Статті

Водіям розповіли, як зрозуміти, що настав час міняти гальмівні диски

Гальмівні колодки та диски, що становлять основу гальмівної системи, є розхідниками — дуже важливо міняти їх вчасно.

Тільки своєчасна заміна дає гарантію, що гальма працюватимуть правильно і не підведуть у відповідальний момент.

Було б дивно, якби виробники кинули на самоплив таке важливе питання,але цього не сталося. На всі диски наноситься спеціальне маркування, його місце розташування — на торці. Маркування складається з напису Minimum Thickness (скорочено Min Thk) та числових значень у міліметрах. Цифри означають показники товщини дисків, з якою можна їздити, якщо диск тонший або на граничному значенні його пора змінювати. Звучить дуже просто, але коли ви спробуєте розглянути ближче свої диски, можете виявити, що маркування приховано під шаром іржі. У такому разі диски краще замінити, не покладаючись на авось. А у процесі заміни записати те, що вказано на нових. Так ситуація не повториться наступного разу. Хоча інформація про мінімальну товщину ще не гарантія того, що момент заміни не буде втрачено.

Виміряти товщину дисків не так просто, для цього потрібні штангенциркулі або мікрометри. А самі колеса заздалегідь треба демонтувати. Як правило, це роблять на СТО, після чого може з’ясуватися, що диски поки що товщі за мінімум. Постає дилема: заплатити за діагностику і кататися далі, ризикуючи не вгадати, коли межа буде досягнута, або міняти диски заздалегідь, якщо вже взялися? Ми рекомендуємо змінювати заздалегідь, тому що, хоча виробники допускають експлуатацію при невеликому зносі, гальма все одно працюватимуть менш ефективно.

Щоб не гадати, можна орієнтуватися на пробіг, який вказаний у технічному документації моделі дисків. У нормальних умовах і за акуратного водіння дисків вистачить на 100–120 тис. км. пробігу, а в деяких виробників це число сягає 150 тис. км.

Однак, крім природного зносу, диски, як і решта компонентів автомобіля, можуть зламатися. Якщо диски постійно піддаються різким перепадам температури (перегріви через навантаження або різкі охолодження), заміна їм може знадобитися набагато раніше, ніж вони витончуються. Так як деформація та тріщини несумісні з експлуатацією. Дізнатись про появу дефектів допоможе вібрація, яка з’являється при сильному натисканні педалі гальма.

Recent Posts

Hyundai готується презентувати свій найбільший електромобіль: фото

Корейський автовиробник Hyundai проводить останні приготування до майбутньої прем’єри свого найбільшого електромобілю. Як повідомляє Telegrafi,…

24.12.2025

Skoda Karoq показали у новому образі – натяк на спортивну версію RS

Кросовер Skoda Karoq вже давно потребує оновлення, а фанати бренду не можуть дочекатись зарядженої версії.…

24.12.2025

Зимовий бензин: що це таке і чим він відрізняється від звичайного

Багато хто з українських водіїв не знає, що пальне поділяється за сезонними ознаками. Звичайний літній…

24.12.2025

Ніколи так не робіть: що суворо заборонено водієві авто при зупинці поліцією

Кожного дня поліція в Україні зупиняє тисячі водіїв. Здавалось би, звичайна процедура, яка навіть не…

24.12.2025

Водіїв штрафують на 55 000 гривень за рукавички за кермом

Взимку за кермом може бути прохолодно, особливо, якщо машина довгий час стояла на морозі. Триматися…

24.12.2025

ТОП-5 надійних компактних автомобілів Honda, які служать роками

Якщо ви шукаєте надійний автомобіль на роки, то слід звернути увагу на марку Honda. Якщо…

24.12.2025