Статті

Водіям розповіли, чи потрібно прогрівати автомобіль у холодну погоду

Є кілька причин, чому ДВЗ не люблять холоду. Однак головна причина полягає в тому, що абсолютно будь-яке моторне масло при мінусовій температурі починає густіти. Ця проблема була актуальна для автомобілів у XX століття, не втрачає своєї актуальності вона і у випадку з сучасними автомобілями.

Мінеральні оливи перестають текти вже за мінус 20-25 градусів за Цельсієм. З синтетичними маслами ситуація помітно краща. Вони перестають текти при мінус 45-55 градусах, проте до цього моменту все більше густішають. Через загусання оливи тертя у двигуні відбувається «на суху», що стає причиною появи двох негативних моментів. Перший – це прискорення зношування компонентів двигуна. Другий – це збільшення витрати пального через механічні втрати, що різко збільшуються.

На просторах інтернету постійно ламаються списи не тільки на тему про те, чи потрібно прогрівати сучасні автомобілі в принципі. Гаряче обговорюється питання, як це робити правильно. Основних позицій у суперечці три: взагалі не прогрівати, прогрівати трохи, прогрівати ґрунтовно протягом 10-20 хвилин.

Насправді розібратися в цьому питанні за бажання може кожен власник сучасного авто. Все що потрібно зробити – провести серію експериментів та порівняти дані бортового комп’ютера. Як приклад можна взяти дані з одного популярного європейського автомобіля стандарту Євро-4 від 2005 року випуску з двигуном 1.6 літра, що працює в режимі від дому до роботи в умовах, коли за вікном -15 С.

Не гріти взагалі. Завелися в мороз і одразу поїхали. Нічого хорошого на комп’ютері не бачимо. Витрата палива зі стандартних 6.5 літрів відразу підскакує до 10 літрів. За 5 км поїздку до роботи витрата так і не встигла опуститися до норми, зупинившись на 6.8 літрах. Витрачено 0.45 літра пального.

Гріти 5 хвилин. Завелися, почистили сніг та кригу, тільки після цього поїхали. На холостих перед поїздкою витрата становила 1.3 літра. З початком пробігу вона підскочила до 7,6 літрів, а після 5 км поїздки опустилася до 6,6 літрів. У результаті витрачено 0.55 літрів пального.

Гріти 10-20 хвилин. Завели мотор. Витрата на холостих обертах 2.5 літра. Через 10 хвилин – 0.9 літра на холостих. Ще за 10 хвилин – 0.8 літра на холостих. Під час їзди витрата знижується до 6.4 літрів на 100 км шляху. Разом з урахуванням пробігу 5 км містом і прогріванням було витрачено 0.33 + 0.45 = 0.8 літра.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025