Морозна пора вже підкрадається до горизонту. А це означає, що незабаром на просторах інтернету з новою силою спалахнуть вогнища протистояння між автомобілістами та блогерами на тему: гріти, не гріти. І якщо хтось не зрозумів, то йдеться про прогрівання двигунів сучасних автомобілів. Саме час спробувати розібратися, чому двигун внутрішнього згоряння так не подобається мороз.
Є кілька причин, чому ДВЗ не люблять холоду. Однак головна причина полягає в тому, що абсолютно будь-яке моторне масло при мінусовій температурі починає густіти. Ця проблема була актуальна для автомобілів у XX століття, не втрачає своєї актуальності вона і у випадку з сучасними автомобілями. Мінеральні оливи перестають текти вже за мінус 20-25 градусів за Цельсієм. З синтетичними маслами ситуація помітно краща. Вони перестають текти при мінус 45-55 градусах, проте до цього моменту все густішають. Через загусання оливи тертя у двигуні відбувається «на суху», що стає причиною появи двох негативних моментів. Перший – це прискорення зношування компонентів двигуна. Другий – це збільшення витрати пального через механічні втрати, що різко збільшуються. На просторах інтернету постійно ламаються списи не тільки на тему про те, чи потрібно прогрівати сучасні автомобілі в принципі. Гаряче обговорюється питання, як це робити правильно. Основних позицій у суперечці три: взагалі не прогрівати, прогрівати трохи, поки зчищаєш з машини сніг, прогрівати ґрунтовно протягом 10-20 хвилин.
Насправді розібратися в цьому питанні за бажання може кожен власник сучасного авто. Все що потрібно зробити – провести серію експериментів та порівняти дані бортового комп’ютера. Як приклад можна взяти дані з одного популярного європейського автомобіля стандарту Євро-4 від 2005 року випуску з двигуном 1.6 літра, що працює в режимі від дому до роботи в умовах, коли за вікном -15 С.
Чи не гріти взагалі. Завелися в мороз і одразу поїхали. Нічого хорошого на комп’ютері не бачимо. Витрата палива зі стандартних 6.5 літрів відразу підскакує до 10 літрів. За 5 км поїздку до роботи витрата так і не встигла опуститися до норми, зупинившись на 6.8 літрах. Витрачено 0.45 літра пального. Гріти 5 хвилин. Завелися, почистили сніг та кригу, тільки після цього поїхали. На холостих перед відправкою витрата становила 1.3 літра. З початком пробігу підскочив до 7,6 літрів, а після 5 км поїздки опустився до 6,6 літрів. У результаті витрачено 0.55 літрів пального.
Гріти 10-20 хвилин. Завели мотор. Витрата на холостих 2.5 літра. Через 10 хвилин – 0.9 літра на холостих. Ще за 10 хвилин – 0.8 літра на холостих. Під час їзди витрата знижується до 6.4 літрів на 100 км шляху. Разом з урахуванням пробігу 5 км містом і прогріванням було витрачено 0.33 + 0.45 = 0.8 літра.
Практично кожен автомобіліст час від часу припускається помилок у процесі експлуатації свого транспортного засобу. Найгірше,…
Багато українців під час відвідування АЗС намагаються взяти якомога більше палива, щоб максимально відтермінувати наступний…
Авторитетне американське агентство Consumer Reports провело власне дослідження надійності старих автомобілів, за підсумками якого виявило…
Останнім часом в Україні стали популярними гібридні автомобілі, які використовують для роботи одночасно ДВЗ і…
Вибір вживаного автомобіля практично завжди пов'язаний з певними ризиками. Щоб їх уникнути, слід дотримуватися необхідних…
Автомеханіки зі стажем за роки і десятиліття роботи у сфері ремонту та обслуговування транспортних засобів…