В Україні подорожчають поїздки на таксі

Ухвалення законопроекту щодо врегулювання роботи таксі, легкових автомобілів на замовлення та інформаційно-диспетчерських служб у 1,5 рази підвищить вартість перевезення для пасажирів. Таку думку під час прес-конференції висловив представник таксі «Оптимальне» В’ячеслав Авраменко.

«У законопроекті передбачено, що ІДС (Інформаційно-диспетчерські служби – Прим. ред.) можуть працювати тільки окремо на таксі, окремо для перевізників на замовлення, окремо для перевізників за викликом. Це призведе до того, що бізнесу доведеться створювати нові юридичні особи» – сказав він, зазначивши, що внаслідок цього весь вантаж витрат ляже на пасажирів.

«Вважаємо, що вартість виклику таксі зросте не менше, ніж в 1,5 рази. Різниця буде йти на нікому не потрібні витрати: зберігання мільйонів папірців, а також в кишені силовикам у вигляді хабарів» – сказав він.

Авраменко також переконаний, що у випадку прийняття законопроекту № 3107 з ринку можуть піти цілі сервіси, зокрема, Blablacar.

«Наприклад, Blablacar перестане існувати в легальному полі, тому що ліцензії будуть поширюватись тільки на конкретні області, й ІДС не зможе відправляти машини і замовлення з однієї області в іншу. Це ускладнює переміщення» – зауважив він.

Корупційний фактор на думку, представника ринку, буде присутній при ліцензуванні на рівні регіонів.

«Найбільшими перевізниками у кожному обласному центрі будуть фірми мера і губернатора. Тому що у них завжди буде можливість причепитись до чого-небудь й анулювати ліцензію будь-якому конкуренту» – сказав він, зазначивши, що для пасажирів монополія означатиме завищення ціни і поганий сервіс.

Авраменко вважає, що багато норм законопроекту є неактуальними і застарілими, зокрема, необхідність видавати пасажирам паперові чеки та мати механічні таксометри.

«Міністерство пропонує водію видавати пасажирові паперовий чек, мати паперову страховку, ІДС повинні зберігати паперові договори з водіями за останні 3 роки. Більше того, ІДС повинні зберігати паперові журнали обліку всіх поїздок водії за останні роки. Водії повинні мати механічні таксометри – це зараз в епоху GPS і смартфонів» – наголосив він.

На думку Авраменка, найвигідніше за таких умов працювати нелегалам.

«Найуспішнішими службами таксі стануть ті, хто взагалі не збирався платити податки і працювати в легальному полі. Наприклад, вже 5 місяців під санкціями знаходиться Яндекс-таксі, будь-хто може його викликати. Ні Міністерство інфраструктури, ні Нацполіція, ні ДФСУ, ні СБУ до цього часу не припинили роботу вказаного великого нелегального диспетчера» – сказав він.

У свою чергу директор компанії UKLON Павло Лисенко зазначив, що, згідно із законопроектом, інформаційно-диспетчерські служби повинні будуть подавати звіт про всі поїздки та їхню вартість. Він також повідомив, що автоперевізники за викликом повинні мати чинну страховку пасажира, проходити щорічний медичний огляд з отриманням довідки, проводити техобслуговування, отримувати замовлення «тільки від тієї ІДС, з якою укладено письмовий договір, використовувати для перевезення саме той автомобіль, який внесений в реєстр».

«Думаю, не треба пояснювати, які корупційні ризики можуть бути під час рейдових перевірок, де штраф за незаконне перевезення пасажирів складає 17 тисяч гривень. Водієві напевне буде легше дати хабара, щоб на нього не складали протокол» – вважає Лисенко.

Він також повідомив, що «ніхто з перевізників чи громадських організацій» не підтримав закон, втім під час «круглого столу» у Міністерстві транспорту 25 вересня, замміністра «оголосив, що закон буде прийнятий в найкоротші строки і міністр був з ним солідарний».

«Обговорення як такого не було. 25 вересня були протести перевізників і небажання міністерства їх приймати чи погоджуватись» – сказав він.

Лисенко також зазначив, що в ході «круглого столу» замміністра транспорту Юрій Лавренюк «не зміг, зокрема, пояснити, наскільки подорожчає проїзд у таксі, а також, як не допустити корупції при медичних оглядах та рейдах, які буде проводити «Укртрансбезпека».

Крім того, представник ринку сказав , що у висновку Головного науково-експертного управління Верховної Ради від 12 квітня 2017 року йдеться про те, що «питання роботи таксі, легкових автомобілів на замовлення на даний момент належним чином врегульовані чинним законодавством, тому нема необхідності вносити зміни до закону».

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025