Categories: Статті

«Шари» не буде: влада в черговий раз поставила на місце «євробляхерів»

Активісти, які домагаються легалізації автомобілів на єврономерах, провели перший мітинг в новому політичному сезоні. Акція пройшла під Кабміном. Організатори зажадали від чиновників прийняти запропоновані ними поправки до законів про розмитнення і влаштували «перепис» депутатів, які їх підтримують. Однак глава митного комітету Ніна Южаніна каже, що запропоновані ними поправки, швидше за все, не пройдуть.

“Розглядати поправки активістів немає сенсу”

Мітингувати в урядовий квартал приїхали кількасот активістів. Вони звернулися до президента, уряду та Верховної Ради якнайшвидше спростити розмитнення “євроблях”.

«Ми запропонували близько 130 поправок до двох законопроектів – № 8487 та № 8488, які стосуються спрощення правил розмитнення. І профільні міністерства повинні дати оцінку. Тому що, наприклад, під час першого голосування представники Мінекології сильно переживали за екологічні збитки від наших автомобілів. Але вони чомусь не переживають за шкідливі викиди із заводів. Друга вимога – до Гройсмана: справедливий розподіл грошей на ремонт доріг. Тому що ми чуємо про ремонти, але цих доріг так і не бачимо», – говорить один з керівників «Авто Євро Сили» Олег Ярошевич.

До мітингувальників вийшов міністр інфраструктури Володимир Омелян. Він заперечив, що багато доріг в Україні все-таки ремонтуються, і запропонував активістам співпрацювати з дорожниками.

Але акція великої користі «євробляхерам» не принесла. Як заявила глава комітету ВР з питань податкової політики Ніна Южаніна, редагування, які активісти намагаються внести до законопроектів, повністю змінюють зміст, який закладений в законопроекти зараз. А тому до другого читання вони ще не готові. За її словами, як вона пояснила ЗМІ, активісти до законопроекту, який стосується змін акцизного податку, подали 91 поправку.

«Більшість поправок стосується зміни коефіцієнта віку або заміни його на коефіцієнт екології або понижуючих коефіцієнтів саме до коефіцієнта віку. З приводу базових ставок: базові ставки в 50 і 75 євро за 1 тис. куб. см не мають особливих поправок. Є поправки в залежності від об’єму двигуна – передбачений їх зростання вдвічі після 3 тис. куб. см. У більшості поправок і пропозицій рекомендується, щоб акциз звести до 200-300 євро. Але це зовсім не ті суми, які запропоновані законопроектом в першому читанні.

Найгірше те, що всі поправки стосуються скасування тих контролюючих та огороджувальних заходів, які ми планували ввести після проведення процедури розмитнення авто і після дозволу на майбутнє розмитнювати авто за встановленими новими правилами. Це говорить про те, що законопроекти до другого читання повністю або нівелюються до нуля, або змінюється їх концепція. І тому розглядати поправки до другого читання зараз на комітеті немає сенсу», – сказано в коментарі Ніни Южаніної порталу LIGA.net на її офіційному сайті.

Після таких слів організатори мітингу сказали, що їм потрібно взяти паузу, щоб розібратися, через що конкретно сталося розбіжність.

“Я не можу прокоментувати слова Южаніної, поки я з нею не поспілкуюся і не зрозумію, з приводу чого вона їх сказала. Тому, що ті поправки, які ми вносили як громадська організація через народних депутатів, вони були промовлені в тому чи іншому вигляді. Але сьогодні ми бачимо, що у нас немає взаєморозуміння. На комітеті деякі депутати на нашу адресу нецензурно висловлювалися, і так далі. Ми хочемо поставити крапку під розумінням того, що взагалі відбувається. Ми не отримали ні роз’яснення про правки, це по-перше. І ми не бачимо розуміння того, що задовольняє владу, а що не задовольняє.

Основна вимога, яку ми будемо відстоювати – у формулі розрахунку прибрати вік автомобіля. Все інше, це соціальне – пільги для військових, пільги для інвалідів. Я не розумію, чому Ніна Южаніна так сказала. Якщо вони розраховують на отримання від автомобілістів грошей вибори, то це точно не до нас”, – сказав Олег Ярошевич.

Збирають депутатську “групу підтримки”

Цікаво, що явно підтримувати активістів і ходити на їхні акції вже стали і деякі депутати. Наприклад, меморандум про підтримку «єврономерів» підписав позафракційний нардеп Володимир Мельниченко з Кам’янця-Подільського. А взагалі на мітингу під Кабміном “євробляхери” провели “перепис” нардепів, які їх підтримують, які проти них, і які ще не визначилися.

“Нас підтримує близько 60 депутатів. Це мало, але ще багато не дали відповіді “, – додав Олег Ярошевич.

Джерело: autonews.ua

Recent Posts

В Україні різко подорожчала обов’язкова послуга для водіїв: за що треба доплатити

З 1 січня 2025 року в Україні запрацював новий закон про обов’язкове страхування для водіїв.…

19.12.2025

Три звички водіїв, які непомітно вбивають автомобіль

Як відомо, ресурс навіть найбільш надійного автомобіля в значній мірі залежить від умов його експлуатації.…

19.12.2025

Не пив, а права втратив: вживання якої їжі може «завалити» алкотест для водія

Як відомо, керування автомобілем в стані алкогольного сп’яніння є одним з найбільш серйозних порушень ПДР,…

19.12.2025

ТОП-10 звуків в автомобілі, що не можна ігнорувати – попередження від майстрів

Кожен автомобіль, мов живий організм, попереджає водія про наявність «хвороб» певними «симптомами». ЦЕ можуть бути…

19.12.2025

Чому сучасні автомобілі досі використовують свинцево-кислотні акумулятори

Розвиток технологій відбувається настільки стрімко, що іноді люди просто не встигають слідкувати за змінами. Для…

19.12.2025

Названо головні помилки водіїв, які найчастіше призводять до ДТП

Причинами ДТП, як відомо, можуть бути як об’єктивні, так і суб’єктивні фактори. Однак найчастіше до…

19.12.2025