Статті

Водіям розповіли, чи правда, що бензин А-92 зменшує ресурс двигуна

Щоразу, коли пальне в країні та світі починає дорожчати, автомобілісти замислюються над тим, що було б не зайвим хоча б тимчасово перейти на якусь дешевшу марку пального. Зрештою, та яка різниця – 92-й чи 95-й? Чи різниця таки є?

Деякі навіть стверджують, що дев’яносто другий бензин безпосередньо шкодить двигуну транспортного засобу і пришвидшує ремонт на СТО наших улюблених автівок. Спробуємо розібратися, чи це так.

Бензин А-92 не низькоякісний. Строго говорячи, він низькооктановий. Саме собою це не погано і не добре. Проте з низьким октановим числом пов’язані деякі специфічні проблеми. Насамперед таке пальне не витримує високого ступеня стиснення, внаслідок чого спалах походить не тільки від іскри свічки, а й внаслідок наростання тиску. Відбувається детонація. Проблема детонації палива в тому, що трапляється вона найчастіше тоді, коли поршень ще не досяг «мертвої точки». Вибухова хвиля всередині камери вдаряє у протихід під кутом до горизонтальної площини. Це створює додаткові навантаження на поршень, який починає гальмуватися. Якщо температура після такого продовжить зростати, може статися навіть часткове оплавлення, а перспективі і залягання кілець.

Власне, справжня проблема полягає не в самому бензині, а двигунах. Точніше у встановленій у них системі захисту. Блок управління, використовуючи спеціальні алгоритми, переналаштовує запалення в такий спосіб, щоб детонації можна було уникнути. Ось тільки датчик детонації через особливості пристрою працює лише з певним видом (видами) пального. Тому, якщо двигун, розрахований строго під А-98, і додати А-95, датчик детонації починає надавати блоку управління неправильні відомості. Детонації в цьому випадку все одно вловлюються апаратурою, але надто пізно. Як результат: падіння потужності двигуна та всі негативні наслідки детонації палива.

При цьому важливо розуміти, що заправивши машину А-92 замість А-95 їздити можна. Більше того, їздити можна навіть тривалий час, якщо постійно контролювати ризик детонації пального. Цілком уберегтися від них таким чином не вийде, але кількість прецедентів можна серйозно скоротити. Для цього достатньо стежити за тим, щоб кількість обертів на тахометрі не перевалювала за позначку 2.5 тисячі. Проте, варто вирости, як паливо почне детонувати. І тут у свою чергу важливо пам’ятати, що навіть однієї детонації суміші може виявитися достатньо для псування двигуна.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025