Статті

У чому причина “масложора” в турбованих двигунах автомобілів: експерти дали відповідь

Турбовані двигуни стають дедалі популярнішими серед автолюбителів завдяки своїй потужності та ефективності. Однак, власники автомобілів з турбокомпресорами часто помічають, що такі мотори “під’їдають” масло, що викликає занепокоєння і невдоволення. У цій статті ми розберемося, чому в турбомоторах неминуча витрата оливи і який рівень її споживання можна вважати нормою.

Принцип роботи турбіни
Щоб зрозуміти, чому турбомотори витрачають масло, важливо спочатку розібратися з принципом роботи турбокомпресора. Турбіна складається з картриджа, всередині якого розміщується вал із турбінними колесами на протилежних кінцях. Одне колесо контактує з вихлопними газами, а інше – з повітрям, що надходить зовні. Ці колеса, обертаючись під впливом газів, створюють тиск, який подається у впускний колектор двигуна, забезпечуючи приріст потужності.

Ключову роль у роботі турбіни відіграє моторне масло. Воно служить не тільки для змащення, а й для охолодження вала, що необхідно для запобігання його перегріву. При цьому температура всередині турбокомпресора може досягати 800 градусів Цельсія, що унеможливлює використання традиційних гумових ущільнень, які застосовуються в інших частинах двигуна.

Чому турбомотори витрачають масло?
Відсутність матеріалів ущільнювачів, здатних витримувати такі високі температури, призводить до того, що масло неминуче просочується через зазори між валом і втулками турбіни. Хоча виробники прагнуть мінімізувати ці зазори, повністю уникнути витоків неможливо. Особливо помітно це стає, коли автомобіль працює на холостому ходу, і турбіна не обертається. У цьому разі тиск усередині турбіни падає, зазори збільшуються, і масло починає проникати в систему.

З іншого боку, під навантаженням, коли турбіна працює на повну потужність, температура всередині неї підвищується, матеріали розширюються, і зазори зменшуються, що призводить до зниження витоків масла. Однак навіть у цих умовах невелика витрата оливи залишається неминучою.

Норми витрати оливи
Автовиробники, визнаючи особливості конструкції турбокомпресорів, зазвичай не приховують факт, що двигуни з турбінами витрачають масло. Для нових автомобілів нормальною вважається витрата масла в межах 80-100 мл на 1000 км пробігу. У разі автомобілів з пробігом ця цифра може збільшуватися вдвічі, що пов’язано зі зносом деталей і зміною параметрів роботи двигуна.

Важливо зазначити, що значна витрата оливи може сигналізувати про проблеми в двигуні. Якщо рівень споживання оливи перевищує 100-150 мл на 1000 км, і особливо якщо це супроводжується появою синюватого диму з вихлопної труби, це вказує на значне зношування турбіни або інших компонентів двигуна. У таких випадках слід негайно звернутися до сервісу для діагностики та ремонту.

Recent Posts

Hyundai готується презентувати свій найбільший електромобіль: фото

Корейський автовиробник Hyundai проводить останні приготування до майбутньої прем’єри свого найбільшого електромобілю. Як повідомляє Telegrafi,…

24.12.2025

Skoda Karoq показали у новому образі – натяк на спортивну версію RS

Кросовер Skoda Karoq вже давно потребує оновлення, а фанати бренду не можуть дочекатись зарядженої версії.…

24.12.2025

Зимовий бензин: що це таке і чим він відрізняється від звичайного

Багато хто з українських водіїв не знає, що пальне поділяється за сезонними ознаками. Звичайний літній…

24.12.2025

Ніколи так не робіть: що суворо заборонено водієві авто при зупинці поліцією

Кожного дня поліція в Україні зупиняє тисячі водіїв. Здавалось би, звичайна процедура, яка навіть не…

24.12.2025

Водіїв штрафують на 55 000 гривень за рукавички за кермом

Взимку за кермом може бути прохолодно, особливо, якщо машина довгий час стояла на морозі. Триматися…

24.12.2025

ТОП-5 надійних компактних автомобілів Honda, які служать роками

Якщо ви шукаєте надійний автомобіль на роки, то слід звернути увагу на марку Honda. Якщо…

24.12.2025