Статті

Унікальну “Таврію” ЗАЗ-1102 перетворили на справжній болід для ралі

Цікавою особливістю радянського автопрому є те, що з його конвеєра не зійшло жодного автомобіля, який можна було б назвати гоночним або ралійним, так що для того, щоб виступати на міжнародних перегонах, інженерам та конструкторам доводилося робити щось на основі вже існуючих та далеко не найшвидших моделей. Таким чином, до перегонів вирушали і “Запорожці”, і “Таврії”.

Зібрали гоночну версію в 1986 році і, що характерно, модифікували її не в Тольятті, і навіть не в одному з конструкторських бюро ЗАЗ, на якому згодом з’явиться інша гоночна модифікація “Таврії”, а в Естонії.

Естонцям такий проект віддали не випадково – вони напрочуд добре допрацьовували автомобілі та адаптували їх під гоночні реалії, підтвердженням чого є такі машини як LADA-VFTS та LADA EVA.

Керував процесом доопрацювання К. Кеель, голова спорттехклубу студії “Естрекламфільм”, тому кінцевий автомобіль отримав назву “Таврі ЕРФ”. Двигун “Таврії” безперечно піддавався форсуванні, проте від нього вирішили відмовитися на користь потужнішого двигуна з ВАЗ-2106, який нерідко ставили на подібні гоночні версії радянських машин.

Для хорошого балансу компонування “Таврії” змінили на середньомоторне, прямо за передніми сидіннями. У двигуні вдосконалили головку блоку циліндрів, систему впуску палива та вихлопну систему, що, зрештою, дозволило “видавити” з двигуна “Жигулів” 140 к.с.

Іншою невід’ємною частиною спортивного автомобіля є ходова. Стокова підвіска не впоралася б із доопрацьованим двигуном, тому її замінили незалежною, а також встановили нові колеса більшої розмірності.

Окремої згадки вартують аеродинамічні властивості “Таврії ЕРФ”. У машини збільшилася колія, так що для кращої аеродинаміки на машину встановили пластикові обвіси, завдяки яким автомобіль виглядав досить потужно, але водночас важив всього 800 кг.

Таким чином, естонцям вдалося перетворити ЗАЗ-1102 на повноцінний і дуже вдалий гоночний автомобіль, тому залишається лише шкодувати, що на змагання він так і не потрапив, втім, як і наступні проекти на основі “Таврії”.

Recent Posts

Що робити, якщо замерз бачок омивача взимку: практичні поради для автомобілістів

Зима - складний час для автомобілістів, особливо в умовах українських морозів. Однією з поширених проблем,…

21.11.2024

Десять найкращих електричних позашляховиків для їзди бездоріжжям

Автомобілебудівна промисловість активно електрифікується і сегмент позашляховиків, зважаючи на свою популярність, не стоїть осторонь. Щороку…

21.11.2024

Вік чи пробіг: що важливіше під час вибору вживаного автомобіля

Купівля вживаного автомобіля завжди пов'язана з ризиками. Такі фактори як вік і пробіг враховуються як…

21.11.2024

Знецінюються на очах: десять найбільш неліквідних кросоверів класу люкс

Розкішні автомобілі здебільшого мають захмарні цінники, проте в деяких випадках їхня вартість дуже швидко падає…

21.11.2024

Що означають чорні крапки на склі автомобілів: практична та естетична роль

Автомобільне скло - це не тільки важливий елемент захисту та огляду, але іноді й приклад…

21.11.2024

Десять недорогих, але невбиваних автомобілів з пробігом для купівлі прямо зараз

Пошук недорогого, але надійного автомобіля з пробігом може перетворитися на справжній квест, якщо не знати…

21.11.2024