Статті

Масло в механічній коробці передач: чи вічне воно насправді?

Коли виробники автомобілів стверджують, що масло в механічній коробці передач розраховане на весь термін служби автомобіля, це звучить вельми привабливо для власників авто. Однак чи варто вірити цим обіцянкам? Експерти «РБК-Україна» вважають, що не завжди.

Читайте також:

Дві неочевидні причини, чому водій має бути вдвічі уважнішим восени

Як часто потрібно мити автомобіль, щоб не мати проблем

Як перекупи маскують проблеми автомобіля з двигуном під час продажу

Що говорять автовиробники?
У багатьох сучасних моделях автомобілів офіційні рекомендації виробника заявляють, що олива в механічній коробці передач не потребує заміни протягом усього терміну служби автомобіля. Це положення вигідне для маркетингу, оскільки знижує витрати на обслуговування і робить автомобіль більш привабливим в очах потенційного покупця. Цю практику почали впроваджувати ще в 1980-ті роки, коли на ринку з’явилися більш якісні оливи, зокрема синтетичні.

Ідея «довічного» масла ґрунтується на тому, що механічна коробка передач, на відміну від двигуна, працює в менш агресивних умовах. У ній відсутні високі температури, сірчисті випаровування та інтенсивні тертя, які прискорюють старіння моторної оливи. Однак цей аргумент не враховує важливі фактори, що впливають на стан оливи та самої коробки передач.

Проблеми з довговічністю оливи
Незважаючи на легші умови роботи, будь-яка олива має свій термін служби. З часом олива втрачає свої властивості: в’язкість знижується, присадки зношуються, а мастило забруднюється продуктами тертя. У коробці передач, нехай і повільніше, але відбувається накопичення частинок металу та інших забруднень, які можуть негативно позначатися на роботі трансмісії.

Важливо пам’ятати, що «весь термін служби автомобіля» – поняття досить розтяжне. Виробники автомобілів, найімовірніше, мають на увазі пробіг у межах гарантійного терміну, зазвичай від 100 до 200 тисяч кілометрів. Однак на практиці багато автомобілів використовуються набагато довше. Якщо трансмісія не отримує свіжого мастила, ризик підвищеного зносу компонентів зростає.

Коли варто міняти масло в механіці?
Досвідчені автомеханіки сходяться на думці, що мастило в механічній коробці передач краще міняти кожні 60-100 тисяч кілометрів пробігу, залежно від моделі автомобіля та умов експлуатації. Особливо це стосується автомобілів з великим пробігом – понад 200-300 тисяч кілометрів. Заміна оливи продовжить термін служби коробки передач, поліпшить роботу шестерень, підшипників і синхронізаторів.

Якщо автомобіль новий, і його власник планує використовувати його довгий час, то заміна масла в механічній коробці також рекомендується. Такий підхід забезпечить довгу і безперебійну роботу трансмісії, мінімізує ризик серйозних поломок і продовжить термін експлуатації автомобіля.

Recent Posts

В Україні хочуть перевіряти технічний стан авто прямо на дорозі

Мінінфраструктури України готує масштабне нововведення для українських водіїв. Як повідомляє УНІАН, чиновники планують запропонувати введення…

20.12.2025

Правило 10 секунд: проста порада береже пальне та двигун автомобіля

Мало хто з українських водіїв звертає увагу на те, скільки пального вони спалюють в заторах.…

20.12.2025

Суддя збила двох школярок на переході: підлітки у реанімації

Днями в Харкові сталась серйозна ДТП, в результаті якої значні травми отримали дві школярки 13…

20.12.2025

ТОП-5 найдешевших нових автомобілів, що можна купити в Україні

В Україні домінує вторинний ринок автомобілів, бо нові автівки часто місцевим автомобілістам просто не по…

20.12.2025

Купівля б/в авто з салону: як це працює в Україні

Раніше вторинний ринок в Україні асоціювався з приватними угодами між звичайними громадянами, в тому числі…

20.12.2025

Для чого американці вішають ланцюги на автомобілі пожежників та «швидкої»

Доволі дивний атрибут в США можна побачити на службових автомобілях місцевих спецслужб. Довгі лацніюги кріплять…

20.12.2025