Статті

Водіям розповіли, чи потрібно прогрівати автомобіль у холодну погоду

Є кілька причин, чому ДВЗ не люблять холоду. Однак головна причина полягає в тому, що абсолютно будь-яке моторне масло при мінусовій температурі починає густіти. Ця проблема була актуальна для автомобілів у XX століття, не втрачає своєї актуальності вона і у випадку з сучасними автомобілями.

Мінеральні оливи перестають текти вже за мінус 20-25 градусів за Цельсієм. З синтетичними маслами ситуація помітно краща. Вони перестають текти при мінус 45-55 градусах, проте до цього моменту все більше густішають. Через загусання оливи тертя у двигуні відбувається «на суху», що стає причиною появи двох негативних моментів. Перший – це прискорення зношування компонентів двигуна. Другий – це збільшення витрати пального через механічні втрати, що різко збільшуються.

На просторах інтернету постійно ламаються списи не тільки на тему про те, чи потрібно прогрівати сучасні автомобілі в принципі. Гаряче обговорюється питання, як це робити правильно. Основних позицій у суперечці три: взагалі не прогрівати, прогрівати трохи, прогрівати ґрунтовно протягом 10-20 хвилин.

Насправді розібратися в цьому питанні за бажання може кожен власник сучасного авто. Все що потрібно зробити – провести серію експериментів та порівняти дані бортового комп’ютера. Як приклад можна взяти дані з одного популярного європейського автомобіля стандарту Євро-4 від 2005 року випуску з двигуном 1.6 літра, що працює в режимі від дому до роботи в умовах, коли за вікном -15 С.

Не гріти взагалі. Завелися в мороз і одразу поїхали. Нічого хорошого на комп’ютері не бачимо. Витрата палива зі стандартних 6.5 літрів відразу підскакує до 10 літрів. За 5 км поїздку до роботи витрата так і не встигла опуститися до норми, зупинившись на 6.8 літрах. Витрачено 0.45 літра пального.

Гріти 5 хвилин. Завелися, почистили сніг та кригу, тільки після цього поїхали. На холостих перед поїздкою витрата становила 1.3 літра. З початком пробігу вона підскочила до 7,6 літрів, а після 5 км поїздки опустилася до 6,6 літрів. У результаті витрачено 0.55 літрів пального.

Гріти 10-20 хвилин. Завели мотор. Витрата на холостих обертах 2.5 літра. Через 10 хвилин – 0.9 літра на холостих. Ще за 10 хвилин – 0.8 літра на холостих. Під час їзди витрата знижується до 6.4 літрів на 100 км шляху. Разом з урахуванням пробігу 5 км містом і прогріванням було витрачено 0.33 + 0.45 = 0.8 літра.

Recent Posts

В Україні запрацюють нові камери автофіксації швидкості із завтрашнього дня

З 24 березня 2025 року на автомобільних дорогах України розпочнуть роботу ще 40 нових комплексів…

23.03.2025

Українських водіїв, які гальмують перед камерами, будуть карати: МВС готує законопроєкт

Міністерство внутрішніх справ України спільно з народними депутатами розробило новий законопроєкт, що має змінити підхід…

23.03.2025

Водіям назвали 3 випадки, коли можна проїхати на червоне світло без штрафу

В Україні проїзд на червоне світло, як правило, вважається серйозним порушенням і карається штрафом. Проте…

22.03.2025

Чи можна їздити без бампера в Україні та який за це штраф: пояснення юриста

Багатьох водіїв цікавить, чи можна їхати на авто без бампера і що за це передбачено…

22.03.2025

Найдешевший кросовер від Renault вже продається в Україні

З 20 березня 2025 року в Україні офіційно можна придбати новий компактний кросовер Renault Kardian.…

22.03.2025

Представлено новий Volkswagen Tiguan 2025 року: ціна, комплектації та технології

У листопаді 2024 року компанія Volkswagen офіційно презентувала Tiguan третього покоління. Новинка отримала повністю оновлений…

21.03.2025