Автоматична коробка перемикання передач (АКПП) – це вкрай зручний, порівняно з МКПП, інструмент керування автомобілем, але водночас крихкіший, складніший і дорожчий вузол, що потребує дбайливого ставлення. Портал Avtosota звернув увагу на сім типових помилок водіїв при поводженні з «автоматом», які вбивають трансмісію.
Читайте також:
Штраф за тріщину на лобовому склі: чи потрібно його платити
Їзда без страховки: який штраф чекає на водіїв у 2025 році
В Україні з’явиться новий податок для автовласників: хто і скільки платитиме
1. Різкі старти і перегрів
Різкий старт з місця при холодному двигуні – одна з найчастіших причин поломки. Водії натискають обидві педалі, що призводить до перегріву гідротрансформатора.
Як уникнути: перед початком руху прогрівайте двигун і коробку передач.
2. Неправильне паркування
Перемикання селектора в «P» без використання ручного гальма особливо небезпечне на ухилі – це збільшує знос фіксатора коробки.
Як уникнути: активуйте стоянкове гальмо перед переведенням селектора в «P».
3. Порушення правил буксирування
Якщо буксирувати автомобіль з вимкненим двигуном, насос АКПП не подає оливу, що призводить до зносу фрикціонів.
Як уникнути: дотримуйтесь рекомендацій виробника – швидкість не більше 30 км/год і відстань до 30 км.
4. Перемикання на ходу
Перемикання між режимами «D», «N» і «P» на ходу пошкоджує механізм фіксатора і може повністю вивести коробку з ладу.
Як уникнути: перемикайте передачі тільки при повній зупинці.
5. Ігнорування заміни оливи
Забруднення трансмісійної рідини погіршує роботу АКПП, знижує тиск оливи та спричиняє перегрів.
Як уникнути: замінюйте мастило кожні 40-60 тис. км, враховуючи умови експлуатації.
6. Використання нейтралі в заторах
Переведення селектора в «N» у заторах не економить паливо, але збільшує знос АКПП.
Як уникнути: залишайте коробку в режимі «D».
7. Засмічення радіатора охолодження
Забруднений радіатор АКПП не справляється з охолодженням, що призводить до перегріву рідини і зносу деталей.
Як уникнути: регулярно очищайте радіатор від бруду і контролюйте його стан.
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…
Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…