Статті

У чому причина “масложора” в турбованих двигунах автомобілів: експерти дали відповідь

Турбовані двигуни стають дедалі популярнішими серед автолюбителів завдяки своїй потужності та ефективності. Однак, власники автомобілів з турбокомпресорами часто помічають, що такі мотори “під’їдають” масло, що викликає занепокоєння і невдоволення. У цій статті ми розберемося, чому в турбомоторах неминуча витрата оливи і який рівень її споживання можна вважати нормою.

Принцип роботи турбіни
Щоб зрозуміти, чому турбомотори витрачають масло, важливо спочатку розібратися з принципом роботи турбокомпресора. Турбіна складається з картриджа, всередині якого розміщується вал із турбінними колесами на протилежних кінцях. Одне колесо контактує з вихлопними газами, а інше – з повітрям, що надходить зовні. Ці колеса, обертаючись під впливом газів, створюють тиск, який подається у впускний колектор двигуна, забезпечуючи приріст потужності.

Ключову роль у роботі турбіни відіграє моторне масло. Воно служить не тільки для змащення, а й для охолодження вала, що необхідно для запобігання його перегріву. При цьому температура всередині турбокомпресора може досягати 800 градусів Цельсія, що унеможливлює використання традиційних гумових ущільнень, які застосовуються в інших частинах двигуна.

Чому турбомотори витрачають масло?
Відсутність матеріалів ущільнювачів, здатних витримувати такі високі температури, призводить до того, що масло неминуче просочується через зазори між валом і втулками турбіни. Хоча виробники прагнуть мінімізувати ці зазори, повністю уникнути витоків неможливо. Особливо помітно це стає, коли автомобіль працює на холостому ходу, і турбіна не обертається. У цьому разі тиск усередині турбіни падає, зазори збільшуються, і масло починає проникати в систему.

З іншого боку, під навантаженням, коли турбіна працює на повну потужність, температура всередині неї підвищується, матеріали розширюються, і зазори зменшуються, що призводить до зниження витоків масла. Однак навіть у цих умовах невелика витрата оливи залишається неминучою.

Норми витрати оливи
Автовиробники, визнаючи особливості конструкції турбокомпресорів, зазвичай не приховують факт, що двигуни з турбінами витрачають масло. Для нових автомобілів нормальною вважається витрата масла в межах 80-100 мл на 1000 км пробігу. У разі автомобілів з пробігом ця цифра може збільшуватися вдвічі, що пов’язано зі зносом деталей і зміною параметрів роботи двигуна.

Важливо зазначити, що значна витрата оливи може сигналізувати про проблеми в двигуні. Якщо рівень споживання оливи перевищує 100-150 мл на 1000 км, і особливо якщо це супроводжується появою синюватого диму з вихлопної труби, це вказує на значне зношування турбіни або інших компонентів двигуна. У таких випадках слід негайно звернутися до сервісу для діагностики та ремонту.

Share
автор
Артем Панченко

Recent Posts

Новий суперкар від Lexus помітили на тестах в камуфляжі: фото

Японський виробник преміальних автомобілів Lexus готується випустити власний суперкар LFR. Прототип новинки в камуфляжі помітили…

24.06.2025

Їзда накатом вбиває «коробку»: як правильно економити паливо на спуску

Багато українських автомобілістів під час їзди під нахилом вважають, що для економії палива можна рухатися…

24.06.2025

Ціни на легендарний позашляховик Jeep Wrangler обвалилися: скільки за нього просять

У США спостерігається стрімке падіння цін на легендарний позашляховик Jeep Wrangler. Як пише Motorbiscuit з…

24.06.2025

В Україну привезли електричний флагман Volvo EX90: фото

В Україні помітили перші моделі нового Volvo EX90. Цей кросовер є найбільш технологічним електрокаром шведського…

24.06.2025

Навіщо водії накачують шини азотом: дорога іграшка чи реальна користь

Останніми роками в Україні стала популярною послуга накачування автомобільних шин азотом. Вона коштує чимало, але…

24.06.2025

Водіям із сіл та райцентрів загрожують штрафи до 40 тисяч гривень за популярне порушення

З настанням літа в невеликих населених пунктах місцеві жителі з метою економії стали активніше використовувати…

24.06.2025