У Європі дедалі більше людей похилого віку продовжують кермувати автомобілями, навіть після 75 років. Проте з віком знижується реакція, уповільнюється увага і може зменшуватись здатність до швидкого прийняття рішень. Тому виникає природне запитання: чи існує критичний вік, після якого варто відмовитися від водіння?
На це питання спробували відповісти фахівці, з якими поспілкувався авторитетний німецький журнал про здоров’я Apotheken Umschau. Вони поділилися різними поглядами щодо доцільності вікових обмежень для водіїв.
Лікарка загальної практики Інгрід Деншель вважає, що підстави для занепокоєння є — з роками дійсно можуть з’являтись порушення зору, слуху, координації. Але вона наголошує: не вік має бути вирішальним фактором, а індивідуальний стан здоров’я. За її словами, варто оцінювати кожного водія окремо — комусь 80 років, але він почувається впевнено за кермом, а хтось у 65 вже має серйозні проблеми з реакцією.
Зігфрід Брокманн, представник ради з питань безпеки дорожнього руху, вважає, що вікові обмеження все ж мають бути. Він пропонує ввести додаткові перевірки або перегляд дозволу на водіння після досягнення 75-річного віку. На його думку, саме після цього рубежу помітно зростає ризик потрапити в ДТП через фізіологічні особливості літніх людей.
Психолог Катя Шляйніц вважає, що вік не завжди є вирішальним — досвід та обачність людей старшого віку можуть навіть зменшити ризики на дорозі. Проте вона погоджується, що водії мають бути чесними із собою: якщо помічаються труднощі з пам’яттю, концентрацією чи орієнтацією — варто відмовитися від водіння добровільно, не чекаючи суворих обмежень.
Висновок
Єдина межа, після якої не можна кермувати, не встановлена. Однак фахівці сходяться на думці: після 75 років необхідна обов’язкова оцінка стану здоров’я. Ідеальне рішення — регулярні перевірки фізичних та когнітивних функцій, які допоможуть зберегти безпеку як для самих водіїв, так і для інших учасників дорожнього руху.
Користувач TikTok Кевін (@iamkevinperson) опублікував вірусне відео, в якому підняв болючу для багатьох автовласників проблему.…
Часто українські водії, коли їх зупинила поліція, впадають в паніку та виконують абсолютно всі вимоги…
В різних країнах у водіїв своя культура спілкування, яка включає в себе унікальні жести, слова…
Вторинний ринок автомобілів домінує в Україні, в продажу неймовірна кількість моделей. Для українців цей варіант…
Останнім часом в Європі водії автомобілів все частіше стикаються з щільним трафіком велосипедистів. Цей вид…
Останнім часом корейський автопром зробив величезний крок вперед, однак багато хто з українських водіїв все…