Статті

Назвали автомобілі, які мають проходити техогляд в Україні

Більшість українських автомобілістів живуть з легким відчуттям щастя на підставі того, що їм не треба регулярно проходити державний технічний огляд. Але насправді когорта тих, чиї авто мають проходити цю неоднозначну процедуру, набагато більша, ніж здається.

Оскільки протягом десятків років державний техогляд вважався обов’язковим для усіх автомобілів і мотоциклів, то у 2012 році було проголошено, що його скасовано лише для певних категорій. Визначили (Постанова КМУ від 30 січня 2012 р. № 137) що обов’язкового технічного контролю в Україні позбавлені:

– усі легкові автомобілі, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та машин, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку) — незалежно від року випуску;

– мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби — незалежно від віку;

– легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі вантажопідйомністю до 3,5 тони та причепи до них – віком до двох років.

Спрощено кажучи, згідно із законом, техогляд в Україні повинні проходити лише автомобілі, які використовуються з комерційною метою. Таким чином, легковики сімейного призначення, обов’язковому техогляду не підлягають. Принаймні, поки що.

Які строки проходження техогляду в Україні

Періодичність обов’язкового техогляду різна, вона залежить від режиму експлуатації машини та її віку:

– для легкових авто, що використовуються з метою отримання прибутку, зі строком експлуатації понад два роки — кожні два роки;

– для вантажівок вантажопідйомністю до 3,5 т, причепів до них зі строком експлуатації понад два роки – кожні два роки;

– для вантажівок вантажопідйомністю понад 3,5 т, причепів до них та машин таксі незалежно від строку експлуатації — щороку;

– для автобусів та спецтранспорту, що перевозить небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації — двічі на рік.

Як проводиться державний техогляд?

Технічні вимоги до автомобілів та процедура техогляду визначені державними стандартами ГОСТ та ДСТУ і Наказом Міністерства Інфраструктури України від 15.02.2012 за № 106.

Обов’язковий техогляд є далеко не в усіх країнах. І тенденція така, що все більше держав від нього відмовляються.

Тож в принципі кожен автовласник може дізнатися, яким параметрам мають відповідати основні системи його машини. Щоправда, для контролю багатьох з них використовуються складні пристрої, тож влаштувати “попередній техогляд” удома не вийде.

Коли повернуть техогляд для приватних авто?

Це дуже болюче питання мало чітку відповідь ще кілька місяців тому: осінь 2022 року. Але новий закон так і не набрав чинності – в умовах війни було вирішено не обтяжувати громадян додатковими труднощами.

Між тим, цей законопроект мав би бути дуже суворим: достатньо сказати, що за їзду без техогляду він передбачав штраф аж у 17 000 грн. А звільнялися від огляду лише нечисельні категорії транспорту:

– машини, який не виїжджають на дороги загального користування, тобто – технологічний транспорт, що експлуатуються виключно на території підприємств: заводів, фабрик, кар’єрів тощо;

– транспортні засоби з двигуном об’ємом до 125 куб. см або з електродвигуном потужністю до 4 кВт;

– транспортні засоби, які не розганяються понад 25 км/год;

– сільгосптехніка, яка може рухатися дорогою не швидше 40 км/год.

Якщо все робити за законом, для проведення обов’язкового техогляду потрібен цілий комплект недешевого обладнання.

А якщо машина їде за кордон?

Відсутність суворого контролю держави за технічним станом автомобілів не означає, що машину можна тримати у напівзанедбаному стані. Це небезпечно для самого водія, і для оточуючих.

Крім того, є певні вимоги для автотранспорту, який виїздить за кордон. Наприклад, на в’їзді до країн ЄС машині можуть влаштувати технічну перевірку. В принципі, прикордонники нечасто вдаються до таких заходів. Але бували мандрівники можуть розповісти вам випадок, як когось не пустили до Польщі через патьоки оливи на двигуні або коробці передач.

При в’їзді у деякі країни прикордонники можуть перевірити машину не лише на наявність контрабанди, а й на предмет технічного стану.

Також варто мати на увазі, що в деяких країнах для заправки машини з ГБО газом на АЗС потрібно пред’явити документ про те, що газобалонне обладнання проходило техогляд не більше року-двох тому.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

Топ-5 вживаних кросоверів, власники яких є постійними клієнтами СТО

Якщо ви плануєте купівлю вживаного кросовера в Україні, важливо не тільки дивитися на ціну чи…

24.05.2025

За зйомку ДТП можна потрапити за грати: де такі суворі правила

В Україні зйомка ДТП не заборонена, але в Європі за це можуть жорстко штрафувати чи…

23.05.2025

Нові штрафи для водіїв до 34 000 гривень: що готують у Верховній Раді

В Україні готують нові штрафи для водіїв до 34 000 гривень за перевищення швидкості, шум…

23.05.2025

Штрафи до 40 тисяч: поліція посилила контроль за водіями в селах

Поліція активізувала контроль за водіями в селах, штрафи за відсутність прав та реєстрації можуть сягати…

23.05.2025

ТОП-7 дизельних двигунів із легендарною надійністю, які не вбити

Досліджуйте ТОП-7 найнадійніших дизельних двигунів, які вражають довговічністю та економічністю. Відкрийте для себе легенди автомобільної…

23.05.2025

Оштрафують при першій зупинці: без чого водію заборонено сідати за кермо

З 1 січня 2025 року в Україні заборонено керувати авто без поліса ОСЦПВ. Штраф за…

23.05.2025