Статті

Українцям розповіли, як підготувати каністру для пального

Після знайомства з цінами на каністри для бензину та “дизеля” автомобіліст як правило починає пригадувати, що в нього десь у коморі зберігається підходяща порожня тара. Але як правило, це або щось старе і занедбане, або ємності “з-під чогось” – тобто заводська упаковка від антифризу, оливи, будівельної хімії тощо.

В будь-якому випадку тару треба очистити – чи то від залишків, того, що в ній було раніше, чи то від, як кажуть антиквари, “слідів зберігання”. Це тим більш важливо, коли йдеться про сучасні моделі авто з їхніми паливними системами типу TSI та Common Rail і складними системами очищення відпрацьованих газів. На відміну від старих карбюраторних моторів, ці агрегати не “прочхаються” без наслідків, “хильнувши” порцію чогось неадекватного, повідомляють в Авто24.

Що може статися

Проблеми від брудного палива майже однакові для бензинових і дизельних автомобілів. На щастя, в обох випадках конструкторами передбачені кілька бар’єрів фільтрації палива, але вони відсікають не усі зайві домішки. Через сітки і фільтри просочуються найдрібніші частинки механічних домішок та розчинені в пальному хімічні домішки.

Іржа може забити сітку паливного насоса, паливний фільтр, іноді – трубопроводи. А у дизеля її мікрочастинки можуть пошкодити найдорожче – форсунки.

Вода замерзне у паливопроводах, може забити паливні фільтри, в гіршому випадку – викличе корозію деталей паливної системи.

Невідомі речовини утворять відкладення на відповідальних деталях. Ті чи інші речовини від попереднього вмісту, розчинившись у вашому бензині чи дизпаливі, можуть просочитися через фільтри. І по-перше, можуть залишити смолисті відкладення під впливом температури – наприклад, у форсунках. А по-друге, не згорівши в циліндрах, залишки цих випадкових домішок можуть забити систему нейтралізації відпрацьованих газів – каталізатор або сажовий фільтр.

Як промити каністру

Скажемо відразу, що в деяких випадках це не така вже проста справа. Тому не думайте, що підготувати стару каністру до заливки в неї сучасного палива вдасться швиденько, поміж інших справ. Ускладнює завдання те, що механічно вплинути на забруднені стінки ємності проблематично – більшість каністр мають маленьку за діаметром горловину.

Тому у більшій мірі очищення каністри – це її промивання, причому часто послідовно кількома видами рідин. Отже, чим промити каністру:

Пальне. Те саме пальне, яким ви плануєте заливати дану тару, змиє найнебезпечнішу частину непотрібних залишків – ті, які воно зможе розчинити. Заливши невелику порцію палива (достатньо 0,5 – 1,0 л на 10 л), треба протягом кількох хвилин добре калатати каністру.

Розчинники. Відносно недорогі розчинники типу 646, 647 та уайт-спіриту можуть змити багато з яких забруднень.

Гаряча вода з пральним порошком. Як не дивно, саме цей “препарат” має високу ефективність. Температура має бути не надто високою, щоб не постраждав пластик – близько 40о– 45оС. Наприклад, залишки різного роду антифризів такий розчин видаляє швидко і без сліду.

Пара високого тиску. Це промисловий спосіб, придатний в першу чергу для металевих виробів, відрізняється високою ефективністю. З пластиком треба бути обережніше.

Звісно, деякі з вищенаведених операції можна буде пропустити, якщо стане зрозуміло, що пластик або метал достатньо очистився. Оцінювати чистоту стінок посудини треба, по-перше, візуально – на внутрішніх поверхнях не повинно бути нашарувань, розводів чи окремих крапель. По-друге, перевірка на дотик: палець не має відчувати на внутрішній поверхні каністри жирне, липке, надто слизьке.

Як прибрати вологу з каністри для бензину

Після усіх вправ з очисткою у вас залишиться остання проблема – висушити каністру. Воду треба спочатку вилити, потім витрусити різкими рухами, адже більшість каністр від антифризу, рідин-омивайок, грунтовок тощо через свою форму не дозволяють злити 100 % рідини з горловини.

Після цього всередині на стінках залишаться дрібні краплини вологи. Їх можна прибрати природнім шляхом, залишивши ємність на кілька днів з відкритою пробкою у теплому місці, а можна застосувати дива хімії. Спеціальний препарат – осушувач бензобаку або звичайний спирт, питний, медичний, або, скажімо, ізопропіловий, треба залити в каністру і ретельно прополоскати її. Коли рідину буде злито, стінки будуть сухими, а калюжку на дні можна буде прибрати Квачем або дати їй висохнути в теплі.

Не радимо використовувати

Місткості з залишками води всередині. Воду можна прибрати, але це доволі довго.

Старі сталеві каністри з іржею всередині. По-перше, вичистити всю іржу зсередини каністри неможливо, по-друге, одного разу іржа може прогризти метал наскрізь.

Каністри від будівельної ґрунтовки, які довго стояли порожніми. Цей препарат засихає шкіркою і його треба не стільки відмивати, скільки відшкрябувати.
Тару від хімікатів невідомого складу. Існують речовини, які не можна відмити доступними розчинниками.

Recent Posts

Важливі зміни для водіїв 2025 року: чого чекати вже в січні

З 1 січня 2025 року набуде чинності ухвалений Радою законопроєкт №8300 про «автоцивілку». Які ключові…

24.11.2024

П’ять несподівано ненадійних популярних кросоверів, яких краще уникати

Чимало кросоверів на ринку вважаються доволі надійними і довговічними, проте деякі їхні версії виявляються напрочуд…

23.11.2024

Найшвидші автомобілі: ТОП-10 моделей вартістю до 2 000 0000 гривень

Якщо ми говоримо про найшвидші авто, мова, найімовірніше, йде про дорогі моделі, ціною в сотні…

23.11.2024

Чи можна заливати масло в гарячий двигун, і коли краще проводити його заміну

Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо…

23.11.2024

Розкішні повнорозмірні седани: ТОП-10 моделей, що коштують дешевше за середню ціну нового авто

Купівля автомобіля класу люкс не завжди пов'язана з багатомільйонними витратами. Деякі моделі, як з'ясувалося, можна…

23.11.2024

Шість міфів про кросовери та позашляховики, про які час забути

Сегмент SUV (позашляховики і кросовери) почав активно набирати популярність у 1980-х роках і відтоді набуває…

23.11.2024