Серед автомобілістів існує думка, що періодична їзда на високій швидкості і на підвищених обертах двигуна приносить користь мотору. Вважається, що це допомагає позбутися плаваючих обертів, збільшує потужність двигуна, полегшує запуск у морози і навіть знижує витрату палива. Однак, чи справді така процедура корисна для двигуна і як правильно її виконувати, щоб не нашкодити мотору та уникнути штрафів за перевищення швидкості?
Чому небезпечно постійно їздити на малих обертах
Сучасні автоматичні коробки передач дозволяють двигуну працювати за високих навантажень на малих обертах. Водії автомобілів з механічною коробкою передач також намагаються не розганяти двигун до високих обертів, побоюючись підвищеного зносу мотора. У результаті вони рано перемикаються на підвищені передачі. Власники автомобілів з автоматом або варіатором підтримують обороти двигуна на рівні близько 2000 об/хв, вважаючи, що це подовжує термін служби мотора.
Однак такий стиль водіння може мати протилежний ефект. За низьких обертів деталі кривошипно-шатунного механізму (КШМ) зазнають підвищених навантажень, збільшується тиск поршнів на стінки циліндрів. Низька продуктивність масляного насоса за малих обертів призводить до прискореного зносу антифрикційного шару на поршнях і вкладишах колінвала. Це в кінцевому підсумку викликає люфт поршнів у циліндрах і необхідність капітального ремонту двигуна.
Переваги періодичної роботи на високих обертах
Періодична робота двигуна на високих обертах сприяє його очищенню від нагару. Великий об’єм вихлопних газів, що утворюється під час високих обертів, очищає деталі турбіни. Важливо відзначити, що “пенсіонерський” режим водіння особливо шкідливий для турбованих двигунів, оскільки керований сопловий апарат і перепускний клапан турбіни втрачають рухливість за низьких обертів.
Взимку непрогрітий двигун додатково страждає від конденсату в картері, який змішується з моторною оливою, погіршуючи її змащувальні властивості. Тому особливо важливо “прожарювати” двигун після прогріву в теплі дні, щоб випарувати непотрібну вологу.
Як правильно “прожарювати” двигун
Для безпечного та ефективного “прожарювання” двигуна важливо дотримуватися кількох правил:
Вибір часу і місця: Найкраще вибрати сухий погожий день і виїхати на пряму багатосмугову трасу або магістраль, де дозволена швидкість становить 110 км/год.
Підтримка високих обертів: Їхати потрібно, підтримуючи оберти двигуна на рівні 5000 об/хв протягом 30 хвилин або однієї години. Це можна зробити, рухаючись на швидкості близько 100 км/год, не використовуючи найвищу передачу.
Ручний режим: Для автомобілів з автоматичною коробкою передач потрібно вибрати ручний режим перемикання передач. Електроніка запобіжить перевантаженню двигуна.
Варіатор: У випадку з варіатором також слід перевести селектор у режим ручного керування та обрати передачу, за якої мотор триматиме 5000 об/хв.
Під час такої процедури двигун працюватиме на підвищених обертах, що сприяє його очищенню. Будьте готові до підвищеної витрати палива, але отримана користь для двигуна виправдовує ці витрати.
Існує стереотип, що електричні автомобілі ще поки що недостатньо розвинені, а отже, не можуть бути…
Сьогодні автомобілі все більше нагадують витратний матеріал, який просто викидають на звалище через 10-15 років…
Гібридні автомобілі спочатку замислювалися, як спосіб скоротити витрату палива і зробити експлуатацію транспортних засобів більш…
Майбутня зима несе з собою водіям масу ризиків і загроз, до яких слід бути готовими…
Німецькі виробники ще тридцять років тому і не думали про виробництво кросоверів або позашляховиків, але…
Багато українських водіїв у метушні звикли глушити мотор свого автомобіля одразу, щойно припаркуються. Вважається, що…