Статті

Як вчасно зрозуміти, що в машині пора міняти підвіску

Двигун і трансмісія – це не єдині вузли автомобіля, які потребують регулярного обслуговування. Під днищем будь-якого автомобіля знаходяться компоненти підвіски, рульового управління і трансмісії, які працюють в унісон з двигуном і коробкою передач, забезпечуючи плавне, безпечне і комфортне водіння. Особливо важливо приділяти увагу рульовому управлінню і підвісці, які призначені для поглинання ударів від вибоїн і нерівностей дороги, а також для підтримання стійкості автомобіля під час проходження поворотів і руху по прямій.

Типова автомобільна підвіска складається з амортизаторів (або демпферів), виткових пружин, кріплень амортизаторів, стабілізаторних тяг, кульових опор, наконечників кермових тяг, сайлентблоків важелів управління і кермової рейки. Оскільки деталей багато і більшість із них взаємопов’язані, одна несправність може призвести до значних витрат на ремонт, якщо залишити її без уваги.

Ознаки необхідності ремонту підвіски
Найпомітнішим симптомом поганої роботи підвіски є непотрібні шуми з-під автомобіля під час руху або гальмування. Ці дратівливі стуки, скрипи, удари, гуркіт і шуми можуть вказувати на зношеність деталей підвіски або рульового управління, таких як сайлентблоки важелів управління, наконечники рульових тяг, кульові опори, стійки стабілізатора, маточинні підшипники або шарніри рівних кутових швидкостей (ШРКШи).

Нерівномірний знос шин також може свідчити про необхідність заміни амортизаторів, стійок або пружин. Колеса і шини також є частиною рульового управління і підвіски. Звернення уваги на нерівномірний знос шин може допомогти діагностувати несправний компонент підвіски. З іншого боку, це може бути проблема з вирівнюванням коліс, але раннє виявлення нерівномірного або незвичайного зносу шин життєво важливе для економії сотень або тисяч гривень на подальшому ремонті.

Якщо автомобіль підстрибує після проїзду через вибоїни, це може вказувати на знос амортизаторів. Це можна перевірити, оглянувши наявність патьоків навколо амортизаторів або всередині колеса. Якщо патьоків немає, спробуйте натиснути на один із кутів автомобіля і подивитися, як відреагує підвіска. Якщо автомобіль відскакує більше одного разу перед поверненням до стандартної висоти після натискання, можливо, потрібна заміна амортизаторів. Зношені амортизатори також призводять до незручної їзди, слабкого відчуття рульового управління, поганої керованості або сильного удару під час проїзду через вибоїни.

Recent Posts

ТОП-5 дизельних позашляховиків, що пройдуть мільйон кілометрів без ремонту

Глобальний тренд на електрифікацію не вбив попит на дизельні автомобілі, особливо в сегменті SUV. В…

21.12.2025

ТОП-3 найнадійніші кросовери Mazda: моделі, що не підведуть

Японські автомобілі традиційно вважаються надійними та безвідмовними. Mazda тут не виключення. Це підтверджує і останнє…

21.12.2025

ТОП-5 електромобілів, які надто дорого утримувати

Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…

21.12.2025

Toyota оновила свою найдоступнішу модель: фото

Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…

21.12.2025

Катастрофи не буде: можливі наслідки для паливного ринку після ударів по Одещині

Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…

21.12.2025

BMW тестує новий електричний M3: подробиці

Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…

21.12.2025