Статті

У чому причина “масложора” в турбованих двигунах автомобілів: експерти дали відповідь

Турбовані двигуни стають дедалі популярнішими серед автолюбителів завдяки своїй потужності та ефективності. Однак, власники автомобілів з турбокомпресорами часто помічають, що такі мотори “під’їдають” масло, що викликає занепокоєння і невдоволення. У цій статті ми розберемося, чому в турбомоторах неминуча витрата оливи і який рівень її споживання можна вважати нормою.

Принцип роботи турбіни
Щоб зрозуміти, чому турбомотори витрачають масло, важливо спочатку розібратися з принципом роботи турбокомпресора. Турбіна складається з картриджа, всередині якого розміщується вал із турбінними колесами на протилежних кінцях. Одне колесо контактує з вихлопними газами, а інше – з повітрям, що надходить зовні. Ці колеса, обертаючись під впливом газів, створюють тиск, який подається у впускний колектор двигуна, забезпечуючи приріст потужності.

Ключову роль у роботі турбіни відіграє моторне масло. Воно служить не тільки для змащення, а й для охолодження вала, що необхідно для запобігання його перегріву. При цьому температура всередині турбокомпресора може досягати 800 градусів Цельсія, що унеможливлює використання традиційних гумових ущільнень, які застосовуються в інших частинах двигуна.

Чому турбомотори витрачають масло?
Відсутність матеріалів ущільнювачів, здатних витримувати такі високі температури, призводить до того, що масло неминуче просочується через зазори між валом і втулками турбіни. Хоча виробники прагнуть мінімізувати ці зазори, повністю уникнути витоків неможливо. Особливо помітно це стає, коли автомобіль працює на холостому ходу, і турбіна не обертається. У цьому разі тиск усередині турбіни падає, зазори збільшуються, і масло починає проникати в систему.

З іншого боку, під навантаженням, коли турбіна працює на повну потужність, температура всередині неї підвищується, матеріали розширюються, і зазори зменшуються, що призводить до зниження витоків масла. Однак навіть у цих умовах невелика витрата оливи залишається неминучою.

Норми витрати оливи
Автовиробники, визнаючи особливості конструкції турбокомпресорів, зазвичай не приховують факт, що двигуни з турбінами витрачають масло. Для нових автомобілів нормальною вважається витрата масла в межах 80-100 мл на 1000 км пробігу. У разі автомобілів з пробігом ця цифра може збільшуватися вдвічі, що пов’язано зі зносом деталей і зміною параметрів роботи двигуна.

Важливо зазначити, що значна витрата оливи може сигналізувати про проблеми в двигуні. Якщо рівень споживання оливи перевищує 100-150 мл на 1000 км, і особливо якщо це супроводжується появою синюватого диму з вихлопної труби, це вказує на значне зношування турбіни або інших компонентів двигуна. У таких випадках слід негайно звернутися до сервісу для діагностики та ремонту.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025