Ось і прийшла зима. А з нею — відчутні морози, які завдають помітного клопоту автомобілістам. Інколи двигун просто неможливо запустити! Але ж чому?
Відповідь на це питання слід шукати одразу в трьох площинах.
По-перше, в акумуляторі та його можливостях подати достатньо енергії для прокручування колінчастого валу двигуна;
По-друге, в зростанні опору цьому прокручуванню через замерзаючі мастила;
По-третє, в утворенні горючої паливно-повітряної суміші. Тобто у можливостях надходження та випаровування пального.
Розберімо кожен пункт-проблему окремо, аби зрозуміти шляхи їх вирішення. І, нарешті, знайти відповідь на ключове питання: як запустити двигун автомобіля в мороз?
Пункт-проблема 1: необхідна електрична енергія — аккумулятор, бустер тощо.
Зазвичай всі проблеми із запуском двигуна пов’язують з «підсадженим» акумулятором. Мовляв, йому не вистачає енергії, аби прокрутити стартер та колінчастий вал мотора. Звісно, є й інші причини (нижче розберемо). Але загалом у більшості випадків проблема саме у цьому. Тому перше й очевидне рішення проблеми полягає у тому, щоб замість старого та зношеного акумулятора просто купити автомобільний акумулятор і встановити його. Все, питання вирішене?
Але що робити, якщо автомобіль та/або його акумулятор досить новий? Ось нещодавно він працював нормально, і тут трапилась неочікувана халепа. Адже не будеш замінювати акумулятор через один невдалий запуск двигуна? Для цього випадку є декілька варіантів вирішення проблеми.
По-перше, можна використати автомобільний «бустер» (джамп-стартер). Він миттєво видає потужний електричний імпульс, якого достатньо для запуску двигуна. Також його можна використовувати як power-банк для живлення інших пристроїв (смартфонів, планшетів тощо).
Однак зауважте, що «бустер» призначений тільки для запуску двигуна. Він не заряджає акумулятор. Для цього знадобиться спеціальна зарядка для автомобільного акумулятора: ось вам відповідь «по-друге». Такий пристрій дозволять компенсувати поступове розряджання акумулятора, який віддає багато енергії фарам, магнітолі, підігріву сидінь, або просто «замерзає» зимової ночі. Проте зауважте, що для підзарядки акумулятора необхідно багато часу та наявність побутової розетки з електрострумом. Тобто потрібен паркінг/гараж з розеткою, або акумулятор доведеться знімати й нести додому.
Отже, на відміну від «бустера», автомобільна зарядка для акумулятора — це метод не екстреного порятунку (запуску двигуна тут і зараз), а довготривалої підготовки та догляду за акумулятором. Проте такий догляд може подовжити йому життя на довгі роки.
Нарешті, третім варіантом вирішення питання є автомобільні дроти для «прикурювання». Вони підходять як для довготривалої зарядки свого акумулятора від акумулятора іншого автомобіля, так і для запуску двигуна (знову ж, за умови підключення до акумулятора іншого автомобіля). Це найбільш бюджетне вирішення питання, адже дроти коштують відносно небагато. Ідеальне рішення?
Але ж зауважте на необхідність наявності іншого автомобіля, що дозволить «прикурити». Ви будете повністю залежати від бажання іншої людини вам допомогти. І взагалі наявності людини з автомобілем. Наприклад, посеред поля.
Пункт-проблема 2: заморожування мастильних матеріалів в моторі та КПП
Замерзання мастильних матеріалів — зазвичай цим питанням нехтують, проте ми радимо звернути на нього увагу. Адже проблема не тільки в тому, що акумулятор не може видати достатню кількість енергії («підсів» від морозів, віддав енергію на фари та підігрів сидінь тощо), але й у зростанні навантаження. Ох як непросто стартеру прокрутити колінчастий вал всередині двигуна із загустілим мастилом!
Так-так, сучасні синтетичні моторні мастила мають досить невисоку густину й маже не «замерзають» навіть при сильних морозах. Але такі мастила використовуються в сучасних автомобілях, де «свіжий» акумулятор. І там в принципі проблеми з запуском двигуна виникають рідко.
