Статті

Чому заборонено ставити машину на «паркінг» без ручного гальма

Автоматична коробка передач останніми роками набула величезної популярності не тільки на вітчизняному просторі, а й у всьому світі. Якщо так піде і далі, то вже в найближчому майбутньому «механіка» може майже повністю піти з сегменту власних автомобілів. Проте все ще є громадяни, які не перейшли на «автомат» або зробили це зовсім недавно. Усім їм важливо пам’ятати, що АКПП має багато критичних відмінностей від МКПП у питаннях експлуатації.

1. Особливості влаштування сучасних автоматичних коробок

Сучасні автоматичні коробки – це досить складні електромеханічні пристрої. Раніше в АКПП був механічний привід з лаштунками перемикання режимів. У сучасних АКПП він замінений на електронний блок, але тільки для режимів R, N, D. Сучасна електроніка автомата допомагає уникати пошкоджень коробки передач у разі помилки при перемиканні селектора. Наприклад, якщо замість “N” автомобіліст якимось чином потрапив до “D”.

Інша річ – режим «P». На відміну від перерахованих вище, він використовує класичну пряму механічну зв’язок за допомогою металевого тросика. Тут привід переміщає спеціальний кронштейн із коромислом, на кінці якого розташований фіксатор. Фіксатор стоїть на валу, де є коліщатко з прорізами, що нагадує шестерню. Коли фіксатор потрапляє до пазу цієї шестерні відбувається жорстке зачеплення. Електроніка у всьому цьому не бере участі, а значить немає механізму захисту від помилок.

2. У чому небезпека режиму «паркінг» для коробки

Власне, всі проблеми та небезпеки режиму «паркінг» прямо походять з того, що в основі його роботи досі лежить стара-добра механіка. Якщо спробувати включити «P» на великій швидкості, то коромисла фіксатора почнуть скакати по зубах, що рухаються. Надалі відбувається або поломка шестерні, або сточування металевої стружки. І те, й інше однаково небезпечно для коробки. Щось подібне з фіксатором та шестернею відбувається, коли автомобіліст регулярно залишає «ластівку» в режимі «P» на схилі. Різниця лише тому, що силове вплив у своїй має розтягнутий у часі характер. Щомісячні паркування з порушенням правил викликають втому металу і призводять до поломки всієї коробки.

3. Як правильно ставити машину в режим “паркінг”?

Дуже важливо правильно ставити машину в режим “паркінг”. Добре, що в цьому немає нічого складного. Для того щоб механічний зв’язок «P» не зношувався, достатньо зняти з нього навантаження. Для цього ручне гальмо в машинах з АКПП потрібно затягувати вже після зупинки, але до відпускання педалі гальма. Тільки після того, як ручник буде затягнутий, можна відпускати педаль і переводити селектор в режим «P». Такий підхід дозволить розподілити навантаження між дисками та гальмівними механізмами.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025