Статті

Назвали 11 ознак того, що турбіна вашого авто благає про порятунок

Нещодавно наявність турбонаддуву було долею заряджених, спортивних моделей. Але посилення норм токсичності вихлопу призвело до того, що все більше бензинових двигунів отримують турбонаддув. А дизельних моторів без турбіни сьогодні вже зовсім не знайти. І сьогодні багатьом знадобляться знання як визначити що з турбіною не все гаразд. Тому в Автоцентр підготували 11 основних симптомів несправності турбін та розшифроку їх причин та значення.

• На прогрітому моторі при інтенсивному розгоні з вихлопної йде синій дим, але при рівних обертах дим зникає. Причина: Згоряння масла, що потрапляє в циліндри двигуна через його витік у турбокомпресорі.

• Чорний колір вихлопних газів. Причина: Згоряння збагаченої суміші через виток повітря в нагнітальних магістралях та/або інтеркулері. Несправність системи керування турбіною або її пошкодження.

• Білий колір вихлопних газів. Причина: Засмічення зливного маслопроводу турбокомпресора.

• Збільшена витрата оливи, сліди її підтікання на турбіні, на стиках патрубків повітряного тракту. Причина: Засмічення каналу подачі повітря, зливного маслопроводу та/або закоксовування корпусу осі турбіни.

• Погіршення динаміки розгону машини. Причина: Недостатнє надходження повітря в двигун через несправну систему управління турбіни або її пошкодження.

• Шум (сильний свист) при працюючому моторі. Причина: Витік повітря між виходом компресора та двигуном.

• Наявність скреготу під час роботи турбокомпресора. Причина: Тріщини та/або деформації корпусу турбіни, торкання лопатей краю тріщин. Поломка сигналізує про швидкий вихід турбокомпресора з ладу.

• Підвищена шумність працюючого турбокомпресора. Причина: Засмічення подаючого маслопроводу, збільшені осьовий та радіальний зазори ротора та/або його затирання об корпус турбіни.

• Підвищена витрата палива, збільшена токсичність вихлопу. Причина: Засмічення повітряного фільтра та/або каналу подачі повітря до турбокомпресору.

• Витікання масла на корпусі турбіни з боку компресора. Причина: Закоксовування корпусу осі турбіни, порушення роботи системи мастила, пошкодження турбокомпресору.

• Ефект турбоями, задимленість моторного відсіку та/або салону авто (у момент запуску двигуна під капот викидається хмарка чорного диму). Причина: Тріщини в зоні сідла байпасного клапана турбіни, що призводять до витоку газів.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

Кому в Україні видають безкоштовні посвідчення водія та навчають в автошколі

Дізнайтеся, які категорії громадян можуть безкоштовно отримати посвідчення водія в Україні. Інформаційна стаття про автошколи…

24.05.2025

Renault представила найдешевший електрокар за ціною менше 10 000 євро

Найдешевша модель Renault Mobilize Duo 2025 року оцінена менше 10 000 євро. Новий електрокар пропонує…

24.05.2025

29-річній водійці загрожує в’язниця за наліпку на бампері власного авто

29-річна водійка у Великій Британії ледь не потрапила за грати через наліпку з образливим написом…

24.05.2025

Штраф 5 100 грн або позбавлення прав на 10 років: у Верховній Раді пропонують суворіше карати водіїв

У Верховній Раді планують суттєво збільшити штрафи за не пропуск автомобілів з мигалками, до 5100…

24.05.2025

У “Дії” тимчасово не працюватимуть важливі сервіси для водіїв

З 24 по 27 травня у "Дії" не працюватимуть сервіси для водіїв. Плануйте заміну посвідчення…

24.05.2025

Ніяких нових штрафів для українських водіїв: пояснення поліції

Поліція спростувала фейки про нові штрафи за відсутність аптечки, вогнегасника чи знака зупинки. Вимоги залишаються…

24.05.2025