Статті

Чим шкідливий поганий бензин в Україні: популярні поломки та як їх уникнути

Дефіцит пально-мастильних матеріалів повернув до життя проблеми з пальним, про які пам’ятають хіба що автомобілісти з великим досвідом. Знову підняли голову різного роду «бодяжники», підпільні міні-НПЗ та дрібні перекупники, які постачають водіям бензин та дизель, неадекватні як за хімічним складом, так і за фізичною чистотою.

Бруд

У воєнний час постачанням бензину іноді займаються випадкові люди та компанії, які банально не мають достатньо чистих бензовозів та цистерн. Дрібні частинки іржі, старий осад та подібні механічні включення забивають фільтри у паливних магістралях та сітки паливних насосів. Але це дрібниці, адже двигун всього лише заглухне. Набагато дорожче обійдеться ремонт або заміна форсунок у дизельних моторів: частинки забруднень псують їхні розпилювачі та клапани, що рано чи пізно призведе до відмови двигуна. Особливо вразливі до якості пального дизелі з електронним впорскуванням типу Common Rail. Але обійти цю загрозу нескладно – у мережах автозаправних станцій з добрим ім’ям питання чистоти в пріоритеті. Наприклад, у мережі Socar паливо на шляху від нафтопереробного заводу до бака клієнта фільтрується 5 разів – на кожному з етапів перевантаження та зберігання.

Присадки

Пакет присадок є у кожному бензині, але проблема у тому, що безвідповідальні виробники іноді економлять на них, закуповуючи дешевий сурогат. Примітивні антидетонатори фероцени, якими іноді підвищують октанове число бензину, містять забагато заліза. Під час згоряння палива в циліндрі залізо осідає на свічках, порушуючи утворення іскри. Але падіння потужності двигуна – ще півбіди, гірше те, що через цей червоний наліт можуть вийти з ладу котушки запалювання.

Передозування дешевих присадок-антидетонаторів також знижує швидкість згорання паливно-повітряної суміші у циліндрах. Через це по-перше, падає віддача двигуна, а по-друге, перегріваються деталі системи впуску та поршні. Іноді це призводить до їхнього оплавлення або руйнування. Нарешті, дешеві присадки забруднюють двигун додатковими відкладеннями, які стають причиною втрати характеристик мотора, а згодом – і передчасного капремонту.

Смоли

Надмірний вміст смол і вуглеводнів у бензині та дизпаливі викликає відкладення клейкого нагару на поршнях та клапанах. Якщо проблему вчасно не помітити, це може завершитися заляганням поршневих кілець, а то й зависанням клапанів – а це вже, як не крути, зустріч клапанів з поршнями та капітальний ремонт на додачу. У дизелів крім того через смоли можуть закоксуватись форсунки, як мінімум їх доведеться промивати.

Октанове число бензину

Паливні системи з електронним керуванням згладжують негативний вплив низького октанового числа на двигун. Але зловживати можливостями електроніки не можна, відхилення октанового числа допустимо лише в окремих випадках. Інакше детонація врешті-решт зруйнує поршні і двигун потребуватиме серйозного ремонту з повним розбиранням.

Цетанове число дизпалива

Від цього показника залежить легкість запуску дизеля. При відхиленні цетанового числа від стандарту зростає витрата пального, підвищується димність та токсичність вихлопу, підсилюється жорсткість роботи двигуна і процеси зносу у ньому. В низькосортного дизпалива, до речі, є ще одна проблема – підвищений вміст парафінів, що дається взнаки на морозі. Забиті парафіном фільтр та трубки можна просто відтаяти, але доставити машину на евакуаторі у теплий бокс обійдеться у копієчку.

Як уникнути пошкодження машини через неякісне пальне

– Заправлятись на АЗС шанованої брендової мережі.

– Не заливати пальне у порожній бак. Залишок старого пального 0,5 – 0,25 бака розбавить «свіже» неякісне пальне, і до циліндрів двигуна воно потрапить у менш шкідливій концентрації.

– Плануйте свої заправки і поїздки, особливо далекі, щоб купувати пальне лише на перевірених АЗС. Не соромтеся брати з собою запас якісного палива.

– Каністра і шланг, якщо ви їх використовуєте, мають бути чистими. Не переливайте пальне під дощем, використовуйте лійку з щільною сіткою, яка відфільтровує бруд та воду.

– Після заправки з підозрілого джерела слідкуйте за двигуном і за найменшої підозри на неполадки прямуйте на СТО для перевірки свічок, паливної системи та компресії.

– Для дизельного автомобіля взимку за умовчанням використовуйте антигель – депресорну присадку. Причому її теж треба купувати не аби де.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025