Седан – це триоб’ємний тип кузова легкового автомобіля з чотирма дверима, двома рядами сидінь (5 місцями), і багажником, структурно відокремленим від салону. Заднє скло у седані завжди жорстко закріплене у віконній рамці і не піднімається з кришкою багажника, хоча спинка заднього сидіння може бути або обладнаною лючком, або відкидатися для перевезення довгих предметів.
Експерти вирішили приділити трохи уваги цьому найтрадиційнішому і найвпізнаванішому типу кузова, розказавши про 5 об’єктивних переваг седанів поряд з іншими автомобілями.
1. Зовнішній вигляд та імідж
Що там не кажи, але найвищий рівень естетичності завжди мали автомобілі в триоб’ємному кузові. Окрім седанів сюди відносяться ще купе, а також кабріолети / родстери. Триоб’ємний кузов – це той, де підкапотний простір, салон та багажний відсік являють собою чітко відмежовані три «об’єми», тобто окремо виділені частини корпусу машини. Не дивно, що саме автомобілі класу седан, купе, кабріолет чи родстер – це свого роду «класика жанру», це традиційні типи кузовів, в яких машини випускаються з самих витоків автопромисловості.
Седан це про стиль, елегантність, стрімкість, престиж… Вони органічні в будь-якому контексті, чи буде це поїздка в клуб або ресторан, чи сімейна вилазка на природу, чи бізнес-зустріч в столиці. Седани мають більше статусності та збалансованості у своєму вигляді, ніж інші автомобілі. Ця теза десятиліттями супроводжує автомобільну промисловість та культуру в усіх країнах світу, десь менше, десь більше. Проте вона є і витоки її цілком очевидні.
2. Комфорт і приватність
Завдяки тому, що багажний відсік в седанах наглухо відмежований від салону, пасажири можуть насолоджуватися тишею і не відчувати звукового дискомфорту. Адже всі ті речі, які складані в багажнику, вся поклажа, інструменти, інвентар чи просто «мотлох» – все це стукається одне об одне, брязкає і рано чи пізно шумить при русі, маневрах, поворотах чи на нерівностях.
Окрім того, седани зберігають вищий рівень приватності для своїх власників, адже ніхто знадвору не побачить, що (або хто!) у вас є в багажнику. І не проб’є просто так каменем шибку, щоби дістати це.
3. Практичність
Аеродинаміка триоб’ємного кузова працює таким чином, що повітряні потоки минають заднє скло, не надаючи сприятливих умов для завихрення пилюки, бруду, води на нього.
Окрім безпосередніх спостережень, підтверджує цей факт відсутність у седанів (як і в купе чи кабріолетів/родстерів) заднього склоочисника. Кожен хетчбек, універсал, SUV, мінівен чи «бус» має його, але, оскільки він очищає дуже обмежену зону, то все одно вся задня частина авто завжди є «запилюченою», включно зі склом. Тим більше в Україні, де на вулицях і дорогах хронічно купа бруду, піску, землі, дорожніх реагентів (зимою) тощо. Седани ж позбавлені участі вічно бути в болоті ззаду, що робить їх практичнішим вибором у цьому плані також.
З тієї причини, що салон і багажник у седанів повністю відсепаровані, «пічка» в 4-дверному кузові прогріває менший об’єм повітря, лише для пасажирів. І, як наслідок, робить це швидше.
5. Дещо краща економічність та безпека
Менш очевидною, проте також перевагою 4-дверок над 5-дверними машинами, є їх дещо менші (зазвичай) показники витрати пального, завдяки тій же таки кращій обтічності.
З огляду безпеки також можна додати декілька слів. Наявність за заднім сидінням седанів додаткового поперечного ребра жорсткості робить їх пасажирів більш захищеними при ударах в задню частину кузова. При перевертанні, менша площа даху седанів в деяких випадках сприяє вищій його витривалості.
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…