Статті

Інакше чекайте лиха: водіям назвали оптимальний пробіг для заміни моторного мастила

Моторне мастило в двигуні відіграє ключову роль у його нормальній роботі, змащуючи рухаючі частини, і захищаючи їх від зносу. Регулярна заміна оливи необхідна для підтримки оптимальної продуктивності та довговічності двигуна. “Твоя МАШИНА” наводить ряд важливих моментів, пов’язаних із заміною моторного мастила в автомобілі.

Навіщо потрібно моторне мастило і для чого його міняти

Моторне мастило грає ряд важливих ролей у роботі двигуна:

– Змащує рухомі частини, зменшуючи тертя та знос.
– Охолоджує двигун, видаляючи зайве тепло.
– Захищає двигун від корозії та утворення відкладень.
– Покращує ущільнення поршнів та кілець, запобігаючи проникненню горючої суміші в картер.
– Регулярна заміна масла дозволяє зберегти його властивості та забезпечити належну роботу двигуна.

Як часто потрібно міняти моторне мастило в бензинових та дизельних двигунах

Частота заміни оливи залежить від типу двигуна, його конструкції, умов експлуатації та рекомендацій виробника. В цілому, мастило в бензинових двигунах змінюють частіше, ніж у дизельних, через більш високу температуру згоряння та більшу кількість забруднень в мастилі. Бензинові двигуни зазвичай вимагають заміни оливи кожні 5 000 – 10 000 кілометрів, а дизельні – кожні 10 000 – 15 000 кілометрів.

Коли мастило потрібно міняти «поза чергою»

Якщо рівень мастила значно зменшився до наступної запланованої заміни або якщо мастило стало чорним та забрудненим, його слід замінити достроково. Також варто пам’ятати, що екстремальні умови експлуатації, такі як поїздки в міському циклі, часті короткі поїздки або їзда при високих швидкостях, можуть вимагати частішої заміни оливи.

Що буде, якщо не міняти моторне мастило

Недостатня заміна мастила може призвести до низки серйозних проблем із двигуном, таких як:

– Збільшення зносу частин, що рухаються.
– Перегрів двигуна через недостатнє охолодження.
– Утворення відкладень та пробок у системі змащення.
– Погіршення стану ущільнювачів поршнів та кілець, що призведе до витоку оливи та втрати компресії.

В результаті це може призвести до серйозних пошкоджень двигуна і навіть його поломки, що вимагає дорогого ремонту або заміни.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025