Статті

Чи можна заливати масло в гарячий двигун, і коли краще проводити його заміну

Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо впливають на безпеку і довговічність двигуна. Одне з таких питань – чи можна заливати масло в гарячий двигун? Відповідь не настільки очевидна, як здається.

Читайте також:

Одна маловідома кнопка в автомобілі, яка в рази спрощує паркування

Штраф до 17 000 грн і позбавлення прав: в Україні готують нову заборону для автомобілістів

Водіїв попередили про одну фатальну помилку, яка вб’є двигун взимку

Почнемо з того, що заливати оливу в гарячий двигун – технічно можливо і безпечно, але є певні нюанси. Головне правило – двигун має бути вимкнений, щоб унеможливити розбризкування гарячої оливи, яка може спричинити опіки та забруднити підкапотний простір. Температура моторного мастила в гарячому двигуні може перевищувати +90 °C, а синтетичне мастило в екстремальних умовах – навіть +120 °C. За таких температур робота без захисних рукавичок і окулярів загрожує травмами.

Варто зазначити, що додавання оливи в гарячий двигун не викликає жодних технічних проблем. Масло швидко розподілиться по системі змащення, але для максимально точної перевірки рівня масла рекомендується дати двигуну охолонути хоча б 5-10 хвилин. За цей час масло стече в піддон, що дасть змогу коректно виміряти рівень щупом.

Коли краще міняти оливу: гарячий чи холодний двигун?
Якщо йдеться про заміну оливи, тут правила трохи інші. Оптимальний час для заміни – одразу після поїздки або прогріву двигуна. На гарячому моторі масло розріджується, втрачаючи в’язкість, що спрощує його злив. Крім того, при високій температурі з оливи ефективніше виводяться забруднення, включно з дрібними частинками і продуктами згоряння палива.

Однак важливо дотримуватися техніки безпеки. Після зупинки двигуна почекайте близько 5 хвилин, щоб масло охололо до прийнятної температури, і тільки потім приступайте до роботи. Це допоможе уникнути опіків і забезпечить безпечний доступ до зливної пробки та масляного фільтра.

Recent Posts

ТОП-5 дизельних позашляховиків, що пройдуть мільйон кілометрів без ремонту

Глобальний тренд на електрифікацію не вбив попит на дизельні автомобілі, особливо в сегменті SUV. В…

21.12.2025

ТОП-3 найнадійніші кросовери Mazda: моделі, що не підведуть

Японські автомобілі традиційно вважаються надійними та безвідмовними. Mazda тут не виключення. Це підтверджує і останнє…

21.12.2025

ТОП-5 електромобілів, які надто дорого утримувати

Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…

21.12.2025

Toyota оновила свою найдоступнішу модель: фото

Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…

21.12.2025

Катастрофи не буде: можливі наслідки для паливного ринку після ударів по Одещині

Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…

21.12.2025

BMW тестує новий електричний M3: подробиці

Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…

21.12.2025