Статті

За який недолік автомобілісти недолюблюють роботизовану коробку передач

Механічна коробка перемикання передач – це простота та надійність. Сьогодні у світі майже не залишилося компаній, які б не могли зробити якісну «механіку». Проте прогрес не стоїть на місці і в життя автомобілістів все щільніше входять всілякі «автомати». З кожним роком автоматичні коробки набувають все більшої популярності. Проте, є у цьому стаді переможців одна «паршива вівця» – роботизова коробка. Багато водіїв схильні вважати її швидше за «механікою», ніж «автоматом». При цьому за кількістю негативних відгуків вона є рекордсменом. Що ж не так із «роботом»?

Роботизована коробка передач (РКП) дійсно загалом і загалом виглядає як механічна коробка, але при цьому працює автоматично і не вимагає втручання з боку водія у процес перемикання передач. У той же час, на відміну від класичних гідроавтоматів, робота «робота» багато в чому залежить від функціонування надійних мікропроцесорних систем управління. Саме з цієї причини РКП – це відносно новий вид «автомата», що з’явився лише на початку 1990-х років з появою доступної та якісної мікроелектроніки. А серійно перші «роботи» із двома зчепленнями почали з’являтися лише з 2003 року. Так що ж не так із цією коробкою?

Про корені проблем коробок-роботів можна легко здогадатися з описаного вище. Проблема в тому, що дотепер через технічні особливості подібні КП дуже складні. Вони буквально напхані електронікою, а тому список можливих проблем дуже широкий. Найбільш поширені серед них: помилка прошивки та поломка мехатроніка (розумного блоку). В обох випадках справа закінчується евакуатором та поїздкою в ремонт, де швидше за все доведеться викласти кругленьку суму. Сумна статистика говорить про те, що на сучасних «роботах» мехатроніки ламаються частіше, ніж блок гідротрансформатора на далеко не найкращому «автоматі».

Звичайно, наявні проблеми з електронікою не скасовують переваг РКП. У порівнянні з тим же класичним “автоматом” такі коробки перемикаються набагато бадьоріше. Однак тут уже вибір за кожним. Окремо варто відзначити, що в автомобілях з коробками прямого перемикання передач частіше виникають проблеми зі зчепленням, через що воно потребує регулярної заміни. Втім, на тлі проблем із мехатроником та прошивкою про це можна було б навіть не згадувати.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025