Вибір компактних паркетників на вторинному ринку великий. У продажу можна знайти невеликі кросовери практично всіх марок: корейських, німецьких, японських, китайських, американських – практично під будь-який бюджет.
Автомобільні експерти склали ТОП-5 маленьких паркетників на вторинному ринку, на які варто звернути увагу.
До рейтингу потрапили SUV, які відповідають наступним критеріям:
– наявність модифікації з автоматичною коробкою;
– передній чи повний привід на вибір;
– висока безпека.
Всі міні кросовери широко поширені на вторинному ринку – знайти машину не складе проблем.
Які плюси та мінуси є у найкомпактніших кросоверів з нашого топу і на що звернути увагу при покупці, давайте розбиратися.
Hyundai Creta
Двигун: бензин 1,6 (121 або 123 к. с.) та 2,0 (149 к. с.)
Коробка передач: механічна, автоматична
Привід: передній, повний
Кліренс: 190 мм
Місткість багажника: 402 л
Безпека: від двох до шести подушок безпеки, система стабілізації, системи допомоги при спуску та старті в гору, датчик тиску в шинах
Відкриває рейтинг компактних кросоверів Hyundai Creta. Кросовер доступний тільки з бензиновими атмосферними двигунами 1,6 і 2,0. У парі до будь-якого з двигунів можна отримати повний привід, що серед найменших кросоверів зустрічається рідко – зазвичай привід на всі колеса йде тільки з найпотужнішим двигуном. Коробки передач – шестиступінчасті механіка та автомат.
Машина має комфортну підвіску, просторий салон, в якому вільно розмістяться четверо дорослих, і гарну ергономіку – за кермом буде зручно і тендітній дівчині, і великому чоловікові.
Кросовер “Крета” люблять за хорошу прохідність. Навіть у передньопривідної версії значний дорожній просвіт (190 мм) і короткі звиси, що дозволяє спокійно їздити по засніжених дворах і паркуватися впритул до бордюрів.
Недоліки кросовера здебільшого пов’язані зі слабкою шумоізоляцією та простенькими матеріалами обробки салону. Перше легко виправити самостійно, підкинувши додаткової «шумки», після чого шум і гул від колісних арок стане помітно менше, а ось з жорстким пластиком, що легко дряпається, в салоні доведеться змиритися. Глобальних проблем із корозією у кросовера немає, лише на машинах перших років випуску іноді іржавіла кришка багажника, але її перефарбовували за гарантією.
Нарікань до механіки та автомата в плані надійності немає, головне – щоб до вас власники вчасно змінювали олію (раз на 50-60 тис. км), тоді агрегати будуть служити довго. Двигуни самі по собі надійні, але проблеми може підкинути каталізатор, що розвалився. Уламки каталізатора потрапляють у циліндри, що призводить до дорогого ремонту, тому при покупці обов’язково перевіряйте двигун ендоскопом.
Renault Duster
Двигун: бензин 1,6 (102 або 114 к. с.) та 2,0 (135 або 143 к. с.), дизель 1,5 (90 або 109 к. с.)
Коробка передач: механічна, автоматична
Привід: передній, повний
Кліренс: 205 – 210 мм
Місткість багажника: 408 л
Безпека: від однієї до чотирьох подушок безпеки, система допомоги при старті в гору та система стабілізації (опції)
«Рено Дастер» — це один із найкращих компактних кросоверів для бездоріжжя. У всіх модифікацій короткі звиси і дорожній просвіт, а повнопривідні модифікації мають три режими руху: 2WD, Auto, Lock. Якщо поставити «зубасту» гуму, невеликий кросовер зможе на рівних потягатися на бездоріжжя з більшими і дорогими позашляховиками. Енергоємна «непробивна» підвіска дозволяє комфортно їхати розбитими асфальтовими дорогами або грунтовками.
П’ятиступінчаста механіка належить тільки найпростішому «Дастеру» з бензиновим мотором 1,6 л (102 або 114 к. с.) та переднім приводом. Для решти версій йде механічна коробка на шість передач, і тільки дволітровий бензиновий мотор оснащується автоматично. Повний привід можна отримати у поєднанні з будь-яким двигуном.
Основні недоліки компактного кросовера – дешевий пластик у салоні, невелика кількість опцій та дивна ергономіка. Пластикове кермо «Дастера» швидко облазить, а передня панель легко покривається подряпинами. Центральних підлокітників спереду і ззаду немає навіть у дорогих комплектаціях, регулювання дзеркал заднього виду заховано під ручником, на машинах перших років випуску кнопка клаксона розташовувалась на лівому перемикачі під рульом, а не на самому кермі.
