Статті

Сім помилок водіїв, які вбивають коробку «автомат»

Автоматична коробка перемикання передач (АКПП) – це вкрай зручний, порівняно з МКПП, інструмент керування автомобілем, але водночас крихкіший, складніший і дорожчий вузол, що потребує дбайливого ставлення. Портал Avtosota звернув увагу на сім типових помилок водіїв при поводженні з «автоматом», які вбивають трансмісію.

Читайте також:

Штраф за тріщину на лобовому склі: чи потрібно його платити

Їзда без страховки: який штраф чекає на водіїв у 2025 році

В Україні з’явиться новий податок для автовласників: хто і скільки платитиме

1. Різкі старти і перегрів
Різкий старт з місця при холодному двигуні – одна з найчастіших причин поломки. Водії натискають обидві педалі, що призводить до перегріву гідротрансформатора.

Як уникнути: перед початком руху прогрівайте двигун і коробку передач.

2. Неправильне паркування
Перемикання селектора в «P» без використання ручного гальма особливо небезпечне на ухилі – це збільшує знос фіксатора коробки.

Як уникнути: активуйте стоянкове гальмо перед переведенням селектора в «P».

3. Порушення правил буксирування
Якщо буксирувати автомобіль з вимкненим двигуном, насос АКПП не подає оливу, що призводить до зносу фрикціонів.

Як уникнути: дотримуйтесь рекомендацій виробника – швидкість не більше 30 км/год і відстань до 30 км.

4. Перемикання на ходу
Перемикання між режимами «D», «N» і «P» на ходу пошкоджує механізм фіксатора і може повністю вивести коробку з ладу.

Як уникнути: перемикайте передачі тільки при повній зупинці.

5. Ігнорування заміни оливи
Забруднення трансмісійної рідини погіршує роботу АКПП, знижує тиск оливи та спричиняє перегрів.

Як уникнути: замінюйте мастило кожні 40-60 тис. км, враховуючи умови експлуатації.

6. Використання нейтралі в заторах
Переведення селектора в «N» у заторах не економить паливо, але збільшує знос АКПП.

Як уникнути: залишайте коробку в режимі «D».

7. Засмічення радіатора охолодження
Забруднений радіатор АКПП не справляється з охолодженням, що призводить до перегріву рідини і зносу деталей.

Як уникнути: регулярно очищайте радіатор від бруду і контролюйте його стан.

Share
автор
Артем Панченко

Recent Posts

Які автомобілі найчастіше крадуть в Україні: поради щодо захисту

У 2024 році в Україні зафіксовано 765 випадків викрадення автомобілів, що є найнижчим показником з…

11.05.2025

В Україні встановили нові вікові обмеження для водіїв: з якого віку не можна сідати за кермо

В Україні запроваджено вікові обмеження для водіїв. Дізнайтесь, з якого віку можна отримати водійські права…

11.05.2025

Новий Renault Captur може з’явитися в Україні

Renault Captur у новій гібридній версії може з'явитися в Україні, пропонуючи потужність 160 к.с. і…

11.05.2025

Три моделі Hyundai, які розчарували власників своєю надійністю

Hyundai здобула репутацію виробника доступних та технологічних автомобілів. Проте деякі моделі бренду викликали занепокоєння серед…

11.05.2025

В Україні засвітився суперкар Ferrari за 15 мільйонів гривень з унікальними номерами за 115 тисяч

У Києві помітили Ferrari за ₴15 млн із номерами за ₴115 тис. Власник — 31-річний…

11.05.2025

ТОП-5 автомобілів для новачків: легкість керування, безпека та надійність

У 2025 році вибір першого автомобіля для новачка залишається важливим кроком. Враховуючи сучасні тенденції, ключовими…

11.05.2025