.12.2025