Статьи

Чому сучасні автомобілі втратили унікальність і всі схожі один на одного: думка відомого дизайнера

Відомий автомобільний дизайнер Люк Донкервольке, який стоїть за появою таких ікон, як Lamborghini Murcielago та Bentley Continental GT, поділився своїми роздумами про зміну дизайну автомобілів у сучасному світі. Зараз він є головним креативним директором Hyundai Group (також до складу якої входять Genesis і Kia). За його словами, глобалізація кардинально змінила вигляд автомобілів, а також способи їхнього проєктування.

Колись дизайн машин відображав культуру та філософію своїх країн – американські пікапи, італійські спорткари, німецькі седани мали свої унікальні риси. Але сьогодні Донкервольке вважає, що ці відмінності розмиті через прагнення до універсальності на глобальному ринку.

Глобалізація та зміни в дизайні

Як зазначає дизайнер, глобалізація змінила не тільки способи виробництва автомобілів, а й сам процес їхнього проєктування. Сьогодні автомобілі вже не створюються з урахуванням конкретного локального споживача. Натомість міжнародні команди розробляють моделі для глобальної аудиторії. Це призводить до нейтралізації дизайну: машини стають схожими одна на одну та втрачають регіональні особливості.

На думку Донкервольке, раніше в кожній країні існували свої унікальні підходи до дизайну: італійці створювали «автометричні» форми з ізольованими поверхнями, німці акцентували увагу на точності інженерії, а американці використовували глину для більш скульптурного погляду. Ці методи створювали візуальну різноманітність та багатогранність. Проте з приходом глобалізації межі розмилися, і оригінальні ідеї стають все рідшими.

Позитивні та негативні аспекти глобалізації

Проте Донкервольке не вважає цю ситуацію катастрофою. На його думку, глобалізація надала можливість для впровадження нових поглядів, свіжих ідей і різноманіття культур у процес розробки автомобілів. Проблема, яка виникає, полягає в тому, що в прагненні до масової привабливості і відповідності міжнародним стандартам, автовиробники стають жертвами одноманітності.

У результаті, будь-яка оригінальна ідея набуває популярності і швидко копіюється конкурентами, що веде до зменшення інноваційності в індустрії. Глобалізація, безумовно, вплинула на дизайн автомобілів, і тепер важливо знайти баланс між глобальними вимогами та збереженням регіональних особливостей.

Таким чином, автомобільний світ стоїть на роздоріжжі: як знайти гармонію між достатком і інноваціями, при цьому не втративши унікальність, яка завжди була його зрізом? Це питання, на яке ще належить знайти відповідь, але вже зараз очевидно, що зміни тривають.

Recent Posts

Прихована небезпека для водіїв: американку вдарило струмом на АЗС

Водійка з США Александра Крейг поскаржилась у себе в TikTok на проблему, про яку вона…

16.12.2025

В Україні помітили новий Rolls-Royce Phantom з інтер’єром Tiffany: фото

Новітню модель розкішного Rolls-Royce Phantom помітили днями у Львові. Як пише ТопЖир, автівка мала унікальне…

16.12.2025

ТОП-5 корейських авто, які вірно служать роками і не просяться на СТО

В Україні корейські автомобілі давно стали одними з найбільш популярних. Це вже не «дешева альтернатива»,…

16.12.2025

Коли авто з «мигалкою» можна ігнорувати: назвали три ситуації

На українських дорогах нерідко можна зустріти автівки з проблисковими маячками. Деякі водії, побачивши їх, губляться…

16.12.2025

ТОП-5 недорогих вживаних авто, що розоряють власників після купівлі

В Україні на вторинному автомобільному ринку дуже популярний бюджетний сегмент. Українці охоче купують недорогі моделі,…

16.12.2025

Не кидайте двірники піднятими на ніч взимку: чому це шкідливо

В Україні серед водіїв є поширена звичка піднімати на ніч двірники автомобілів. Мовляв, таким чином…

16.12.2025