Статті

Українцям розповіли, як підвищити прохідність мотоцикла

Те, що мотоцикли пристосовані до бездоріжжя краще, ніж автомобіль 4х4, в цілому правда. Але лише коли йдеться про мотоцикл – “одинак” і за умови, що водій буде допомагати байкові силою власних м’язів. Може здатися дивним, але помітно погіршує прохідність мотоцикла двигун великого робочого об’єму – оскільки загальна маса апарату непропорційно зростає, повідомляють в Авто24.

Для мотоцикла з боковим причепом ситуація складніша. Через нерівномірність завантаження трьох коліс тягові характеристики на м’якому грунті були не дуже високими – то одне, то інше колесо в’язне, ведучі колеса (навіть якщо їх два) буксують нерівномірно, через що транспорт важко тримати на заданому курсі, особливо у глибокій колії. Так само непросто керувати мотоциклом з коляскою при заблокованому диференціалі (у варіанті з ведучим колесом коляски), хоча “блок” реально покращує прохідність.

Підвищення прохідності мотоцикла

Конструктори мотозаводів та спортсмени (свого часу, крім мотокросу були популярні так звані “шестиденні змагання” – перегони на мотоциклах класу ендуро) вживають таких заходів.

Шини. Оскільки ведучих коліс у мотоцикла мало, один з найефективніших засобів підвищення прохідності – застосування шин (шини) з розвиненими грунтозачепами, які добре чіпляються за поверхню низької щільності. Також важлива спроможність покришок до самоочищування – викидання грунту (снігу) з проміжків між шашками протектора. Широкі шини – неоднозначне рішення, зокрема, через особливості у керуванні, в тому числі на асфальті.

Кліренс. “Відліфтувати” підвіску мотоцикла не завжди можливо, але конструктори – професійні і самодіяльні – піднімали деталі, які надо виступали донизу. Вихлопну трубу (труби) намагалися підняти якомога вище, підніжки робили складними та ставили вище, за можливості використовували колеса більшого діаметру.

Крила. Високо задерті крила – не лише атрибут тюнінгу. У такому положенні між ними та шинами не набивається липка багнюка, яка буквально гальмує колеса.

Двигун. Вдосконалити щось на наявному мотоциклі майже нічого не можна. Але на етапі проектування байки, які мали отримати статус “польових” – тобто для позашляхового використання намагалися призначити низькообертові двигуни з розвиненими ребрами циліндрів – для більш ефективного охолодження.

2WD як типовий варіант

Якщо говорити про найбільш поширені фабричні варіанти, то справді типовим способом підвищити прохідність важкого мотоцикла став привід на друге колесо – колесо коляски. Технічно це більш-менш доступний метод, хоча він значно збільшує собівартість транспортного засобу.

Обертовий момент на праве колесо береться від редуктора заднього колеса мотоцикла. При цьому дуже бажано мати механізм диференціалу, причому несиметричного – оскільки ведучі колеса такого транспортного засобу завантажені нерівномірно.

Наприклад, на “повнопривідних” мотоциклах Київського мотозаводу суто військових серій МВ та цивільних МТ-12 та МТ-16 в різні роки диференціал міг бути, а міг не бути. Причому за його наявності так само міг встановлюватись або не встановлюватись механізм блокування – для ефективного подолання найбільш складних ділянок бруду або снігу.

Recent Posts

Світ клином не зійшовся: ТОП-10 недорогих альтернатив Toyota Land Cruiser 2024

У пошуках ідеального позашляховика, який поєднує в собі надійність, прохідність і комфорт, багато хто звертає…

01.05.2024

Щоб врятувати пішоходів: найближчими роками автомобілі повинні будуть самостійно екстрено гальмувати

У світі автомобілебудування настають революційні зміни в галузі безпеки. Найближчими роками практично всі нові моделі…

01.05.2024

Стало відомо, машини якого кольору найчастіше потрапляють у ДТП

Колір автомобіля для більшості автомобілістів має суто естетичне, інколи практичне та економічне значення. Мало хто…

01.05.2024

Яким автомобілям з пробігом надають перевагу українці: ТОП-10 популярних моделей

Українці продовжують виявляти стійкий інтерес до вживаних автомобілів, імпортованих з-за кордону. Згідно з даними, наданими…

01.05.2024

“Шлях” водіїв не врятує: у ТЦК продовжать затримувати автомобілістів “посеред дороги”

У Закарпатському обласному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (ТЦК і СП) відреагували на звинувачення…

01.05.2024

Поліція “відкрила полювання” на сімейних водіїв: з 1 травня посилилися вимоги щодо перевезення дітей

З 1 травня набули чинності нові зміни до Правил дорожнього руху (ПДР) в Україні. Серед…

01.05.2024