Експлуатація автомобіля в умовах суворої зими накладає на водіїв низку додаткових обов’язків. Низькі температури негативно впливають на дорогі вузли транспортного засобу, і автоматична коробка передач не є винятком. Помилки, які часто допускаються при експлуатації АКПП взимку, можуть призвести до зменшення ресурсу трансмісії. Щоб уникнути подібних неприємностей, автомобілістам варто дотримуватися рекомендацій, що підтвердили свою ефективність на практиці.
У коробці, як і в двигуні, є мастило. На “механіці” воно необхідне для змащування пар тертя та відведення тепла. АКПП має іншу конструкцію. В неї заливають ATF-рідину. Крім вищеописаних функцій, вона також необхідна для передачі крутного моменту від двигуна.
Під впливом низьких температур в’язкість ATF-рідини змінюється. Саме тому багато водіїв відзначають, що в мороз автоматична коробка стає більш задумливою, виникають нехарактерні стусани при перемиканнях. Буквально через 5-7 хвилин руху робота трансмісії повертається до норми, тому нарікати на якісь несправності не доводиться.
Фахівці вважають невеликі стусани та довгі перемикання на “холодній” АКПП нормальним явищем. Проте прогрівати трансмісію на місці безглуздо. Набагато правильніше розпочати рух у щадному режимі, без різких стартів з місця та високих оборотів двигуна. За кілька хвилин ATF-рідина нагріється, а її в’язкість наблизиться до норми. Це дозволить позбутися стусанів і “підтуплювання” коробки передач.
Вкрай акуратними потрібно бути водіям автомобілів з АКПП, які застрягли. Взимку ймовірність подібних неприємностей підвищується через опади у вигляді снігу. Довго буксувати на автоматичній коробці передач не можна, оскільки це призводить до її перегріву. Внаслідок цього зношуються фрикційні диски та інші елементи трансмісії.
Буксувати на автомобілі, який оснащений АКПП, варто не більше трьох хвилин.
Після цього потрібно дати коробці охолонути протягом 10-15 хвилин. При можливості відстежувати температуру рідкої рідини ATF – не нехтуйте цим. Навіть один перегрів коробки може стати причиною значного зниження загального терміну служби трансмісії.
Якщо виникла потреба витягнути інший застряглий автомобіль на тросі, потрібно бути обережним. За наявності положення “L” обов’язково увімкніть його. Воно призначене для руху по крутих підйомах та спусках, але добре підходить і для буксирування. Витягувати інший автомобіль потрібно плавно, без ривків, оскільки це може призвести до вкрай негативних наслідків для АКПП та вашої кишені.
В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…
Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…