Статті

Водіям розповіли про приховані налаштування автомобілів Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT

Автомобілі Volkswagen AG вважаються одними з найпоширеніших у світі. Адже група складається з багатьох брендів та ще більшої кількості заводів у різних куточках земної кулі.

Найвідоміші чотири автомобільні бренди VAG: звісно, сам Volkswagen, а також Audi, Skoda, SEAT. Крім того, варто відзначити, що ці автомобілі вважають справжніми «конструкторами» для кмітливих автофанатів. Адже технічна спорідненість дозволяє вносити коригування в конструкцію та проводити тюнінг автомобіля.

Аналогічне твердження стосується й електроніки. Програмне забезпечення, в народі відоме як «Вася діагност» (позначення VCDS або VDS), дозволяє активувати безліч різноманітних функцій. Проте ми зупинились саме тих, які не вимагають від автовласника будь-яких підключень дротів, застосування комп’ютера тощо. Достатньо лише певного знання в голові та деяких вправних рухів, натискань, перемикань.

Варто зазначити: певні нижчеописані налаштування можуть працювати (або не працювати), залежно від моделі/покоління випуску автомобіля, а також від версії певних електронних блоків керування. Але ж існує й зворотний бік медалі: однакові поради можуть однаково спрацьовувати на різних автомобілях, які побудовані на ідентичних платформах.

Ось вам приклад тісної уніфікації цих чотирьох брендів — Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT. Саме для них ми надамо деякі поради, рекомендації, секрети. Що зрештою, покликані зробити користування автомобілем більш комфортним та приємним.

Встановлення щіток склоочисників («двірників») у сервісне положення

Навіщо це потрібно?

У деяких моделях автомобілів Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT щітки склоочисників («двірники» для скла) виконані так, що в непрацюючому положенні ховаються за задню кромку капота. Це покращує оглядовість для водія, адже важелі «двірників» не майорять перед очима. Це зменшує рівень шуму при водінні з високою швидкістю на трасі (менше аеродинамічних шумів) і підвищує безпеку при можливому зіткненні з пішоходом (менший ризик вдаритись головою об виступаючі двірники). Але в такому випадку необхідність заміни «двірників» або їх очищення від льоду вже викликає певні проблеми. Потрібно піднімати щітки склоочисників у вертикальне положення, яке також інколи називають сервісним положенням.

Як встановити «двірники» Volkswagen, Skoda, Audi у сервісне положення?

Після вимкнення двигуна потрібно легенько один раз натиснути підкермовий важіль керування двірниками донизу. Якщо двигун до цього не працював, то потрібно ввімкнути й вимкнути запалювання, а потім натиснути важіль. Так щітки склоочисників підіймуться вертикально догори, то ж їх можна буде відхилити та провести всі необхідні операції: заміну «двірника», його очищення від снігу чи льоду тощо. Повернути щітки склоочисників до звичайного режиму можна автоматично з наступним запуском двигуна та початком руху автомобіля. Або при натисканні важеля керування «двірниками» у будь-яке положення — однократного чи постійного спрацювання.

Ввімкнення габаритних вогнів лише справа або зліва

Навіщо це потрібно?

Якщо треба надовго (наприклад, протягом всієї ночі) залишити автомобіль з ввімкненими габаритами, то це може розрядити акумулятор. Проте в автомобілях Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT є можливість увімкнути габаритні вогні лише з однієї сторони — справа або зліва (протилежно від боку дороги, до якого запаркований автомобіль). Це дозволяє зменшити споживання енергії, що зрештою підвищує шанси зранку запустити двигун. Водночас автомобіль залишається помітним: з одного боку — він запаркований на узбіччі, з іншого — виділений габаритними вогнями.

Як ввімкнути габарити лише справа або зліва?

Після зупинки та вимкнення двигуна й запалювання, потрібно натиснути підкермовий важіль керування вказівниками поворотів до характерного кліку. Але в цьому випадку спрацюють вже не мерехтливі лампи вказівників поворотів, а саме габаритні вогні. Важіль потрібно натискати в сторону, де необхідно ввімкнути габарит — вправо або вліво. Важливо зазначити, що наразі ця функція не є ексклюзивом для автомобілів VAG. Вона радше вже є стандартною та загальнозатребуваною (майже на рівні законодавчого запровадження) у Європі та для відомих європейських виробників автомобілів.

Вимкнення системи ASR або ESP навіть без відповідної кнопки

Навіщо це потрібно?

Загалом системи ASR та ESP дуже корисні. Вони дозволяють уникнути пробуксовування коліс або навіть зносу/заносу (у випадку системи ESP). Це важливо для підтримки стабільності та керованості автомобіля, особливо для малодосвідчених водіїв. Однак ці системи можуть заважати у тому випадку, коли потрібно виїхати зі снігового замету або багнюки. Адже в таких випадках колесам потрібно швидко обертатись, незважаючи на викиди снігу або бризки багнюки. Водночас швидкість руху автомобіля при цьому складає 2–5 км/год, тож системи ASR та ESP будуть намагатися «придушити» двигун, аби зменшити обертання та пробуксовку коліс. Але ж це якраз зараз і потрібно!

