Виробники автомобілів можуть розташовувати горловину бензобака як зліва, так і справа. При цьому кожен із зазначених випадків можна пояснити з практичної точки зору.
Так, для країн із правостороннім рухом актуальним буде встановлення горловини бензобаку з правого боку. Подібним чином можна без проблем заправити автомобіль з каністри, стоячи на узбіччі, не переживаючи за свою безпеку.
Крім того, заправляючись на АЗС водій може вільно відчинити свої двері. Також машину вийде якомога ближче підігнати до бензоколонки.
Також правостороннє розташування горловини бензобака в автомобілі підходить для тих європейських країн, де біля проїжджої частини розташовані міні АЗС з не більш як 2-3 колонками.
До таких бензоколонок простіше під’їжджати правою стороною. Якщо до того ж на вулиці організовано односторонній рух, іншого способу під’їзду до колонки водій не знайде.
Вищезгадані правила поширюються у багатьох європейських країнах. Якщо ж говорити про США, то там все зовсім по-іншому.
Незважаючи на те, що на території цієї держави правосторонній рух, все ж таки там виробляють машини з лівостороннім розташуванням горловини бензобака. На думку конструкторів, водієві у такому разі не доводиться витрачати зайвий час.
У Японії пішли за європейським принципом і почали випускати автомобілі з розташуванням горловини бензобака з боку автомобіля, який дивиться на узбіччя.
Так, кермо в японських авто знаходиться праворуч, а горловина бензобака – ліворуч. При цьому на експортних японських машинах, де кермо розміщено ліворуч, горловина залишається на своєму місці.
На думку конструкторів, у зміні розташування горловини немає необхідності, оскільки це призведе до збільшення вартості автомобіля.
Крім забезпечення зручності заправки автомобіля, розміщення горловини бензобака у тому чи іншому місці пояснюється вимогами безпеки.
При виробництві транспортного засобу інженери думають, зокрема про мінімізацію ризику займання палива, яке може статися при дорожньо-транспортній пригоді.
Крім того, для перевірки безпеки автомобіля додатково проводять краш-тести. За результатами краш-тесту інженери розглядають питання доцільності заміни місця розташування горловини.
Якщо машина успішно пройшла краш-тест, то лючок бензобака залишають на початковому місці. В інших випадках його переносять на інший бік автомобіля (також є автівки із заднім розташуванням горловини бензобака).
Що стосується вантажних автомобілів, то у них лючок бензобака в основному розташовується з боку водія, оскільки в іншому випадку водієві щоразу доводилося обходити ТЗ для здійснення заправки останнього. Крім того, будуть проблеми з розрахунком габаритів під час під’їзду до бензоколонки.
Насамкінець варто сказати, що у більшої частини автомобілів лючки бензобака розташовані з протилежного боку від водія. Якщо бути точніше, то приблизно 2/3 автомобілів всього світу.
Подібна схема розташування лючків бензобака забезпечує розподіл транспортних засобів на заправках. Зокрема, машини під’їжджають до бензоколонок з різних боків, що дозволяє уникнути черг на АЗС та заправитися у максимально стислий термін.
Щоб визначити, з якого боку знаходиться лючок бензобака (якщо водій раптом забув або сів за кермо чужої машини), можна поглянути на панель приладів.
Як правило, значок бензобака знаходиться з того боку, де встановлена горловина. Ця інформація дозволить водієві швидко зорієнтуватися у питанні того, з якого боку розміщено горловину бензобака.
Автомобільні штрафи в Україні є найпоширенішим покаранням для водіїв за порушення ПДР. Водночас багато хто…
Розкішні німецькі кросовери - це поєднання стилю, технологій, високих якості та продуктивності. Все це і…
Зима - складний час для автомобілістів, особливо в умовах українських морозів. Однією з поширених проблем,…
Автомобілебудівна промисловість активно електрифікується і сегмент позашляховиків, зважаючи на свою популярність, не стоїть осторонь. Щороку…
Купівля вживаного автомобіля завжди пов'язана з ризиками. Такі фактори як вік і пробіг враховуються як…
Розкішні автомобілі здебільшого мають захмарні цінники, проте в деяких випадках їхня вартість дуже швидко падає…