Однак напівсинтетичні або мінеральні мастила схильні до «замерзання» й зростання густини на морозі. Крім того, такі мастила використовуються в старіших автомобілях, де вже зношені акумулятори, старі дроти з підвищеним опором тощо.
Отже: кількість вільної енергії падає, навантаження зростає — ось і проблема з запуском двигуна. Вирішення проблеми полягає у тому, аби використовувати моторні мастила з низьким рівнем густини. Звісно, в межах дозволеного виробником автомобіля. Це дуже актуальне правило, якщо власник автомобіля проводить сезонну заміну мастила. Метод старий, але дієвий.
Знову ж таки, ще раз наголошуємо: правило-рекомендація актуальне для потриманих автомобілів та мінеральних/напівсинтетичних мастил. У сучасних автомобілях з повністю синтетичними мастилами цієї проблеми може й не бути.
А ось порада витискати зчеплення на «механіці» при запуску двигуна актуальна завжди. Річ у тому, що трансмісійне мастило зазвичай дуже густе. Й провернути вали/шестерні в коробці передач при запуску двигуна — це ще одне додаткове навантаження на стартер та акумулятор. Але витискання педалі зчеплення наче вимикає «коробку» з цього кругообігу. Крім того, ви страхуєтесь від можливого поштовху автомобіля, що стоїть «на передачі». Наприклад, якщо боялись примерзання колодок та з вечора використовували не ручне стоянкове гальмо, а певну ввімкнену передачу.
Що стосується «автоматів» будь-якого типу (традиційна гідромеханічна АКПП, роботизована трансмісія або CVT-варіатор), то таких рекомендацій немає. Проте є рекомендація прогрівати трансмісію перед початком руху, перші кілометри їхати обережно, без різких прискорень, уникати буксування тощо.
Пункт-проблема 3: надходження та випаровування пального
Для того, щоб двигун працював, йому потрібно пальне. І з цим теж може бути проблема. Наприклад, звичайне дизельне пальне «замерзає»: в його структурі утворюється осад, який забиває паливний фільтр й не дає можливості надходити пальному до форсунки та камери згорання. Тому потрібно використовувати арктичне дизельне пальне, що має певний запас по морозостійкості.
Зазвичай відомі мережеві АЗС вчасно привозять та починають продавати таке зимове дизельне пальне. Однак можуть бути нюанси: не встигли привезти нову партію пального, в резервуарах АЗС або у паливному баку автомобіля ще залишився звичайний дизель. Отже, проблема може бути. Тому радимо використовувати присадку типу «антигель» для дизельного пального, хоча б на час початку зими, поки не буде впевненості, що в паливному баку автомобіля саме зимовий дизель.
Інша проблема пов’язана з можливістю випаровування пального. Адже в циліндрах двигуна згорає не саме пальне, а паливно-повітряна суміш. І якщо пальне погано випаровується та змішується з повітрям, то запустити двигун буде непросто. Але є вирішення проблеми — можна використовувати автомобільну хімію типу «швидкий запуск». Це легкозаймисті речовини, що покращують горіння паливно-повітряної суміші й, таким чином, полегшують запуск двигуна у перші секунди його роботи. Зазвичай аерозолі «швидкий старт» мають розпилюватись в області повітрозбірника двигуна та зроблені універсальними: підходять і для бензинових, і для дизельних моторів.
Сподіваємось, ці поради допоможуть вам вирішити проблеми свого автомобіля з запуском при сильних морозах.
Розкішні німецькі кросовери - це поєднання стилю, технологій, високих якості та продуктивності. Все це і…
Зима - складний час для автомобілістів, особливо в умовах українських морозів. Однією з поширених проблем,…
Автомобілебудівна промисловість активно електрифікується і сегмент позашляховиків, зважаючи на свою популярність, не стоїть осторонь. Щороку…
Купівля вживаного автомобіля завжди пов'язана з ризиками. Такі фактори як вік і пробіг враховуються як…
Розкішні автомобілі здебільшого мають захмарні цінники, проте в деяких випадках їхня вартість дуже швидко падає…
Автомобільне скло - це не тільки важливий елемент захисту та огляду, але іноді й приклад…