Для багатьох водіїв звичка одразу вимикати двигун після зупинки авто здається логічною — мета досягнута, автомобіль припаркований, отже, можна спокійно повертати ключ у замку запалювання або тиснути кнопку Start/Stop. Проте така практика може завдати шкоди мотору, особливо якщо мова йде про турбовані або бензинові двигуни. В цій статті Твоя МАШИНА експерти з автосервісу та технічні журналісти розповіли про те, чому цього робити не варто .
Як пояснюють технічні спеціалісти видання Auto Bild, найбільше страждають турбовані двигуни. Після активної їзди — особливо на високих обертах або швидкостях — турбіна нагрівається до температури понад 800–1000°C. Якщо одразу заглушити двигун, мастило миттєво перестає циркулювати, а розжарені частини продовжують «жаритися» без охолодження.
Це явище має назву «масляне голодування турбіни». Внаслідок перегріву олива в турбіні може перетворитися на нагар, що поступово призведе до виходу її з ладу. А ремонт або заміна турбіни — один з найдорожчих у сервісному обслуговуванні.
За словами майстрів СТО, різке зупинення двигуна в момент, коли він ще не охолов, може викликати деформацію головки блоку циліндрів та інші теплові пошкодження. При працюючому моторі помпа продовжує прокачувати охолоджувальну рідину, поступово знижуючи температуру вузлів. Якщо ж процес охолодження припиняється раптово — система працює нерівномірно, що шкодить алюмінієвим деталям.
Відомий техноблогер Engineering Explained зауважує, що моторне мастило має певний температурний режим. Якщо двигун зупинити на піковому навантаженні — наприклад, після тривалої їзди трасою чи в місті у спеку — олива не встигає відвести тепло від деталей. Як наслідок, утворюються локальні перегріви та втрати мастильних властивостей.
Це в майбутньому призводить до прискореного зношення поршнів, кілець і розподільчого валу. Найгірше — такий знос невидимий до моменту серйозної поломки.
Деякі водії вважають, що миттєве вимкнення двигуна — це спосіб зекономити пальне. Але на практиці кілька хвилин роботи мотора на холостому ходу споживає мізерну кількість пального, тоді як передчасний вихід з ладу агрегату обійдеться у тисячі гривень. Це — економія «на сірниках», як зазначає український автомеханік Володимир С. у коментарі для Autoconsulting.
Звичка одразу вимикати двигун після зупинки — одна з найпоширеніших помилок автомобілістів. Навіть коротка пауза в 1–2 хвилини може істотно продовжити життя двигуну, турбіні та системам охолодження. Ці прості дії зменшують ризик дорогого ремонту і гарантують надійність вашого авто в довгостроковій перспективі.
З понеділка температура атмосферного повітря в більшості регіонів України підніметься до +30°C і вище, що…
Щодня на українських дорогах трапляються ДТП, багато з яких забирають життя людей через технічні несправності,…
З настанням літа в Україні встановилася спекотна погода, яка приносить автомобілістам чимало проблем. При цьому…
Традиційне для України підвищення адміністративних штрафів за порушення ПДР слід замінити китайською моделлю покарань водіїв.…
Стерта розмітка – досить поширене явище на українських дорогах. При цьому водіїв продовжують штрафувати за…
Спілкування з поліцією рідко приносить задоволення автомобілістам, особливо, якщо мова йде про звинувачення в порушенні…