Статті

Водіям розповіли, як відремонтувати запалювання у дорозі

Купа негараздів, якими може обдарувати водія система запалювання, певно, найширша серед усіх систем бензинового авто. Поговоримо про ті з них, які заважають рухатися далі і які можна усунути в дорозі своїми силами.

Існують проблеми запалювання, які не зупиняють автомобіль, але ускладнюють рух: смикання машини, робота лише частини циліндрів, падіння потужності. І то вже справа кожного водія – чи усувати такі неполадки на узбіччі, чи неспішно рухатися до СТО або місця базування. Але причина може ховатися в наступному:

Запобіжник

Запобіжник винен, якщо двигун раптом зупинився (або не завівся після стоянки) і не працює геть. Іскри на свічках немає зовсім. Який саме запобіжник винен, може підказати або таблиця на кришці блока, або заводський мануал, або інтернет.

Свічки запалювання

Всі свічки одночасно відмовити не можуть, але якщо мають проблеми одна чи дві, мотор буде працювати нестабільно, помітно впаде потужність. Виявити, яка сама з усіх ваших свічок не працює або дає пропуски, можна, порівнявши їх візуально: проблемна буде темна, іноді мокра.

Порівнювати “на іскру” некоректно: умови іскроутворення в циліндрі та на відкритому повітрі різні. Свічка з великим зазором між електродами здатна вивести з ладу котушку запалювання

Свічний провід

На моторах з однією загальною котушкою запалювання високовольтні дроти дошкуляють перебоями у роботі двигуна, а часто – і його повною відмовою. Якщо двигун не працює зовсім, перевірте центральний провід (між котушкою і трамблером), якщо окремі циліндри – відповідно, решту проводів.

Котушка (модуль) запалювання

Якщо котушка одна на весь двигун, вона сама і може його “паралізувати”. “Вирахувати” її зраду найпростіше, замінивши гарантовано справною. Людина з тестером і навичками електрика “продзвонить” обмотки і так само винесе вердикт. Якщо котушки індивідуальні для кожного циліндра, то відмова однієї, відповідно, один циліндр і виключає з роботи.

Перевірити, яка з котушок хибить, можна, переставляючи їх місцями, або за допомогою мультиметра (тестера). Майте на увазі, що індивідуальні котушки часто виходять з ладу синхронно, приблизно в один час – не тому, що вони пов’язані між собою, а тому, що використані в них ізоляційні матеріали старішають одночасно. Тому і замінювати їх доцільно усі відразу.

Контакти в проводці

Якщо машина доволі стара, вона майже обов’язково має порушення контактів у проводці, в першу чергу – у роз’ємних штекерах. Коли настане черга джгута, який обслуговує запалювання, двигун просто не буде працювати. В польових умовах може допомогти роз’єднання і з’єднання по черзі усіх роз’ємів, які є на джгутах поблизу компонентів системи запалювання: контролера, замка запалювання, котушок.

Замок запалювання

Оскільки запалювання на багатьох машинах все ще вмикається замком, відповідно, доволі часто саме замок і підводить. Особливо якщо машина немолода, і особливо, якщо замок уже заміняли неоригінальним. З’ясувати, що справа саме у цьому, в польових умовах не так просто.

Але якщо є достатньо сміливості та доступ до електросхеми машини, можна, як кажуть електрики, “обійти” замок, з’єднавши потрібні дроти напряму – як це роблять герої в голлівудських фільмах. Але при цьому слідкуйте, щоб кінці проводів не торкалися один одного “без вашого дозволу”, а також – маси кузова.

Якщо вдасться придбати новий замок або контакту групу до нього, у дорозі можна не монтувати його на рульову колонку (це часто непросто), а тимчасово під’єднати лише дроти, підвісивши сам замок наприклад, на дроті або на скотчі під торпедо.

Контролер (комутатор)

Цей блок – один з найнадійніших електронних компонентів у цілому автомобілі, але на старих за віком машинах він може вийти з ладу. Підібрати йому заміну – хоч новий, хоч вживаний – не так вже і просто, оскільки часто комутатор має різні модифікації як самого “заліза”, так і прописаних у ньому програм. Це ми до того, що заміна контролера в дорозі не завжди дає позитивний результат, навіть якщо сам модуль вдалося дістати.

Датчики

На жаль, вразливе – і безнадійне з точки зору ремонту в дорозі – місце інжекторних двигунів – датчики системи запалювання, розташовані на двигуні. Вони допомагають електронному мозку визначити момент подання іскри (т. зв. випередження запалювання). Без комп’ютеризованого діагностичного сканера достеменно встановити цю поламку неможливо, а вона може раптом зупинити двигун або призвести до його збоїв. На щастя, відмова датчиків трапляється не дуже часто.

Recent Posts

Що робити, якщо замерз бачок омивача взимку: практичні поради для автомобілістів

Зима - складний час для автомобілістів, особливо в умовах українських морозів. Однією з поширених проблем,…

21.11.2024

Десять найкращих електричних позашляховиків для їзди бездоріжжям

Автомобілебудівна промисловість активно електрифікується і сегмент позашляховиків, зважаючи на свою популярність, не стоїть осторонь. Щороку…

21.11.2024

Вік чи пробіг: що важливіше під час вибору вживаного автомобіля

Купівля вживаного автомобіля завжди пов'язана з ризиками. Такі фактори як вік і пробіг враховуються як…

21.11.2024

Знецінюються на очах: десять найбільш неліквідних кросоверів класу люкс

Розкішні автомобілі здебільшого мають захмарні цінники, проте в деяких випадках їхня вартість дуже швидко падає…

21.11.2024

Що означають чорні крапки на склі автомобілів: практична та естетична роль

Автомобільне скло - це не тільки важливий елемент захисту та огляду, але іноді й приклад…

21.11.2024

Десять недорогих, але невбиваних автомобілів з пробігом для купівлі прямо зараз

Пошук недорогого, але надійного автомобіля з пробігом може перетворитися на справжній квест, якщо не знати…

21.11.2024