То як знайти вихід з такої ситуації?

Зазвичай в автомобілях є кнопка вимкнення ASR або ESP (фізична кнопка в салоні або віртуальна кнопка в глибоких налаштуваннях центрального дисплея) — як раз для вищезгаданого випадку. Проте також існує метод вимкнення ASR або ESP навіть за відсутності відповідної кнопки, фізичної чи віртуальної.

Як вимкнути систему ASR або ESP за відсутності відповідної кнопки?

На автомобілях Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT потрібно ввімкнути запалювання, затягнути ручне гальмо (звичайним важелем чи за допомогою селектора-електроприводу), далі потрібно один раз натиснути кнопку аварійної світлової сигналізації й зрештою п’ять разів витиснути педаль акселератора до упору. Після цього можна запустити двигун. Але система ASR чи ESP вже будуть деактивовані, про що з’явиться відповідне повідомлення на панелі приладів. Це лише однократне вимикання, тому при наступному перезапуску двигуна всі системи увімкнуться автоматично й будуть працювати у штатному режимі.

Адаптація автоматичної коробки перемикання передач Aisin (не DSG)

Навіщо це потрібно?

Зазвичай більшість сучасних моделей VAG отримують роботизовано-автоматичну трансмісію DSG: комусь подобається, іншим ні — але факт. Як і факт, що також існують звичайні легкові моделі VAG, які комплектують традиційними автоматичними коробками перемикання швидкостей (гідромеханічні «автомати»). Прикладом можуть бути автомобілі Volkswagen із США або модель Skoda Octavia актуального покоління. Зазвичай у цих автомобілів використовують «автомат» від японської компанії Aisin. І з певним часом ця трансмісія потребує процедури адаптації, аби зберігати швидкість та м’якість перемикання передач.

Як виконати адаптацію АКПШ Aisin на автомобілях VAG?

Потрібно увімкнути запалювання (але не запускати двигун), натиснути педаль акселератора до упору та тримати її так протягом 30 секунд або трошки більше. Після цього відпустити педаль та вимкнути запалювання. Далі можна заводити двигун та починати рух автомобіля: автоматична трансмісія вже пройшла адаптацію й має працювати краще.

Активація та регулювання нахилу правого бокового дзеркала заднього огляду при ввімкненій передачі заднього ходу

Навіщо це потрібно?

При паркуванні вздовж бордюру є ризик пошкодити колеса автомобіля, порізати шини, подряпати диски. Аби цього уникнути, можна переналаштувати праве бокове дзеркало так, щоб воно показувало зображення навколо нижньої частини автомобіля, як раз в області колеса та кутка заднього бампера. При чому дзеркало буде автоматично опускатися донизу при увімкненні передачі заднього ходу, та підійматись у стандартне положення при нейтралі або початку руху вперед. Виходить дуже зручно: при звичайному русі дзеркало працює у звичайному режимі, при вмиканні передачі заднього ходу та русі назад автоматично опускається донизу.

Як налаштувати перемикання правого дзеркала на задній хід?

Для цього на автомобілях Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT перемикач налаштування дзеркал потрібно встановити у положення R (Right, тобто «праве дзеркало»), потім увімкнути передачу заднього ходу й налаштувати дзеркало як потрібно — аби бачити заднє колесо й кут бампера. Далі система автоматично запам’ятає ці налаштування й буде їх вибирати автоматично при кожному ввімкненні передачі заднього ходу. Водночас при вимиканні передачі заднього ходу дзеркало буде автоматично займати стандартне положення.

Recent Posts

Патрульний розповів, яка поведінка водіїв дратує поліцію

Зупинка автомобіля поліцією і подальше спілкування з правоохоронцями мало кому з українських водіїв приносить задоволення.…

24.11.2024

Важливі зміни для водіїв 2025 року: чого чекати вже в січні

З 1 січня 2025 року набуде чинності ухвалений Радою законопроєкт №8300 про «автоцивілку». Які ключові…

24.11.2024

П’ять несподівано ненадійних популярних кросоверів, яких краще уникати

Чимало кросоверів на ринку вважаються доволі надійними і довговічними, проте деякі їхні версії виявляються напрочуд…

23.11.2024

Найшвидші автомобілі: ТОП-10 моделей вартістю до 2 000 0000 гривень

Якщо ми говоримо про найшвидші авто, мова, найімовірніше, йде про дорогі моделі, ціною в сотні…

23.11.2024

Чи можна заливати масло в гарячий двигун, і коли краще проводити його заміну

Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо…

23.11.2024

Розкішні повнорозмірні седани: ТОП-10 моделей, що коштують дешевше за середню ціну нового авто

Купівля автомобіля класу люкс не завжди пов'язана з багатомільйонними витратами. Деякі моделі, як з'ясувалося, можна…

23.11.2024