Електромобілі зараз в зоні підвищеного інтересу українців. І якщо під час повномасштабного вторгнення ринок авто з двигунами внутрішнього згоряння очікувано впав майже на 70% в порівнянні з минулорічним, то продажі «електричок» невпинно ростуть.
Та ось питання – а як же їх заряджати, якщо електрику весь час відключають? За коментярями про те, як працюють громадські, комерційні зарядні станції для електромобілів autocentre.ua звернувся до великих мереж зарядних станцій.
4 головних нюанси:
Зарядні станції не є чимось окремим і працюють від тієї ж мережі, що і локації, на яких вони встановлені. Нема електрики на локації – нема і на станції;
Зарядна станція може не працювати якщо є електроенергія, але не працює мобільний зв’язок (через нього керується запуск та оплата послуги станції);
Під час повітряної тривоги станції, що знаходяться на закритих локаціях (парковки ТЦ, підземні паркінги офісних центрів…) не доступні. Проте, якщо ви встигли поставити машину на зарядку, то вона все ж зарядиться.
Вдома та на громадських зарядках краще заряджати авто в проміжок з 11:00 до 17:00, або вночі після 23:00.
Експерти також звернулись за коментарями до великих українських мереж комерційних зарядних станцій для електромобілів.
YASNO E-mobility
Зарядні станції мережі працюють, коли є електроенергія. Якщо на локації, де розташовується зарядна станція застосовуються відключення електроенергії, то відповідно і станція не працює. Під час повітряних тривог місця розташування зарядних станцій (торгові центрі, бізнес-центри, АЗК) відповідно до правил закриваються, і весь персонал і відвідувачи переміщуються в укриття. Відповідно доступ до зарядних станцій обмежений.
Дома заряджайте електромобіль після 23:00
Якщо Ви є власником домашньої зарядної станції, то найкраще заряджати електроавтомобіль вночі для використання вдень. Щоб допомогти і підримати енергетичний фронт, будь ласка, не заряджайте елекроавтомобіль у години пікового навантаження: з 8:00 до 11:00 та з 17:00 до 23:00.
Поради YASNO E-mobility як їздити між містами
Якщо плануєте міжміську поїздку, то перед початком подорожі скористайтесь порадами:
– пропрацюйте маршрут подорожі, визначте станції на яких плануєте заряджатись, а також можливі запасні станції, у разі відсутності електроенергії;
– ознайомтесь з графіками відключень електроенергії в містах, які плануєте відвідати;
– якщо під час поїздки, немає змоги відслідковувати статус зарядних станцій в додатку, то можна зателефонувати до контакт-центру;
– на випадок відсутності електроенергії на станції, де ви планували зарядити електромобіль і немає заряду доїхати до наступної станції, рекомендуємо мати штатний зарядний пристрій, який працює від побутової розетки і подовжувач, щоб була можливість підзарядити акумулятор на локації, де є генератор і доїхати до найближчої зарядної станції, яка працює.
IONITY
Ще одна мережа зарядних станцій IONITY зазначає, що робота мережі станцій в нинішніх умовах – це справжній іспит. Якщо докладніше, то необхідно зазначити, що мережі зарядних станцій є складовою енергетичної інфраструктури України, яка на сьогоднішній день зазнала серйозних руйнувань.
Робота устаткування мережі
Щодня ми маємо справу з відключенням від 200 до 300 одиниць устаткування. Здебільшого це пов’язано або з відсутністю електропостачання або зв’язку. Основною проблемою є відсутність чітких графіків відключення, адже вони є як стабілізаційні планові так і аварійні.
Окремо необхідно зазначити, що маємо непоодинокі випадки знищення устаткування під час обстрілів. Якщо є технічна можливість на об’єкті намагаємось максимально швидко відновлювати та запустити такі об’єкти, замінивши устаткування.
Нема плати за стоянку після зарядки
З початком активних обстрілів вузлів енергосистеми України, було прийнято рішення відмінити будь-які оплати за час знаходження електромобілів на зарядці. Ми чітко розуміємо, що піддаємо користувачів зайвому ризику, коли вони змушені повертатись до свого авто для відключення його від зарядки. На превеликий жаль, не всі оператори пішли на зустріч своїм клієнтам. Вважаємо, що отримання надприбутків в таких ситуацій не припустиме.
Думайте про інших
Важливо, щоб всі користувачі піклувались один про одного та створювали умови та можливості для всіх охочих скористатись мережею IONITY. Якщо є можливість, просимо звільняти місця для інших користувачів. Використовувати устаткування тільки тоді, коли воно дійсно потрібно. Це вкрай важливо і поки що в більшості користувачі підходять до цього відповідально.
Поради IONITY
Рекомендуємо в зимовий період тримати батареї зарядженими. Щоб робити це ефективно, та без шкоди для інших радимо:
– заряджати авто у часи найменшого навантаження на мережу;
– використовувати силу струму в процесі зарядки на мінімальному рівні (значна кількість електромобілів має таку функцію)
– не створювати пікове навантаження на мережу, використовувати таймери відкладеної зарядки саме у нічний час (зокрема після 23:00).
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…
Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…