Усім відомі автомобілі ЗАЗ, такі як “Вухатий”, “Горбатий” і “Таврія”. Проте, в ЗАЗ також було безліч цікавих автомобілів, які майже невідомі широкому загалу – експериментальні моделі, прототипи та модифікації. Про ці автомобілі розповість видання “Твоя МАШИНА”.
Один з таких автомобілів – ЗАЗ-966 (1961). Модель ЗАЗ-966, відома як “вухатий”, була випущена серійно лише в 1967 році, але перші дослідні зразки з’явилися вже в 1961 році, незабаром після випуску моделі ЗАЗ-965. На фотографії показано другий дослідний зразок автомобіля. У задній частині вже можна помітити майбутній серійний ЗАЗ-966, але дизайн передньої частини відрізняється значно.
ЗАЗ-970 (1962). Тимчасово розроблялася легка розвізна вантажівка на базі дослідного автомобіля ЗАЗ-966. Ця машина мала вантажопідйомність 350 кг.
ЗАЗ-970Б (1962). Ще одна модифікація з цієї серії – розвізний фургон, який відрізнявся від базової моделі 970 лише формою кузова. Автомобіль мав двигун потужністю 27 к.с. Цікаво, що немає жодної доступної фотографії задньої частини 970Б, тому всі версії, які виготовлені мікромоделістами, є наближеними до вигляду задньої частини автомобіля ЗАЗ-970В (пасажирської версії фургона зі склінням бічних панелей).
ЗАЗ-970Г (1962). Це варіант пікапа, що є подальшим розвитком моделей 970 і 970Б. Вважається, що було побудовано лише два примірники цієї версії. Вантажопідйомність цієї версії збільшилася до 400 кг.
ЗАЗ-971 (1962). І нарешті, існувала воєнізована версія 970-го автомобіля з тентованим верхом. Ця машина була вироблена лише у єдиному екземплярі.
ЗАЗ-969 (1964). Впізнали? Так, це відомий автомобіль “ЛуАЗ”. Спочатку цю машину розробили на НАМІ, і спочатку планували виробляти її в Запоріжжі. Була зроблена перша пробна партія з 50 екземплярів, але через організаційні причини виробництво було перенесено до Луцька. Там автомобіль пройшов додаткову доробку і був запущений в серійне виробництво під назвою ЛуАЗ-969.
ЗАЗ-1102 (1970). Перша “Таврія” (тоді ще без цієї назви) з’явилася вже у 1970 році, що на 17 (!) років перед постановкою на конвеєр. Завод попереджав лінійне керівництво, яке нехтувало цим. Уже на початку 1970-х було очевидно, що модель 965 застаріла і потребує термінової заміни, і завод самостійно розпочав розробку нової моделі. Але завдання від партії надійшло лише в 1978 році, а подальші бюрократичні затримки (включаючи зміни вимог до проекту) призвели до того, що нове покоління автомобіля зійшло з конвеєра тільки в 1987 році. Але навіть перед виробництвом воно морально застаріло.
ЗАЗ-1102 “Купе” (1970). Існує ще одна експериментальна версія ранньої моделі 1102, цього разу у кузові купе.
ЗАЗ Таксі (1970-ті). Це був нереалізований проект таксі, заснований на компонентах майбутньої “Таврії”, яка на той момент ще не існувала. Така конструкція дозволяла збільшити простір салону й навіть виділити місце для багажу.
ЗАЗ-2320. Зв’язки з Луцьким заводом не припинилися, і на межі розпаду СРСР виникла розробка вантажно-пасажирського самоскиду на базі ЛуАЗ-969. Було виготовлено щонайменше 4 екземпляри, а принаймні один з них деякий час тому перебував у дуже поганому стані й був проданий на автомобільному форумі. Нині доля цього автомобіля невідома.
В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…
Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…