Статті

Як продовжити життя двигуна: які оберти мотора треба тримати взимку

Зима — складний період як для силових агрегатів автомобіля, так і для автовласника.

Мало хто з автомобілістів пам’ятає, що від обертів, на яких переважно експлуатується двигун, залежить не тільки його довговічність, але і безпека водія і пасажирів.

Вважається, що оптимальний діапазон обертів атмосферного двигуна лежить в межах 2500-4500 об/хв. Для турбованого агрегату нижня межа може бути знижена до 2100 об/хв. Іншими словами, будь-якому мотору найкорисніше працювати, видаючи приблизно 50-70% від максимального обертового моменту. Висловлене цілком справедливо і для зимової експлуатації. З тим застереженням, що при русі з двигуном, який ще не встиг прогрітися, варто тримати його оберти нижче — в районі 2500 об/хв.

Все вищесказане легко втілюється в життя на ТЗ з механічною КП. А власники машин з “автоматами” різних типів можуть сказати, що для них “казки” про оберти мотора безглузді. Мовляв, АКП сама вибирає на яку передачу їй переключитися. Відповідно, впливати на швидкість обертання колінвала двигуна, водій нібито не може. Дійсно, більшість автомобільних “мізків” налаштовані на роботу мотора на мінімально можливих (в конкретній ситуації) обертах. Для цього АКП завжди прагне переключитися на найвищу з можливих передач. Їх так налаштовують автовиробники в примарній гонитві за екологічністю.

Однак, більшість АКП все-таки дозволяють водієві впливати на оберти двигуна. Тільки на зовсім бюджетних моделях легковиків у їх примітивних “автоматів” немає режиму роботи КП під назвою “спорт”. У інших він, зазвичай, присутній. Тим часом переключивши трансмісію в “спортивний” режим, ми змушуємо її завжди, при будь-якій швидкості руху, намагатися тримати знижену передачу і, відповідно злегка підвищені оберти мотора. У якихось авто “в спорті” мотор не опускає їх нижче 2000 в хвилину, в інших тримає мінімум 2500. Деякі “автомати” мають опцію ручного перемикання передач. Тут все просто: водій сам їх перемикає кнопкою або качанням джойстика АКП, підтримуючи оптимальні оберти. Результат один: двигун працює в оптимальному для себе режимі і живе довше. Хоча, звичайно, палива при цьому він витрачає трохи більше.

Головне, що в умовах слизької зимової дороги може виникнути необхідність в плавному уповільненні, так, щоб машину не “потягло” через втрати зчеплення з дорогою. Що дуже зручно і безпечно робити шляхом гальмування двигуном. Коли двигун працює майже “на холостих” такий прийом не виконати, це можливо тільки на підвищених обертах. Таким чином, взимку особливо рекомендується постійно їздити з двигуном, в якому колінвал крутиться зі швидкістю 2500 об/хв і трохи вище. Буде цілий і двигун, і машина, і її водій з пасажирами.

Recent Posts

Жовтий сигнал загорівся на під’їзді до світлофора: тиснути на газ чи зупинитись?

Нерідко буває, що прямо на під’їзді до світлофора активується жовтий сигнал. Така ситуація може спантеличити…

22.12.2025

Nissan оновив популярну модель, дозволивши покупцям обрати розмір решітки радіатора

Японський автовриобник Nissan офіційно представив оновлення для свого популярного мінівена Serena. Як повідомляє Carscoops, покупцям…

22.12.2025

Volkswagen офіційно виніс вирок малим бензиновим автомобілям в Європі

Німецький автомобільний гігант Volkswagen офіційно повідомив, що більше не буде виробляти в Європі малі бензинові…

22.12.2025

На критично важливій трасі Одеса-Рені відновили рух

Обмеження на рух транспорту по трасі М-15 біля села Маяки, що на Одещині, знято. Про…

22.12.2025

Названо випадки, коли поліція має право вимагати від водія вийти з авто

В Україні вимоги щодо знаходження водія в автомобілі під час зупинки поліцією є чітко регламентованими.…

22.12.2025

Suzuki готує новий дешевий кросовер: подробиці

Японський автовиробник Suzuki анонсував вихід нового компактного кросовера Across 2026. Фото нової моделі з’явились на…

22.12.2025