Експерти Інституту досліджень авторинку з’ясували, чому не відбувається масовий перехід на “зелені” машини в Україні та яким чином може прискоритися популярність цього сегменту.
Загалом від січня до червня 2022 року українці придбали 8,2 тисячі електромобілів. Це — на 29,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Понад 51% електромобілів (4,3 тис.) у першому півріччі придбали на внутрішньому ринку, ще 3,3 тис. (39,5%) привезли вживаними з-за кордону, і лише 754 машини з електричним двигуном купили новими (9,2% від загальної кількості). Тобто, абсолютну більшість електромобілів — понад 90% — в Україні купують вживаними.
Електромобілі в загальній структурі продажу “легковиків” в Україні в першій половині 2022 року склали 1,4%. Це дещо більше, ніж за аналогічний період минулого року, коли цей показник був зафіксований на рівні 0,9%. Утім, про масовий перехід на електромобілі не йдеться і на це фахівці бачать декілька причин:
Причина № 1: вартість. За статистикою, понад 70% автомобілів, що купують українці, коштують до $10 тисяч. Водночас абсолютна більшість електромобілів (80%) — дорожчі за $10 тисяч. Водночас 10% ринку — це електричні авто вартістю понад $50 тисяч, а середня ціна електромобіля у першій половині 2022 року, за даними Automoto.ua, склала $19 900.Таким чином, у більшості українців просто немає можливості придбати навіть вживаний електромобіль;
Причина № 2: мала кількість бюджетних електроавто на ринку. Ніша майже повністю зайнята Nissan Leaf, рідше Kangoo Z.E. та Fiat 500e. Тобто, в найбільш популярному сегменті бюджетних авто відсутні достатня пропозиція та вибір;
Причина № 3: недосконалі технічні характеристики бюджетних електроавто. Такі машини потребують довгого часу заряджання та мають обмежений запас ходу — в більшості до 100 кілометрів до наступного заряджання;
Причина № 4. Вичерпна кількість покупців, які мають власну зарядну точку. Оскільки більшість українців заряджають електричні авто вдома, саме вони в більшості й купують електромобілі. Проте кількість таких людей незначна порівняно із загальною кількістю автомобілістів, та є досить обмеженою, що також не сприяє продажам;
Причина № 5. Поступове здорожчання електроавто. Порівняно з початком року ціна зросла на усі популярні моделі “електричок”. Так, Nissan Leaf на початку коштував в середньому $10 700, а в червні уже $12 800. Renault Kangoo Z.E. подорожчав від $7 650 до $9 650, а Fiat 500 — від $10 500 до $13 700. Дорожчими стали і автомобілі Tesla — як доступніша Model 3 ($38 900 — $40 000), так і Model S ($36 075 — $37 000).
Загалом, експерти впевнені, що масовий перехід на електромобілі, і не лише в Україні, можливий за умови поєднання цілого комплексу факторів:
– подальшого зростання ціни пального;
– розвитку інфраструктури зарядних станцій;
– здешевлення електромобілів та розширення їх асортименту на ринку;
– збільшення купівельної спроможності громадян та наявність програм фінансування;
– покращення технічних характеристик авто на батарейній тязі, зменшення часу заряджання та збільшення ємкості батареї.
А поки ж, враховуючи реалії найближчого десятиліття, потрібно поповнювати український автопарк будь-якими авто, адже рівень автомобілізації у нас наразі удвічі нижчий, ніж в ЄС: 250 авто у нас проти 600+ в Європі.
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…