Статті

Ви самі вбиваєте коробку «автомат», якщо робите одну з цих п’яти помилок

Порівняно з механічною КПП, автоматична коробка передач (АКПП) іноді поступається в надійності та довговічності, маючи свої вразливості. Нерідко водії ігнорують їх, що призводить до передчасного зносу, поломки і необхідності дорогого ремонту трансмісії. Експерти вказали на п’ять типових помилок автомобілістів, які є вироком для «автомата».

Читайте також:

Поліція вимагає зупинитися в забороненому місці: ось що ви повинні зробити

Штраф за паркування на місцях для людей з інвалідністю: скільки доведеться заплатити

Сім небезпечних помилок літніх водіїв: ніколи так не робіть

1. Екстремальна експлуатація
Навіть, якщо ви використовуєте кросовер, інтенсивна експлуатація в умовах бездоріжжя їм, очевидно, протипоказана. Спроби подолати глибокі ями, грязьові траси або круті підйоми призводять до перегріву трансмісії. У результаті знижується тиск оливи, що може призвести до поломки насоса, пошкодження фрикціонів і міжосьових диференціалів.

2. Агресивне водіння
Часті різкі прискорення і гальмування збільшують навантаження на АКПП, спричиняючи перегрів рідини і прискорений знос деталей. Особливо шкідливі старт із пробуксовкою і різкі перемикання передач на високих обертах.

3. Буксирування і перевантаження
Тягові навантаження – ще один ворог АКПП. Буксирування несправного автомобіля без дотримання рекомендацій виробника призводить до перегріву оливи та механічних пошкоджень. Аналогічно, часте використання причепа на автомобілях, не призначених для цього, призводить до перевантаження трансмісії.

4. Несвоєчасна заміна оливи
Трансмісійна рідина в АКПП з часом втрачає свої властивості, забруднюється і перестає виконувати свої функції. Водії, які не міняють мастило вчасно, ризикують зіткнутися із забитими каналами гідроблоку, пошкодженням соленоїдів і виходом з ладу всієї системи. Оптимальна періодичність заміни оливи – кожні 30-40 тис. км пробігу, особливо за умови інтенсивної експлуатації в місті.

5. Неправильний рівень масла
Як нестача, так і надлишок трансмісійної рідини негативно позначаються на роботі АКПП. Нестача оливи спричиняє перегрів і підвищений знос деталей, а її надлишок призводить до спінювання і погіршення мастильних властивостей. Регулярний контроль рівня рідини допоможе уникнути цих проблем.

Recent Posts

ТОП-4 вживаних авто, що живуть довше, ніж нові

В Україні вторинний ринок домінує, однак є водії, які упереджено відносяться до вживаних автомобілів. А…

23.12.2025

Нові шини – це шахрайство: блогер пояснив, чим кращі вживані покришки

Користувач TikTok Кевін (@iamkevinperson) опублікував вірусне відео, в якому підняв болючу для багатьох автовласників проблему.…

23.12.2025

Ніколи так не робіть: водіїв застерегли від грубої помилки при спілкуванні з поліцією

Часто українські водії, коли їх зупинила поліція, впадають в паніку та виконують абсолютно всі вимоги…

23.12.2025

Білий рушник на дзеркалі авто: про що попереджає цей знак

В різних країнах у водіїв своя культура спілкування, яка включає в себе унікальні жести, слова…

23.12.2025

ТОП-5 популярних б/в авто, які підступно проблемні

Вторинний ринок автомобілів домінує в Україні, в продажу неймовірна кількість моделей. Для українців цей варіант…

23.12.2025

«Голландський хват»: цей прийом рятує життя на дорозі, його має знати кожен водій

Останнім часом в Європі водії автомобілів все частіше стикаються з щільним трафіком велосипедистів. Цей вид…

23.12.2025