Кузов будь-якого автомобіля рано чи пізно починає іржавіти незалежно від року випуску, марки, моделі та цінової категорії. Головна причина початку будь-якої іржі – це руйнування та/або деградація лакофарбового покриття. Саме тому кожен автомобіліст зобов’язаний приділяти своїй «ластівці» хоча б мінімум уваги, якщо не хоче витрачати дорогу ліквідацію вогнищ корозії.
1. Чому і де машина іржавіє? Чим небезпечна корозія
Звичайно, на ризики появи та розвитку корозії насправді впливає безліч причин. Тут тобі і якість матеріалів, з яких зроблено кузов, і технологія оцинкування, якість фарби, регулярність миття, дорожні реагенти, механічні пошкодження ЛКП та багато іншого. Однак, всі можливі причини зрештою так чи інакше зводяться до регулярності якості догляду за машиною та її кузовом. Якщо автомобіліст не залишає «ластівку» без належного нагляду та догляду, постійно перевіряє стан ЛКП, використовує лише якісні матеріали, виконує антикорозійну обробку, миє машину та з максимальною оперативністю усуває будь-який дефект – у такому разі є всі шанси, що корозія дуже довго не доставить автомобілісту проблем.
На жаль, іржа небезпечна не лише тим, що псує зовнішній вигляд автомобіля. Рано чи пізно в машині неминуче почнуть іржавіти різні силові елементи, наприклад, пороги або підстави стійок даху. Через сильну іржу може погіршуватися керованість транспортним засобом, з’являтися нишпорення, стуки, вібрації та інші неприємні явища. Зрештою, будь-яка корозія підвищує ризики аварійної ситуації, а також посилює тяжкість наслідків останньої. Найбільше у будь-якій машині страждають такі елементи, як капот, крила, пороги, нижні частини дверей. Менш явними, але не менш поширеними джерелами проблем традиційно виступають: зчленування скла та кузова, місця зварювання, кузовні стійки, кришка багажника, петлі дверей, місця кріплення бамперів і, звичайно ж, страждає вся нижня частина автомобіля. Сюди належить днище, компоненти системи впуску, деталі підвіски.
2. Як найкраще боротися з іржею?
Найкраща іржа та, що так і не почалася. Насамперед про машину варто належним чином дбати. І не раз на тиждень чи місяць, а постійно. Очищайте автомобіль від будь-яких забруднень, у тому числі від пуху, піску, листя. Особливу увагу приділяйте сміттю, що потрапляє у дренажні отвори. До речі, вивчіть конструкцію власної машини за схемою. Багато дренажних отворів неочевидні для водія. Обов’язково мийте машину час від часу.
Вразливі ділянки нижньої частини кузова – пороги, капот, крила – рекомендується захистити відповідним антигравієм, спеціальним гумово-полімерним складом, що розпорошується по зовнішній поверхні. Регулярно робіть антикорозійну обробку днища. Якщо на ЛКП з’явився скол, обов’язково законсервуйте пошкоджену ділянку автомобільним пластиліном або хоча б моторним маслом після попереднього очищення і просушки. Не варто забувати, що такі заходи – це короткочасне вирішення проблеми.
Якщо ж іржа вже вкоренилася і її шар перевищує 0.1 мм, то одним перетворювачем тут справа не обійдеться. Доведеться використовувати «класичну» схему очищення зі шліфуванням проблемного місця з подальшим ґрунтуванням і повторним забарвленням. Шліфування здійснюється за допомогою підходящої металевої щітки та наждакового паперу, у найзапущеніших випадках доведеться пускати у справу шліфувальну машину. Перед нанесенням ґрунту та шпаклівки очищену ділянку доведеться помити, просушити, знежирити розчинником. Після повторного фарбування, не зайвим буде також нанести безбарвний лак.
Мало хто з водіїв буде радий, якщо його автомобіль зупинить поліція. Однак патрульним також іноді…
В Україні поліції заборонено зупиняти автомобілі на власний розсуд без конкретної причини. Але це зовсім…
Автомобільні штрафи в Україні є найпоширенішим покаранням для водіїв за порушення ПДР. Водночас багато хто…
Розкішні німецькі кросовери - це поєднання стилю, технологій, високих якості та продуктивності. Все це і…
Зима - складний час для автомобілістів, особливо в умовах українських морозів. Однією з поширених проблем,…
Автомобілебудівна промисловість активно електрифікується і сегмент позашляховиків, зважаючи на свою популярність, не стоїть осторонь. Щороку…