У сучасному автомобільному світі існує усталена думка, що акуратна їзда, особливо під час проїзду нерівностей, допомагає запобігти передчасному зносу вузлів підвіски. Однак нещодавні дослідження та думки експертів показують, що надмірна обережність водіїв під час їзди поганими дорогами може лише нашкодити деталям автомобіля. Розглянемо, які компоненти підвіски можуть вийти з ладу і чому це відбувається.
Проблеми зі стійками
Перше, на що вказують експерти, це амортизаційні стійки. При постійній їзді в спокійному режимі підвіска автомобіля не отримує необхідного навантаження. В результаті шток амортизатора працює в обмеженій амплітуді і не висувається повністю. Це призводить до утворення вироблення в одному місці на штоку, яке з часом стає канавкою.
Під час швидкого старту або різкого гальмування ущільнювальна гумка може потрапити в цю канавку і деформуватися. Це веде до витоку робочої рідини і необхідності заміни стійки. Таким чином, надмірна обережність під час їзди нерівностями може стати причиною передчасного виходу з ладу амортизаторів.
Поломка кульової опори
Ще однією деталлю, схильною до зносу через надмірно обережне водіння, є кульова опора. Вона встановлена на втулку, виготовлену зі щільного пластику. При постійній роботі у вузькому діапазоні утворюється канавка, що веде до розбивання втулки. Це призводить до видавлювання мастила і деформації пильовика, що в підсумку викликає сторонній стукіт під час руху.
Деформація сайлентблоків
Сайлентблоки, незважаючи на свою просту конструкцію, також можуть постраждати від надмірної акуратності під час водіння. При проходженні перешкод з невеликою амплітудою руху на їхній поверхні утворюється вироблення. Це відбувається через занадто часте тертя в одному місці. Згодом вироблення збільшується, з’являється люфт, і при різкому наїзді на яму обойма сайлентблока може розірватися.
Вихід з ладу рульових наконечників
Останньою деталлю, яку варто згадати, є кермові наконечники. За умови обережної їзди їхній робочий діапазон залишається невеликим, що веде до утворення виробітку на поліуретановому або силіконовому пильовику. Згодом це призводить до потертостей, мікротріщин і розриву матеріалу пильовика. Внаслідок деформації оболонки з-під пильовика починає видавлюватися змащувальний склад. Нестача мастила призводить до сухого тертя, яке спричиняє швидке зношування рульових наконечників.
Як уникнути проблем
Для того щоб уникнути передчасного зносу вузлів підвіски, експерти рекомендують поєднувати поміркованість і здоровий глузд під час водіння. Їзда по нерівностях і поворотах має бути досить активною, щоб усі компоненти підвіски працювали в повному діапазоні своїх можливостей. Важливо розуміти, що надмірна обережність може бути настільки ж шкідливою, як і агресивне водіння.
Регулярні огляди і своєчасна заміна зношених деталей також відіграють ключову роль у підтримці автомобіля в хорошому стані. Дотримання цих простих рекомендацій допоможе продовжити термін служби підвіски і зберегти комфорт під час водіння.
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…
Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…
В умовах зростання цін на автомобільне паливо, а також нестабільної фінансової ситуації в країні питання…