Український автопром відомий бюджетними “Запорожцями” та “Тавріями”, які у багатьох викличуть поблажливу посмішку. Втім, вітчизняні підприємства спроектували чимало інноваційних авто, яким не судилося потрапити у виробництво через брак фінансів чи перешкод з боку влади.
Перший український електромобіль
У це важко повірити, але перший український електромобіль створили ще 1947 року. Фургон ЛАЗ-750 випустили накладом у 20 штук і він навіть розвозив пошту в Ленінграді. Електрокари мали вантажопідйомність 500 кг, розвивали 30-35 км/год та могли проїхати 50-70 км без підзарядки.
Спортивний “Запорожець”
Свого часу із “Запорожця” намагалися зробити справжній спорткар. Елегантне купе “Спорт-900” із легким склопластиковим кузовом побудували на базі “горбатого” ЗАЗ-965. Машина важила всього 500 кг, тому навіть зі стандартним 27-сильним двигуном стала швидше. У 1963-1969 роках зібрали п’ять чи шість ЗАЗ “Спорт-900”.
Позашляховики ЗАЗ
Моделі підвищеної прохідності у Запоріжжі проектували з 60-х років. Зокрема, на базі “горбатого” створили цілу родину позашляховиків ЗАЗ-970 – мікроавтобус, пікап та фургон із заднім та повним приводом. Під час випробувань на Хортиці та в Криму вони показали чудову прохідність. Щорічно планували випускати по 50 тис. авто, проте влада не дозволила почати виробництво – віддала перевагу ЛуАЗ-969 “Волинь”.
ЗАЗ-1102 “Перспектива”
Назва авто повністю відображає його суть — для середини 70-х це був дійсно перспективний проект з переднім приводом і розташованим спереду мотором. В уряді УРСР авто вважали надто передовим і не дозволили його випуск. Згодом “Перспектива” еволюціонувала до “Таврії”.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…