З приходом літа власники електромобілів стикаються з новими викликами, пов’язаними з впливом високих температур на ходові якості їхніх транспортних засобів. І хоча, на відміну від власників бензинових і дизельних авто, турбуватися про перегрів двигуна їм не доводиться, екстремальна спека може серйозно позначитися на їхніх планах.
Зокрема, дослідження AAA показало, що робота при температурі атмосферного повітря на рівні 35 градусів Цельсія скорочує на 17% середній запас ходу електрокара за увімкненого кондиціонера, як порівняти з показниками за 24 градусів. Дослідження Recurrent демонструє ще більш похмуру картину, виявивши, що електромобілі можуть втратити від 20% до 30% запасу ходу, коли температура піднімається вище 35 градусів.
Як екстремальна спека впливає на продуктивність електромобіля
Доброю новиною для водіїв електромобілів є те, що влітку автомобілі втрачають менше запасу ходу, ніж взимку. Можливо, ви знайомі з історіями про те, що батареї Tesla не заряджаються при мінусових температурах, влітку вам не доведеться турбуватися про подібні проблеми. Проте високі температури можуть мати негативний вплив на стан акумулятора вашого автомобіля і на те, як довго він заряджається. Це відбувається тому, що в міру підвищення температури хімічні реакції, що живлять акумулятор вашого автомобіля, прискорюються, змушуючи акумулятор працювати інтенсивніше, що може знизити його ефективність. Коли це відбувається, ваш акумулятор не може утримувати стільки заряду, що скорочує запас ходу вашого електромобіля.
Водночас система терморегулювання вашого акумулятора працюватиме інтенсивніше, щоб розсіювати тепло, що виділяється під час заряджання акумулятора. Як ви могли здогадатися, ця додаткова робота призводить до менш ефективної зарядки. Високі температури також можуть спричиняти явище, відоме як теплове дроселювання, коли вбудована система контролю температури автомобіля автоматично сповільнює зарядку, коли акумулятор стає занадто гарячим, щоб запобігти перегріванню.
Що робити, щоб полегшити життя електромобіля у спеку
Проста, але ефективна стратегія – паркування в затінених місцях або гаражах, щоб звести до мінімуму вплив високих температур на батарею і запобігти поглинанню нею надлишкового тепла. Попереднє кондиціонування – ще один спосіб пом’якшити наслідки екстремальної спеки. Якщо у вас сучасний електромобіль, найімовірніше, у вас є ця функція, яка дає змогу вам дистанційно знизити температуру салону і батареї автомобіля перед початком руху.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…