Статті

Українцям показали унікальний позашляховик ЛуАЗ

У кінці 1980-х років, команда інженерів з НАМІ розробляла вражаючий концепт-автомобіль під назвою “ЛуАЗ-Прото”. Цей тридверний позашляховик виявився своєрідним піонером свого часу завдяки впровадженню передових технологій.

Незважаючи на свій потенціал, з ряду причин модель так і залишилася лише концепцією, не досягнувши стадії виробництва.

Був створений лише один робочий прототип “ЛуАЗ-Прото”, який був призначений для заводських випробувань.

Головним завданням “ЛуАЗ-Прото” було забезпечити рівень комфорту, що не поступався легковим автомобілям, а також високу практичність при компактних розмірах. Інженери засіли над вирішенням цих викликів з креативним підходом.

Екстер’єр позашляховика мав незвичайний дизайн з плавними округлими формами. На передній частині розташувалися компактна решітка радіатора та кенгурятник.

Зовнішній вигляд “ЛуАЗ-Прото” трохи нагадував Toyota RAV4, який з’явився на ринку лише в 1994 році.

Кузов “ЛуАЗ-Прото” був зібраний на каркасній металевій конструкції. Він мав змінні панелі, які дозволяли за кілька хвилин перетворити закритий позашляховик на пікап.

Ось основні габарити “ЛуАЗ-Прото”:

Довжина: 3 400 мм
Ширина: 1 570 мм
Висота: 1 570 мм
Колісна база: 2 300 мм
Кліренс: 240 мм

Сидіння переднього та заднього ряду могли бути складені, створюючи рівну поверхню для відпочинку. Таким чином, автомобіль виявився ідеальним засобом для подорожей та відпочинку.

Прототип був оснащений 1,1-літровим двигуном МеМЗ-245, який надавав потужність 51 к.с. і максимальний крутний момент 79 Нм. Цього було достатньо, щоб 800-кілограмовий позашляховик розвивав швидкість до 130 км/год.

У 1988 році проєкт “ЛуАЗ-Прото” було припинено. Цей позашляховик став останнім досягненням лабораторії НАМІ перед реорганізацією підприємства.

Recent Posts

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025