Щоб зрозуміти, який акумулятор купити для автомобіля, доведеться трохи вникнути в тему. Або – покластися на думку продавців, інтереси яких збігаються з вашими далеко не завжди.
Всієї правди про те, який акумулятор купити для вашої машини, ви не дізнаєтеся доти, поки самі не розберетеся в питанні – настільки це непроста і велика тема. Але мало хто з автовласників так глибоко вникає в суть питання, частіше ми довіряємо консультантам в магазині або на авторинку. А це ж далеко не найкращий канал інформації, і часто виходить, що єдино вірні дані, з якими продавці вгадають – це розміри корпусу, які відповідають вашій машині. Тим часом, габарити – лише один з півдюжини параметрів, за якими потрібно підбирати акумулятор для авто.
Для початку
Давайте насамперед розберемося з основними характеристиками батарей, без яких просто не варто вирушати в магазин автозапчастин.
Сучасні автомобільні акумулятори поділяються на кілька класів, що при загальних базових параметрах надає їм характеристики, які помітно відрізняються.
1. Геометрія
Все-таки не даремно продавці-консультанти зазвичай починають підбір батареї з типорозміру. Якщо акумулятор банально не поміститься у відведене йому гніздо, то подальше узгодження характеристик не матиме ніякого сенсу.
Фахівці розрізняють європейські, азіатські і американські формати. Найчастіше популярні “європейці” укладаються в габарити 242 × 175 × 190 мм, “азіати” навіть виглядають по-іншому, вони вузькі і високі: 232/173/225 мм. І хоча вибирати акумулятор тільки за розміром можна, деяка залежність між геометричними та електричними параметрами є – маленька АКБ не може бути потужною.
2. Клеми
Свинцеві штирі, які виступають з корпусу зверху або збоку, служать для підключення проводки автомобіля. Залежно від того, яким боком АКБ вставляється в своє гніздо і звідки підходять до неї силові дроти авто, плюсова клема може бути як справа, так і зліва (мінусова – відповідно, на протилежному боці). Якщо купити АКБ з “не тією” полярністю, довжини проводів може банально не вистачити. Самі клеми теж бувають декількох форматів.
Іноді АКБ буває встановлена під капотом дуже щільно, іноді навколо неї є вільний простір для застосування більш габаритної батареї – для версії автомобіля з іншим, більш літражним двигуном.
3. Кріплення
Є два види кріплення АКБ до відведеного їй майданчику. Верхнє – за допомогою довгих шпильок і найпростішої планки або рамки, що охоплює верхню кришку батареї, і нижню – за допомогою невеликої пластини, що притягає акумулятор до кузова за спеціальний виступ на його днище. Врахуйте, що цей виступ є на корпусі не завжди.
4. Ємність. Ця величина вимірюється в ампер-годинах – 55 Ач, 60 Ач, 77 Ач, 100 Ач і т.д., і означає запас енергії, який може зберігати в собі акумулятор. Це один з головних електричних параметрів, який потрібно враховувати, вирішуючи, який акумулятор купити. Взагалі-то, параметр цей хоч і широко поширений, але застарілий, оскільки більш точно батарею характеризує пусковий струм.
5. Пусковий струм
Струм холодної прокрутки стартером обчислюється в амперах і означає максимальний струм, який може віддати АКБ протягом 30 секунд: 480А (EN), 560А (EN), 600А (EN), 300A (DIN) і т.д . У дужках вказується одна з двох методик, за якою здійснюється замір. Чим вище пусковий струм, тим більш літражний двигун батарея може запустити.
Глибше в тему
Радимо вам придивитися до двох останніх параметрів – ємності (в ампер-годинах) і пускового току (в амперах). Чи не кожен продавець зможе правильно пояснити суть цих характеристик, по-старому пропонуючи вам вибрати АКБ “за ампер-годинами”. Тим часом, при однаковій ємності, припустимо 60 Ач, у різних батарей пусковий струм може становити 480А (EN), 560А (EN) і навіть 600А (EN).
Тобто при одній і тій же ємності акумулятори різних класів можуть відрізнятися за реальною потужності на 20%! Що це означає на практиці? Так, коли АКБ порівнюють за параметром ємності в ампер-годинах (візьмемо все ті ж 60 Ач), це означає, що обидва конкурента можуть рівний період часу (близько 24 годин) живити електроенергією якийсь споживач – наприклад, забуті на ніч стоянкові вогні або магнітолу під час заміської вилазки. Але погодьтеся, автовласникові більш цікава здатність акумулятора забезпечити гарантований запуск двигуна в мороз. Тут якраз важливий параметр пускового струму, який, як ми з’ясували вище, може відрізнятися у різних моделей акумуляторів на 20%.
Інакше кажучи, сильніший акумулятор легко прокрутить стартером заледенілий двигун і заведе його при морозі – 200 С, а другий – тільки при –150 С. Так що вибираючи, який акумулятор купити для вашої машини, звертайте увагу на параметр максимального пускового струму, який вказується на етикетці акумулятора поруч з його ємністю.
Джерело: Авто 24
Нерідко буває, що прямо на під’їзді до світлофора активується жовтий сигнал. Така ситуація може спантеличити…
Японський автовриобник Nissan офіційно представив оновлення для свого популярного мінівена Serena. Як повідомляє Carscoops, покупцям…
Німецький автомобільний гігант Volkswagen офіційно повідомив, що більше не буде виробляти в Європі малі бензинові…
Обмеження на рух транспорту по трасі М-15 біля села Маяки, що на Одещині, знято. Про…
В Україні вимоги щодо знаходження водія в автомобілі під час зупинки поліцією є чітко регламентованими.…
Японський автовиробник Suzuki анонсував вихід нового компактного кросовера Across 2026. Фото нової моделі з’явились на…