Для більшості водіїв лобове скло є звичайним елементом автомобіля, який не викликає особливого інтересу. Однак насправді це скло приховує в собі безліч інженерних рішень, про які мало хто замислюється. Одним із таких рішень є чорні крапки, розташовані по краях вітрового скла. Ці візерунки, відомі як фрітти, виконують кілька важливих функцій, про які варто дізнатися кожному автовласникові.
Фрітти являють собою чорні емалеві точки, які розміщуються по краях вітрового скла, створюючи свого роду градієнт від щільної чорної смуги до прозорого скла. Цей дизайн було розроблено для вирішення одразу кількох завдань, пов’язаних з експлуатацією автомобілів.
Спочатку фрітти з’явилися для рівномірного розподілу температури по поверхні скла. Механіки компанії AutoGlaze пояснюють, що чорні крапки допомагають зменшити ефект “лінзування” або оптичних викривлень, що виникають при різкому нагріванні лобового скла. Фритти ж дають змогу більш рівномірно розподіляти тепло, мінімізуючи такі спотворення.
Контроль температури – не єдина функція фритів. Вони також відіграють важливу роль у збереженні уретанового герметика, який використовується для кріплення скла до кузова автомобіля. Чорна емаль захищає цей клей від руйнівного впливу ультрафіолетових променів і екстремальних температур, що забезпечує надійне кріплення скла в будь-яких умовах.
Крім функціональних переваг, фрітти виконують і естетичну роль. Вони допомагають створити більш плавний візуальний перехід від непрозорого кузова автомобіля до прозорого скла. Без цих точок контраст між чорною смугою і прозорим склом був би занадто різким і помітним. Поступовий градієнт, створюваний фритами, робить цей перехід більш м’яким і приємним для очей.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…