Обгін вважається одним із найскладніших і найнебезпечніших маневрів на дорозі, здебільшого через те, що виконується на високій швидкості і пов’язаний із виїздом на смугу зустрічного руху. Саме тому важливо знати, як правильно і безпечно виконувати цю процедуру. На жаль, більшість автомобілістів припускаються помилок у такій ситуації, оскільки обганяють інтуїтивно, не замислюючись про вимоги безпеки.
“Твоя МАШИНА” звертає увагу, що найскладніше виконати обгін довгої фури, оскільки через її габарити важко оцінити обстановку попереду і швидко здійснити маневр. У зв’язку з цим важливо дотримуватися низки важливих правил.
Насамперед потрібно вибрати відповідну для обгону ділянку дороги – без підйомів, поворотів, додаткових обмежень і перешкод. Дистанцію до фури потрібно скоротити до 20 метрів, завчасно ввімкнувши покажчик повороту. Далі потрібно переконатися, що позаду вас ніхто не почав обгін раніше, а потім трохи зміститися вліво і виглянути на зустрічну смугу, щоб перевірити, що на ній немає транспортних засобів. Свою поточну швидкість потрібно запам’ятати – це знадобиться пізніше.
Якщо все гаразд і ви впевнені, що нічого не заважає вам безпечно здійснити обгін, можете безпосередньо приступати до маневру. Прискортеся, притиснувшись до фури на дистанції 5-7 метрів, а після цього відразу починайте виїжджати на смугу зустрічного руху. Щойно опинитеся на ній, продовжуйте прискорення доти, доки кабіна фури не з’явиться в правому дзеркалі заднього виду. Після цього можна повертатися на свою смугу. При цьому швидкість руху вашого авто має бути на 10-15 км/год вищою за швидкість до початку обгону.
Якщо під час обгону в якийсь момент ви побачили, що на полосі зустрічного руху з’явився автомобіль, попереду поворот чи схил, не варто панікувати. Оцініть ситуацію і з’ясуйте для себе, чи можете ви встигнути безпечно закінчити маневр. Якщо є найменші сумніви щодо цього, варто збавити швидкість, відтягнутись назад і плавно повернутись на свою смугу позаду фури. Нічого страшного чи соромного в цьому немає. Краще спробувати ще раз, аніж ризикувати. Якщо фура рухається в колоні з кількох вантажівок, то не потрібно намагатися обігнати їх по черзі і вклинюватися в проміжки між ними. У вас не вийде знову набрати достатню для обгону швидкість, перебуваючи в такому положенні. Тому єдиним рішенням може бути обгін усіх фур одразу.
При цьому завжди варто пам’ятати про правило «Не впевнений – не обганяй». Якщо ви вважаєте, що дорожня обстановка або технічний стан вашого авто не дає змоги безпечно виконати маневр, краще від нього відмовитися.
Серед українських водіїв часто зустрічаються застарілі «лайфхаки», що передаються з покоління в покоління. Деякі з…
Дискусії на тему, як часто треба міняти моторне мастило. Хтось каже, що для кращого «здоров’я»…
Кросовери були створені як щось середнє між міським хетчбеком та класичним позашляховиком. Між тим, далеко…
Вже найближчим часом штучний інтелект може замінити цілі дизайнерські відділи провідних автомобілебудівних компаній світу. Це…
Британський автовиробник Aston Martin готується презентувати свою нову флагманську модель Lagonda. Як пише Motor.es, прототип…
Власники автомобілів концерну General Motors, що були вироблені на початку 2000-х, інколи можуть помічати, що…