У світі автомобілів є мотори, які стали справжніми легендами — завдяки надійності, потужності чи унікальному характеру. Але, на жаль, навіть найкращі двигуни з часом поступаються місцем новим технологіям, електрифікації та екологічним стандартам. У 2025 році ці легендарні серця машин більше не виробляються, та їх імена й досі з повагою згадують ентузіасти та механіки по всьому світу, пише Твоя МАШИНА.
Ось п’ятірка двигунів, які назавжди змінили автоіндустрію, але вже зникли з конвеєра.
Бензиновий рядний шістициліндровий двигун N54 — це справжній скарб для фанатів тюнінгу. Потужність, м’якість роботи і величезний потенціал для доопрацювання зробили його культовим. Він встановлювався на BMW 335i, 135i, а також Z4. Водночас відомий і своїми «дитячими хворобами»: високим зносом паливних форсунок та проблемами з системою охолодження. Утім, це не завадило N54 отримати кілька престижних нагород і прихильність фанатів.
Найвідоміший японський двигун в історії — серце легендарної Toyota Supra. Турбований 2JZ-GTE міг спокійно витримувати до 1000 к.с. без капремонту при грамотному тюнінгу. Саме він став символом надійності, витривалості та культового статусу «японського мускула». У 2025 році знайти його — це справжня удача, адже нових екземплярів уже не випускають.
Роторний двигун — це окрема філософія. Mazda вдосконалювала цю технологію роками, і 13B став вершиною інженерної думки. Завдяки компактним розмірам, високим оборотам і звучанню, цей двигун перетворив RX-7 на справжню ікону. Але високий розхід пального, масла та екологічні норми змусили компанію згорнути його виробництво.
Двигун VR6 — це інженерне диво, яке поєднало компактність рядної «шістки» і звук V-подібного мотора. Завдяки вузькому куту розвалу циліндрів, він став ідеальним рішенням для передньопривідних моделей, як-от Golf R32 чи Passat VR6. Його плавність, потужність і характер зробили його улюбленцем водіїв. Утім, екологічні стандарти та курс на турбо-даунсайзинг поклали край його виробництву.
Атмосферний V8 від Mercedes вважався «вічним» двигуном. Надійний, потужний, тихий і простий в обслуговуванні — цей мотор стояв під капотом моделей E-класу, S-класу та позашляховиків ML. У версії AMG (M113K) з компресором він видавав понад 500 к.с. і мав феноменальну тягу. Але у 2010-х роках йому на зміну прийшли нові бітурбовані агрегати, а виробництво M113 припинили.
У 2025 році автомобільний світ стрімко змінюється: електромобілі, гібриди та нові екостандарти витісняють традиційні ДВЗ. Проте саме ці легендарні двигуни залишаються у серцях автомобілістів, як символи золотої епохи автоіндустрії. Якщо ви ще маєте машину з одним із цих моторів — вам пощастило. Ви володієте частинкою історії.
Вторинний ринок автомобілів домінує в Україні, в продажу неймовірна кількість моделей. Для українців цей варіант…
Останнім часом в Європі водії автомобілів все частіше стикаються з щільним трафіком велосипедистів. Цей вид…
Останнім часом корейський автопром зробив величезний крок вперед, однак багато хто з українських водіїв все…
Якщо вам конче потрібно зменшити витрати на заправку власного автомобіля, не потрібно одразу шукати якесь…
Нерідко буває, що прямо на під’їзді до світлофора активується жовтий сигнал. Така ситуація може спантеличити…
Японський автовриобник Nissan офіційно представив оновлення для свого популярного мінівена Serena. Як повідомляє Carscoops, покупцям…