Статті

Для чого в авто переставляти місцями шини і як це правильно робити

У передньо-, задньо- або повнопривідного автомобіля шини зношуються з різною швидкістю. Наприклад, авто з переднім приводом використовує передні колеса для керування та гальмування, тому переміщуючи їх місцями, водій вирівнює їхнє зношування і збільшує термін служби, пише “Апостроф”.

У СТО рекомендують здійснювати зміну шин хоча б раз на рік під час сезонної заміни або при пробігу близько 7500-10000 км.

Спосіб перестановки шин залежить від кількох факторів. Проте, перед усім важливо звернути увагу на те, чи направлені чи ненаправлені шини встановлені на автомобілі. Направлені шини мають спрямований в один бік малюнок протектора, який оптимізований для обертання колеса у певний бік. Стрілка та напис “Rotation” вказують напрямок обертання. Для ротації таких шин потрібно просто поміняти передні ліву та задню ліву та передню праву та задню праву шини місцями.

Ненаправлені шини можна встановити будь-якою стороною, тому що вони не мають напряму обертання. Для автомобілів із заднім приводом перемістіть передні шини в протилежні сторони задньої осі автомобіля: передня ліва стане задньою правою, а передня права – задньою лівою. Задні шини просто рухаються вперед без зміни сторін. На автомобілях із переднім приводом зробіть навпаки – перемістіть задні шини на протилежні сторони передньої осі, а передні шини поставте на задню вісь без зміни сторін.

У випадку асиметричних шин малюнок протектора відрізняється на внутрішній і зовнішній сторонах. Асиметрична гума на зовнішній і внутрішній сторонах позначається написами “Outside” та “Inside” відповідно.

Перестановка асиметричних виконується хрест-навхрест: треба змінити місцями ліве переднє і праве заднє, а також праве переднє і ліве заднє колеса, щоб при установці написи “Outside” знаходилися на зовнішній стороні.

Також слід зауважити, що думка про те, що у повнопривідних автомобілів шини зношуються більш рівномірно, є хибною. Тому перестановка шин на повнопривідному автомобілі також необхідна.

Recent Posts

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025

Toyota і Lexus готують спільну сенсацію: три спорткари з гібридними V8

Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…

04.12.2025

Alfa Romeo несподівано повернула легендарний V6 у Giulia та Stelvio

Alfa Romeo вирішила не прощатися з бензиновими емоціями, повідомляє Motor1. Після короткої паузи і прощальної…

04.12.2025