Статті

Легендарні автомобільні двигуни, яких вже на жаль більше не випускають

У світі автомобілів є мотори, які стали справжніми легендами — завдяки надійності, потужності чи унікальному характеру. Але, на жаль, навіть найкращі двигуни з часом поступаються місцем новим технологіям, електрифікації та екологічним стандартам. У 2025 році ці легендарні серця машин більше не виробляються, та їх імена й досі з повагою згадують ентузіасти та механіки по всьому світу, пише Твоя МАШИНА.

Ось п’ятірка двигунів, які назавжди змінили автоіндустрію, але вже зникли з конвеєра.

1. BMW N54 (3.0 Twin Turbo)

Бензиновий рядний шістициліндровий двигун N54 — це справжній скарб для фанатів тюнінгу. Потужність, м’якість роботи і величезний потенціал для доопрацювання зробили його культовим. Він встановлювався на BMW 335i, 135i, а також Z4. Водночас відомий і своїми «дитячими хворобами»: високим зносом паливних форсунок та проблемами з системою охолодження. Утім, це не завадило N54 отримати кілька престижних нагород і прихильність фанатів.

2. Toyota 2JZ-GTE (3.0 Twin Turbo)

Найвідоміший японський двигун в історії — серце легендарної Toyota Supra. Турбований 2JZ-GTE міг спокійно витримувати до 1000 к.с. без капремонту при грамотному тюнінгу. Саме він став символом надійності, витривалості та культового статусу «японського мускула». У 2025 році знайти його — це справжня удача, адже нових екземплярів уже не випускають.

3. Mazda 13B (Wankel Rotary)

Роторний двигун — це окрема філософія. Mazda вдосконалювала цю технологію роками, і 13B став вершиною інженерної думки. Завдяки компактним розмірам, високим оборотам і звучанню, цей двигун перетворив RX-7 на справжню ікону. Але високий розхід пального, масла та екологічні норми змусили компанію згорнути його виробництво.

4. Volkswagen VR6 (2.8/3.2)

Двигун VR6 — це інженерне диво, яке поєднало компактність рядної «шістки» і звук V-подібного мотора. Завдяки вузькому куту розвалу циліндрів, він став ідеальним рішенням для передньопривідних моделей, як-от Golf R32 чи Passat VR6. Його плавність, потужність і характер зробили його улюбленцем водіїв. Утім, екологічні стандарти та курс на турбо-даунсайзинг поклали край його виробництву.

5. Mercedes-Benz M113 (5.0 / 5.5 V8)

Атмосферний V8 від Mercedes вважався «вічним» двигуном. Надійний, потужний, тихий і простий в обслуговуванні — цей мотор стояв під капотом моделей E-класу, S-класу та позашляховиків ML. У версії AMG (M113K) з компресором він видавав понад 500 к.с. і мав феноменальну тягу. Але у 2010-х роках йому на зміну прийшли нові бітурбовані агрегати, а виробництво M113 припинили.

Висновок

У 2025 році автомобільний світ стрімко змінюється: електромобілі, гібриди та нові екостандарти витісняють традиційні ДВЗ. Проте саме ці легендарні двигуни залишаються у серцях автомобілістів, як символи золотої епохи автоіндустрії. Якщо ви ще маєте машину з одним із цих моторів — вам пощастило. Ви володієте частинкою історії.

Recent Posts

Зробіть це на світлофорі зі своїм авто і будете вражені – як одна прихована функція гальм полегшує життя водіям

Сьогодні в автомобілях працюють десятки електронних систем, що покликані поліпшити життя водіїв та їх пасажирів,…

08.12.2025

ТОП-5 найнадійніших автомобілів Kia у 2025 році: ці моделі рідко просяться на СТО

Останні роки автомобілі Kia в Україні стали дуже популярними, завдяки своїй доступності та технологічності. Але…

08.12.2025

Genesis відкликає флагманський седан через… фарбу, яка викликає збій автоматичного гальмування

Корейський автовиробник преміальних автомобілів Genesis повідомив про кумедну проблему зі своїм флагманським седаном G90. Як…

08.12.2025

В Україні перекрили дві важливі траси через удар росіян: влада опублікувала схеми об’їзду

Напередодні російські окупанти завдали удару по Печенізькій греблі в Харківський області. Яки повідомила Служба відновлення…

08.12.2025

Оновлений Audi Q4 E-Tron помітили на тестах: фото

Німецький автовиробник Audi активно працює над прийдешньою прем'єрою нової версії свого найдоступнішого електричного кросовера Q4…

08.12.2025

Німеччина «дотиснула» Євросоюз до пом’якшення вимог щодо ДВЗ

Уряд Німеччини зміг переконати Євросоюз відмовитись від свого плану про повну заборону автомобілів з ДВЗ…

08.12.2025