Статті

Як спека впливає на продуктивність і запас ходу електромобіля

З приходом літа власники електромобілів стикаються з новими викликами, пов’язаними з впливом високих температур на ходові якості їхніх транспортних засобів. І хоча, на відміну від власників бензинових і дизельних авто, турбуватися про перегрів двигуна їм не доводиться, екстремальна спека може серйозно позначитися на їхніх планах.

Зокрема, дослідження AAA показало, що робота при температурі атмосферного повітря на рівні 35 градусів Цельсія скорочує на 17% середній запас ходу електрокара за увімкненого кондиціонера, як порівняти з показниками за 24 градусів. Дослідження Recurrent демонструє ще більш похмуру картину, виявивши, що електромобілі можуть втратити від 20% до 30% запасу ходу, коли температура піднімається вище 35 градусів.

Як екстремальна спека впливає на продуктивність електромобіля
Доброю новиною для водіїв електромобілів є те, що влітку автомобілі втрачають менше запасу ходу, ніж взимку. Можливо, ви знайомі з історіями про те, що батареї Tesla не заряджаються при мінусових температурах, влітку вам не доведеться турбуватися про подібні проблеми. Проте високі температури можуть мати негативний вплив на стан акумулятора вашого автомобіля і на те, як довго він заряджається. Це відбувається тому, що в міру підвищення температури хімічні реакції, що живлять акумулятор вашого автомобіля, прискорюються, змушуючи акумулятор працювати інтенсивніше, що може знизити його ефективність. Коли це відбувається, ваш акумулятор не може утримувати стільки заряду, що скорочує запас ходу вашого електромобіля.

Водночас система терморегулювання вашого акумулятора працюватиме інтенсивніше, щоб розсіювати тепло, що виділяється під час заряджання акумулятора. Як ви могли здогадатися, ця додаткова робота призводить до менш ефективної зарядки. Високі температури також можуть спричиняти явище, відоме як теплове дроселювання, коли вбудована система контролю температури автомобіля автоматично сповільнює зарядку, коли акумулятор стає занадто гарячим, щоб запобігти перегріванню.

Що робити, щоб полегшити життя електромобіля у спеку
Проста, але ефективна стратегія – паркування в затінених місцях або гаражах, щоб звести до мінімуму вплив високих температур на батарею і запобігти поглинанню нею надлишкового тепла. Попереднє кондиціонування – ще один спосіб пом’якшити наслідки екстремальної спеки. Якщо у вас сучасний електромобіль, найімовірніше, у вас є ця функція, яка дає змогу вам дистанційно знизити температуру салону і батареї автомобіля перед початком руху.

Recent Posts

В Україні різко подорожчала обов’язкова послуга для водіїв: за що треба доплатити

З 1 січня 2025 року в Україні запрацював новий закон про обов’язкове страхування для водіїв.…

19.12.2025

Три звички водіїв, які непомітно вбивають автомобіль

Як відомо, ресурс навіть найбільш надійного автомобіля в значній мірі залежить від умов його експлуатації.…

19.12.2025

Не пив, а права втратив: вживання якої їжі може «завалити» алкотест для водія

Як відомо, керування автомобілем в стані алкогольного сп’яніння є одним з найбільш серйозних порушень ПДР,…

19.12.2025

ТОП-10 звуків в автомобілі, що не можна ігнорувати – попередження від майстрів

Кожен автомобіль, мов живий організм, попереджає водія про наявність «хвороб» певними «симптомами». ЦЕ можуть бути…

19.12.2025

Чому сучасні автомобілі досі використовують свинцево-кислотні акумулятори

Розвиток технологій відбувається настільки стрімко, що іноді люди просто не встигають слідкувати за змінами. Для…

19.12.2025

Названо головні помилки водіїв, які найчастіше призводять до ДТП

Причинами ДТП, як відомо, можуть бути як об’єктивні, так і суб’єктивні фактори. Однак найчастіше до…

19.12.2025