За технікою Renault Duster надійний. Проблем може підкинути хіба що автоматична коробка передач, яка не любить перегріву та пробуксовок (що часто буває на бездоріжжі) і чутлива до якості масла. Крім цього, модифікація з автоматом має чималий паливний апетит – 11-12 л / 100 км в міському циклі.
Корозія у Рено Дастер зустрічається вкрай рідко, проте через недостатню жорсткість кузова ущільнювачі дверей і багажника протирають фарбу до металу. Проблемні місця краще заклеювати плівкою.
Nissan Juke
Двигун: бензин 1,6 (від 94 до 190 к. с.)
Коробка передач: варіатор, механічна.
Привід: передній, повний
Кліренс: 170 – 180 мм
Місткість багажника: 251 л
Безпека: від чотирьох до шести подушок безпеки, система стабілізації
Серед інших малих кросоверів Nissan Juke вирізняється яскравою, нестандартною зовнішністю. Також він приваблює налаштуваннями підвіски та керованістю – кермо чітке, машина добре тримає дорогу, витрата палива невелика навіть у потужних версій (8-9 л/100 км).
Завдяки компактним розмірам, невеликим звисам та пристойному дорожньому просвіту на «Нісан Джук» зручно паркуватися, спокійно забиратися на бордюр або долати глибокі ями.
Основні недоліки моделі – тісний задній ряд, маленький багажник і бідне оздоблення. Пластик в салоні здебільшого жорсткий, центральних підлокітників спереду і ззаду немає навіть у дорогих комплектаціях, через вузьке заднє скло страждає оглядовість назад.
Негативних відгуків про механічні коробки передач немає. Уважно потрібно вибирати версії з варіатором: надійність у трансмісії невисока, проблеми можуть виникнути навіть на пробігу 50 тис. км.
Mitsubishi ASX
Двигун: бензин 1,6 (117 к. с.), 1,8 (140 к. с.) та 2,0 (150 к. с.)
Коробка передач: варіатор, механічна.
Привід: передній, повний
Кліренс: 195 мм
Місткість багажника: 384 л
Безпека: від двох до семи подушок безпеки, система стабілізації, система допомоги при старті в гору
Найменший кросовер від Mitsubishi приваблює просторим салоном та непоганими можливостями трансформації: при складеному задньому дивані в багажник може поміститися великий кухонний гарнітур. Сидіння зручні, в дальній дорозі спина не втомлюватиметься.
Компактний кросовер Mitsubishi ASX добре пристосований для міста: дорожній просвіт значний, паркуватися комфортно завдяки легкому керму та скромним габаритам. Витрата палива невелика, навіть для найпотужніших версій він не перевищує 10,5 л/100 км.
Найбільш надійними вважаються двигуни 1,8 та 2,0, які при своєчасному обслуговуванні «проходять» не менше 350 тис. км. Механіка безпроблемна, а варіатор як пощастить. Варіатори постійно модернізували, і їхній ресурс повинен становити не менше 200 тис. км.
Основний недолік машини – слабка шумоізоляція, особливо у колісних арок. Матеріали оздоблення прості, пластик переважно жорсткий. Сучасними опціями ASX не балує – навіть у дорогих комплектаціях немає обігрівів керма, задніх сидінь та лобового скла.
Renault Kaptur
Двигун: бензин 1,6 (114 к. с.) та 2,0 (143 к. с.)
Коробка передач: варіатор, механічна, автоматична.
Привід: передній, повний
Кліренс: 204 мм
Місткість багажника: 387 л
Безпека: від двох до чотирьох подушок безпеки, система стабілізації, система допомоги під час старту в гору
«Каптюр» побудований на одній базі з «Дастером», але має більш стильну зовнішність та інший салон. Нерідко у продажу зустрічаються машини яскравих кольорів, із двоколірним забарвленням кузова. Ергономіка салону, порівняно з «Дастером», у «Каптюра» покращала, а серед опцій з’явилися світлодіодні фари, обігрів лобового скла та клімат-контроль. При цьому підвіска залишилася такою ж енергоємною, що дозволяє спокійно їздити розбитими дорогами.
Недоліки Renault Kaptur в основному пов’язані з якістю оздоблювальних матеріалів та зручностями в салоні:
– кишеньки у дверях вузькі;
– підсклянники маленькі та незручні;
– приладова панель через незвичайний дизайн перевантажена і неінформативна;
– передня панель оброблена жорстким пластиком;
– через широкі передні стійки страждає оглядовість.
Технічно “Каптюр” практично повністю повторює “Дастер”, так що “Рено” вдалося зробити ще один маленький і надійний кросовер. Відмінність лише в тому, що «Каптюр» не має дизельного двигуна, а з мотором 1,6 йде варіатор. При виборі такої модифікації варто здійснити ретельну перевірку агрегату, інакше можна потрапити на дорогий ремонт.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…