Статті

Обкатка нових гальм: коли вона потрібна і навіщо

Гальмівна система – одна з найважливіших частин автомобіля, від якої безпосередньо залежить безпека на дорозі. Тому правильний монтаж і подальша «обкатка» нових дисків і колодок відіграють вирішальну роль у їхній ефективності. Нехтування цим процесом може призвести до зниження гальмівної здатності та прискореного зносу гальмівних елементів. Як і нове взуття, гальмівні елементи потребують часу для того, щоб підлаштуватися один під одного і почати функціонувати на повну потужність.

Читайте також:

Штраф 425 гривень: кому з українців потрібно терміново замінити водійські права

Не робіть так: одна небезпечна помилка, якої українські водії часто припускаються на перехресті

Механіки обожнюють ці шість помилок водіїв: завдяки їм, у них завжди є робота

Що таке «обкатка» гальм і навіщо вона потрібна?
Обкатка гальмівних дисків і колодок полягає в поступовій адаптації їхніх поверхонь одна до одної. Це особливо важливо після заміни компонентів, коли їхні робочі поверхні ще не ідеально підігнані. Процес притирання дає змогу дискам і колодкам досягти оптимального контакту і розподілу тиску по всій поверхні. На практиці це призводить до більш ефективного гальмування і зменшення ризику перегріву.

Одразу після встановлення нових гальмівних компонентів контакт між диском і колодкою мінімальний, оскільки деталі можуть бути розташовані під невеликим кутом відносно одна одної. Якщо знехтувати притиранням і почати інтенсивно гальмувати, це може призвести до надлишкового нагрівання, що погіршує ефективність гальмування і може спричинити пошкодження дисків або колодок. Температура нерівномірно розподіляється по гальмівних елементах, що згодом може призвести до так званого «засклення» колодок – явища, за якого їхня поверхня стає твердою і гладкою, що знижує тертя і гальмівну ефективність.

Як правильно обкатувати гальма?
Для автомобілів, які експлуатуються у звичайних дорожніх умовах, процес притирання займає від 200 до 300 кілометрів пробігу. У цей період важливо уникати різких гальмувань і перегріву системи. Водій повинен прагнути до плавних і рівномірних зупинок, що дає змогу системі поступово адаптуватися і знизити ризик пошкоджень.

Експерти закликають дотримуватися правильної техніки водіння в цей період. Це охоплює підтримання безпечної дистанції до автомобіля, що рухається попереду, і уникнення різких гальмувань. Якщо дотримуватися цих рекомендацій, можна мінімізувати ризик перегріву і продовжити термін служби гальмівних елементів».

Ризик перегріву гальмівної системи
Гальмівні диски мають певну теплову ємність, і їхній перегрів може призвести до незворотних пошкоджень. Особливо це важливо для спортивних автомобілів або машин, часто використовуваних на високих швидкостях. У таких умовах потрібна підвищена увага до процедури притирання, оскільки перегрів дисків без попередньої адаптації може викликати деформацію або зниження ефективності гальмування.

Вибір сумісних компонентів
З точки зору довговічності та безпеки, важливо, щоб гальмівні колодки і диски були від одного виробника. Наприклад, компанія Textar тестує, як її компоненти працюють разом, що гарантує оптимальний коефіцієнт тертя та ефективну роботу системи. Якщо ж використовувати гальмівні елементи від різних виробників, це може призвести до зміни коефіцієнта тертя, зниження ефективності гальмування та збільшення гальмівного шляху. Наприклад, різниця всього в 15% може збільшити гальмівний шлях з 50 км/год більш ніж на 4 метри – на такій відстані може опинитися чиєсь життя.

Гальма для спортивних автомобілів
Для спортивних машин або автомобілів, які використовуються на треках, процедура притирання виглядає інакше. У таких випадках застосовується більш агресивний матеріал колодок, і процес адаптації передбачає кілька інтенсивних циклів гальмування з високих швидкостей, після чого слідує охолодження системи. Для гоночних треків рекомендується виконувати десять циклів гальмування з 180 км/год до 80 км/год, а потім одне спокійне коло для охолодження системи.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025