Культові мотоцикли “Дніпро” з опозитними моторами крім загальновизнаних переваг та фірмових рис мають цілий перелік специфічних “родзинок”. Деякі власники користуються ними в якості тюнінгу.
Важільна вилка
Звична телескопічна передня вилка використовувалася не на всіх важких мотоциклах радянського періоду: було декілька варіантів так званої важільної вилки. Її відміна у тому, що колесо гойдається вгору-вниз на маятниковому важелі, який через сайленблоки (або інші шарніри) закріплений на вилці.
Конструкція громіздка, потребує від інженерів тонких робіт з налагоджування керованості мотоцикла, тому мотовиробники від неї відмовилися на користь телескопічної. Але багатьом шанувальникам важких МТ “Дніпро” вона подобається своєю тектонікою і брутальністю. Крім того, важільна вилка м’якша, краще поглинає великі нерівності на бездоріжжі, відповідно, водій менше втомлюється. Важільну вилку можна придбати як “заводську”, так і саморобну.
Привід колеса коляски
КМЗ випускав важкі мотоцикли з колісною формулою 3х2 у кількох іпостасях. І якщо для цивільного життя це були конкретні моделі МТ-12 та МТ-16, то у військових моделях серії МВ ясності не було – вони були як з одним, так і з двома ведучими колесами. Фактично типів приводу було два. По-перше, було підключення правого колеса через диференціал з блокуванням “дифу”, і по-друге, просте жорстке підключення.
Бак з бардачком
Важкі радянські мотоцикли київського (вони пізніше стали “Дніпрами”) та ірбітського (пізніше “Урал”) заводів з індексами М-72, К-750, К-650, М-62, М-63 тощо мали так званий бак “крапля” з вбудованим у верхню панель бардачком. Цей старомодний елемент й справді зручний для водія. Тож ці чинники і спонукають деяких власників старих важких байків шукати саме такий бак – навіть якщо їхній мотоцикл насправді вже у 1980-ті і мав рівний верх.
Бокова кришка
Одна з найбільш помітних відмінностей мотоцикла “Дніпро Соло” КМЗ 8.157 – бокові накладки під сидінням, на рівні акумулятора. Їх часто помилково називають бардачками, хоча насправді невеликий бокс для інструменту у “Соло” схований просто під сидінням.
Вертлюг для кулемета
Кронштейн на передку коляски для встановлення “бойового“ ручного кулемета Дегтярьова або Калашнікова. В оригіналі цей пристрій фіксувався як у верхній панелі передка, так і у нижній, біля ніг бійця. Причому місця з’єднання з металом коляски мають бути підсилені накладками.
Часто “у комплекті” з кулеметним вертлюгом йдуть кріплення для стандартної 10-літрової каністри та для лопати.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…