Статті

Як спека впливає на продуктивність і запас ходу електромобіля

З приходом літа власники електромобілів стикаються з новими викликами, пов’язаними з впливом високих температур на ходові якості їхніх транспортних засобів. І хоча, на відміну від власників бензинових і дизельних авто, турбуватися про перегрів двигуна їм не доводиться, екстремальна спека може серйозно позначитися на їхніх планах.

Зокрема, дослідження AAA показало, що робота при температурі атмосферного повітря на рівні 35 градусів Цельсія скорочує на 17% середній запас ходу електрокара за увімкненого кондиціонера, як порівняти з показниками за 24 градусів. Дослідження Recurrent демонструє ще більш похмуру картину, виявивши, що електромобілі можуть втратити від 20% до 30% запасу ходу, коли температура піднімається вище 35 градусів.

Як екстремальна спека впливає на продуктивність електромобіля
Доброю новиною для водіїв електромобілів є те, що влітку автомобілі втрачають менше запасу ходу, ніж взимку. Можливо, ви знайомі з історіями про те, що батареї Tesla не заряджаються при мінусових температурах, влітку вам не доведеться турбуватися про подібні проблеми. Проте високі температури можуть мати негативний вплив на стан акумулятора вашого автомобіля і на те, як довго він заряджається. Це відбувається тому, що в міру підвищення температури хімічні реакції, що живлять акумулятор вашого автомобіля, прискорюються, змушуючи акумулятор працювати інтенсивніше, що може знизити його ефективність. Коли це відбувається, ваш акумулятор не може утримувати стільки заряду, що скорочує запас ходу вашого електромобіля.

Водночас система терморегулювання вашого акумулятора працюватиме інтенсивніше, щоб розсіювати тепло, що виділяється під час заряджання акумулятора. Як ви могли здогадатися, ця додаткова робота призводить до менш ефективної зарядки. Високі температури також можуть спричиняти явище, відоме як теплове дроселювання, коли вбудована система контролю температури автомобіля автоматично сповільнює зарядку, коли акумулятор стає занадто гарячим, щоб запобігти перегріванню.

Що робити, щоб полегшити життя електромобіля у спеку
Проста, але ефективна стратегія – паркування в затінених місцях або гаражах, щоб звести до мінімуму вплив високих температур на батарею і запобігти поглинанню нею надлишкового тепла. Попереднє кондиціонування – ще один спосіб пом’якшити наслідки екстремальної спеки. Якщо у вас сучасний електромобіль, найімовірніше, у вас є ця функція, яка дає змогу вам дистанційно знизити температуру салону і батареї автомобіля перед початком руху.

Share
автор
Артем Панченко

Recent Posts

Перевірка АЗС в Україні на точність наливу: результати вразили

Багато автомобілістів побоюються, що після підвищення цін на пальне заправні станції можуть занижувати фактичну кількість…

13.03.2025

5 причин, чому Infiniti — це не просто автомобіль, а стиль життя

Часто ми чуємо про "стиль життя" у контексті одягу, подорожей чи хобі. Але чи може…

13.03.2025

Керування без прав: коли загрожує штраф, а коли поліція може пробачити порушення

В Україні керування автомобілем без водійського посвідчення вважається порушенням, яке тягне за собою серйозні штрафи.…

13.03.2025

ТОП-5 ненадійних автомобілів, які часто ламаються і створюють проблеми власникам

При виборі автомобіля важливо не тільки звертати увагу на дизайн, комфорт та комплектацію, але й…

12.03.2025

Стало відомо, які вживані автомобілі із США найчастіше купують українці

Попит на вживані автомобілі зі США в Україні залишається стабільно високим. У лютому 2025 року…

11.03.2025

Новий практичний кросовер Volkswagen показали в деталях

Компанія Volkswagen готує до виходу на український ринок новий великий кросовер VW Tayron. Це практичніша…

11.03.2025