Статті

Сім помилок водіїв, які вбивають коробку «автомат»

Автоматична коробка перемикання передач (АКПП) – це вкрай зручний, порівняно з МКПП, інструмент керування автомобілем, але водночас крихкіший, складніший і дорожчий вузол, що потребує дбайливого ставлення. Портал Avtosota звернув увагу на сім типових помилок водіїв при поводженні з «автоматом», які вбивають трансмісію.

Читайте також:

Штраф за тріщину на лобовому склі: чи потрібно його платити

Їзда без страховки: який штраф чекає на водіїв у 2025 році

В Україні з’явиться новий податок для автовласників: хто і скільки платитиме

1. Різкі старти і перегрів
Різкий старт з місця при холодному двигуні – одна з найчастіших причин поломки. Водії натискають обидві педалі, що призводить до перегріву гідротрансформатора.

Як уникнути: перед початком руху прогрівайте двигун і коробку передач.

2. Неправильне паркування
Перемикання селектора в «P» без використання ручного гальма особливо небезпечне на ухилі – це збільшує знос фіксатора коробки.

Як уникнути: активуйте стоянкове гальмо перед переведенням селектора в «P».

3. Порушення правил буксирування
Якщо буксирувати автомобіль з вимкненим двигуном, насос АКПП не подає оливу, що призводить до зносу фрикціонів.

Як уникнути: дотримуйтесь рекомендацій виробника – швидкість не більше 30 км/год і відстань до 30 км.

4. Перемикання на ходу
Перемикання між режимами «D», «N» і «P» на ходу пошкоджує механізм фіксатора і може повністю вивести коробку з ладу.

Як уникнути: перемикайте передачі тільки при повній зупинці.

5. Ігнорування заміни оливи
Забруднення трансмісійної рідини погіршує роботу АКПП, знижує тиск оливи та спричиняє перегрів.

Як уникнути: замінюйте мастило кожні 40-60 тис. км, враховуючи умови експлуатації.

6. Використання нейтралі в заторах
Переведення селектора в «N» у заторах не економить паливо, але збільшує знос АКПП.

Як уникнути: залишайте коробку в режимі «D».

7. Засмічення радіатора охолодження
Забруднений радіатор АКПП не справляється з охолодженням, що призводить до перегріву рідини і зносу деталей.

Як уникнути: регулярно очищайте радіатор від бруду і контролюйте його стан.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025