Статті

Водіям розповіли, як зрозуміти, що настав час міняти гальмівні диски

Гальмівні колодки та диски, що становлять основу гальмівної системи, є розхідниками — дуже важливо міняти їх вчасно.

Тільки своєчасна заміна дає гарантію, що гальма працюватимуть правильно і не підведуть у відповідальний момент.

Було б дивно, якби виробники кинули на самоплив таке важливе питання,але цього не сталося. На всі диски наноситься спеціальне маркування, його місце розташування — на торці. Маркування складається з напису Minimum Thickness (скорочено Min Thk) та числових значень у міліметрах. Цифри означають показники товщини дисків, з якою можна їздити, якщо диск тонший або на граничному значенні його пора змінювати. Звучить дуже просто, але коли ви спробуєте розглянути ближче свої диски, можете виявити, що маркування приховано під шаром іржі. У такому разі диски краще замінити, не покладаючись на авось. А у процесі заміни записати те, що вказано на нових. Так ситуація не повториться наступного разу. Хоча інформація про мінімальну товщину ще не гарантія того, що момент заміни не буде втрачено.

Виміряти товщину дисків не так просто, для цього потрібні штангенциркулі або мікрометри. А самі колеса заздалегідь треба демонтувати. Як правило, це роблять на СТО, після чого може з’ясуватися, що диски поки що товщі за мінімум. Постає дилема: заплатити за діагностику і кататися далі, ризикуючи не вгадати, коли межа буде досягнута, або міняти диски заздалегідь, якщо вже взялися? Ми рекомендуємо змінювати заздалегідь, тому що, хоча виробники допускають експлуатацію при невеликому зносі, гальма все одно працюватимуть менш ефективно.

Щоб не гадати, можна орієнтуватися на пробіг, який вказаний у технічному документації моделі дисків. У нормальних умовах і за акуратного водіння дисків вистачить на 100–120 тис. км. пробігу, а в деяких виробників це число сягає 150 тис. км.

Однак, крім природного зносу, диски, як і решта компонентів автомобіля, можуть зламатися. Якщо диски постійно піддаються різким перепадам температури (перегріви через навантаження або різкі охолодження), заміна їм може знадобитися набагато раніше, ніж вони витончуються. Так як деформація та тріщини несумісні з експлуатацією. Дізнатись про появу дефектів допоможе вібрація, яка з’являється при сильному натисканні педалі гальма.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025