Статті

Чому важливо знати, яку клему першою знімати з АКБ

Автомобільний експерт розповів про те, чому важливо знати, яку клему першою знімати з акумулятора машини.

«Звичайно, акумулятор є значною частиною електричного кола автомобіля. Як ми знаємо, струм тече від плюса до мінуса і, якщо електричний ланцюг розірвати в будь-якому місці, то й струм припиниться. Тобто, з одного боку, немає жодної різниці, яку клему акумулятора знімати першою. Але, з іншого боку, є нюанси», – зазначив експерт.

Також він зазначив, що, наприклад, гоночні машини мають вимикач маси, а не плюс. Але чому? Справа в тому, що за існуючою інженерною традицією при підключеному АКБ кузов авто, його двигун і трансмісія виявляються замкнутими на мінус. І якщо гоночний автомобіль потрапляє в ДТП, то велика ймовірність замикання плюсового дроту на «масу» з усіма неприємними наслідками, що випливають. При цьому, якщо пілот вимкне масу за допомогою спеціального перемикача, то замикання вже не піде.

І хоча звичайні машини за своєю конструкцією та режимами використання значно відрізняються від гоночних авто, у них теж краще дотримуватися правил, відповідно до яких при роботі з клемами АКБ спочатку знімається мінусова клема, а пізніше плюсова. Особливо актуально це в сучасних транспортних засобах із дуже щільним компонуванням моторного відділення.

І якщо порушити вказану послідовність дій, і не відключивши мінус почати відкручувати плюс, то великий ризик того, що гайковим ключем автомобіліст випадково торкнеться елементів кузова машини, викликавши коротке замикання. Крім несподіваних іскор, це може призвести до пожежі або виходу АКБ з ладу, якщо ключ під впливом електричного дугового розряду, наприклад, привариться до кузова.

Крім цього, через стрибок напруги у бортовій мережі машини може вийти з ладу бортова електроніка. Тож краще не ризикувати, радить експерт. За будь-яких робіт з авто, які можуть бути пов’язані з електрикою, спочатку потрібно від’єднувати мінус і тільки після цього — плюс.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025